Ποια είναι τα καλύτερα και ποια τα χειρότερα μετρό της Ευρώπης

Ποια συστήματα μετρό κέρδισαν την αγάπη των επιβατών και ποια την απέχθειά τους; Που κατατάσσεται το μετρό της Αθήνας;

Ιωάννα Μπαντή
ποια-είναι-τα-καλύτερα-και-ποια-τα-χειρ-885093
Ιωάννα Μπαντή

Η λίστα με τα καλύτερα συστήματα μετρό της Ευρώπης που ανακοινώθηκε πρόσφατα από μια ταξιδιωτική εταιρεία, έδωσε την ευκαιρία στους πολίτες να ψηφίσουν με βάση την καθαριότητα, την ευκολία πλοήγησης, την αρχιτεκτονική, ενώ ο σπασμένος εξοπλισμός και το συναίσθημα της ανασφάλειας είναι παράγοντες που συμπεριέλαβαν στην απόφασή τους οι επιβάτες.

Στη συγκεκριμένη λίστα, λήφθηκαν υπόψη οι αξιολογήσεις των επιβατών, μέσω της μηχανής αναζήτησης της Google, για διαφορετικούς σταθμούς μετρό κατά μέσο όρο σε όλο το εν λόγω δίκτυο. Συνυπολογίστηκε το ποσοστό των σταθμών σε κάθε σύστημα μετρό, με βαθμολογίες κριτικών Google, με σκορ τεσσάρων αστέρων ή και περισσότερο , αλλά και τα ποσοστά χρήσης των παρακάτω μετρό και τις εμπειρίες των επιβατών.

Όσλο, Νορβηγία- Σκορ 8.06/10

Το σύστημα μετρό του Όσλο αναδείχθηκε πρώτο στην κατάταξη. Το ” Oslo Τ-Bane”, έχει 101 στάσεις και καλύπτει μια απόσταση των 85 χιλιομέτρων, εξυπηρετώντας και τους 15 δήμους της πόλης, αλλά και τον γειτονικό δήμο Baerum. Με πέντε ξεχωριστές γραμμές και μια έκτη υπό κατασκευή, έχει κερδίσει εξαιρετική βαθμολογία σχολίων στο Google, 4,13 στα 5 , σε όλους τους σταθμούς. Ο πιο πολυσύχναστος σταθμός του μετρό, ο Jernbanetorget, ο οποίος συνδέεται και με τραμ, τερματικό σταθμό λεωφορείων του Όσλο, αποτελεί τον μεγαλύτερο κόμβο μεταφορών της χώρας, ενώ έχει χαρακτηριστεί από τους επιβάτες ως “πολύ εύκολα διαχειρίσιμο, προσβάσιμο, καθαρό και οργανωμένο“.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Sporveien (@sporveien)

Σόφια, Βουλγαρία- Σκορ 7,64/10

Το Μετρό της Σόφια στη Βουλγαρία, έχει ανακηρυχθεί ως το δεύτερο πιο αγαπητό μετρό της Ευρώπης, έχοντας το προνόμιο της καινοτόμας και νεότερης κατασκευής του, μόλις 26 χρόνια πριν, το 1998.

Καλύπτει μια απόσταση 52 χιλιομέτρων με 47 στάσεις, συμπεριλαμβανομένης της στάσης που εξυπηρετεί το αεροδρόμιο της πόλης, ενώ οι επιβάτες το χαρακτηρίζουν ως “εύχρηστο” και “καλά οργανωμένο”. Ταυτόχρονα, έχει δεχτεί σημαντικές επευφημίες για τις  κατευθυντήριες οδηγίες για πληρωμές και επιγραφές κατεύθυνσης στα αγγλικά, καθώς και για την καθαριότητα του σταθμού Moesia / NBU και την ομορφιά του σταθμού Aleksandar Malinov, ο οποίος διαθέτει έργα τέχνης εμπνευσμένα από το δάσος.

Αθήνα, Ελλάδα- Σκορ 7,29/10

Στην τρίτη καλύτερη θέση βρίσκεται το υπόγειο μετρό της Αθήνας, με τους επιβάτες να έχουν δείξει τον ενθουσιασμό τους για την άμεση σύνδεσή του με το αεροδρόμιο της πόλης και την πολυσύχναστη περιοχή του λιμανιού του Πειραιά, το οποίο έχει άμεσα δρομολόγια με τους πολυσύχναστους ελληνικούς νησιωτικούς προορισμούς.

Πάνω από το ένα τέταρτο του εκατομμυρίου χρηστών κάθε χρόνο επωφελούνται από 62 σταθμούς σε 71 χιλιόμετρα τροχιάς. Ενώ η μέση βαθμολογία κριτικών του σταθμού Google είναι 4,10 στα 5, “δείχνοντας ευρεία έγκριση”, σύμφωνα με την ταξιδιωτική εταιρεία που διεξήγαγε την έρευνα, ο πιο πολυσύχναστος σταθμός, το Σύνταγμα στην καρδιά της πόλης, έχει κερδίσει μόλις 3,50 στα 5 αστέρια, λόγο της πολυσύχναστης ατμόσφαιράς του.

Τα υπόλοιπα καλύτερα

Η υπόλοιπη πρώτη δεκάδα διαθέτει μερικά από τα μεγαλύτερα δίκτυα μετρό της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της Μαδρίτης της Ισπανίας, στον αριθμό τέσσερα, με 242 σταθμούς σε 289 χιλιόμετρα τροχιάς και μέση βαθμολογία σχολίων Google 4,03 στα 5.

Το “Tube” του Λονδίνου, το παλαιότερο σύστημα μετρό στον κόσμο, με 272 σταθμούς σε 402 χιλιόμετρα τροχιάς, κατάφερε να τα πάει καλά, καταλαμβάνοντας την έκτη θέση, με μόλις κάτω από το 70% των σταθμών του να βαθμολογούνται με τέσσερα αστέρια ή παραπάνω και πολλούς επαίνους για τη συνολική προσβασιμότητα του συστήματος παρά τις μεγάλες αποστάσεις με τα πόδια σε ορισμένους σταθμούς και τον συνωστισμό σε ώρες αιχμής. Αλλά θέτοντας υπό αμφισβήτηση τη μεθοδολογία του Bounce, η αρχιτεκτονική σε σταθμούς όπως το King’s Cross St Pancras λέγεται ότι κέρδισε τις καρδιές των ανθρώπων, παρόλο που η αξιοσημείωτη αρχιτεκτονική στο King’s Cross St Pancras φαίνεται στον χερσαίο σταθμό, όχι κάτω στο μετρό.

Ανάμεσα σε αυτούς τους δύο γίγαντες ήρθε το μικρότερο δίκτυο μετρό της Ευρώπης: η Βαρσοβία, η Πολωνία κατέλαβε την πέμπτη θέση, ενώ το Βουκουρέστι (7), η Λισαβόνα (8), η Κοπεγχάγη (9) και η Πράγα (10) ολοκλήρωσαν το top 10.

Τα χειρότερα συστήματα μετρό της Ευρώπης

Βουδαπέστη, Ουγγαρία – Σκορ 3,13/10

Το μετρό της Βουδαπέστης, ή “Budapesti Metró” στα ουγγρικά, είναι το σύστημα μετρό με τη χαμηλότερη βαθμολογία στη μελέτη της ταξιδιωτικής εταιρείας. Σχετικά μικρό, με 48 σταθμούς σε μόλις 39 χιλιόμετρα τροχιάς, χρησιμοποιείται ωστόσο από 382 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Στην πραγματικότητα κατάφερε ένα αξιοσέβαστο 4,05 στα 5 μέσο όρο βαθμολογίας για τους σταθμούς του, αλλά ένα καταστροφικό 75% των διαδικτυακών αντιδράσεων σε άρθρα σχετικά με το σύστημα του μετρό ήταν «μίσος», ενώ μόλις το 1% των αντιδράσεων εξέφρασε «αγάπη».

Ο σταθμός Állatkert, που βρίσκεται δίπλα στον ζωολογικό κήπο Biodóm, είναι ο σταθμός με την υψηλότερη βαθμολογία της Βουδαπέστης, με βαθμολογία πέντε στα πέντε. Οι επιβάτες, ωστόσο, απεχθάνονται τον σταθμό Határ út, ο οποίος βαθμολογεί μια τρομερή κριτική Google μόλις 2,80 στα 5. Η δυσάρεστη εμφάνισή του και η έλλειψη καθαριότητας φαινόταν να είναι παράγοντες πίσω από τη φήμη του ως “απλά αηδιαστικό”.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Tomaszcz (@budapeszczt)

Βρυξέλλες, Βέλγιο – Σκορ 3,20/10

Η ευρωπαϊκή πρωτεύουσα έχει πολλή δουλειά να κάνει αν θέλει να φέρει το σύστημα του μετρό της σε μια καλύτερη θέση. Το μετρό των Βρυξελλών κέρδισε τη δεύτερη χαμηλότερη βαθμολογία του υπόγειου δείκτη 3,20 στα 10 και μόνο οριακά απέφυγε να είναι στις τελευταίες θέσεις της κατάταξης. Οι 59 σταθμοί και τα 40 χιλιόμετρα τροχιάς καλύπτουν το κέντρο και την ευρύτερη μητροπολιτική περιοχή και δέχονται τον κολοσσιαίο αριθμό των  86 εκατομμυρίων επιβατών ετησίως.

Ωστόσο, το σύστημα των Βρυξελλών είναι απεχθές, με 26% διαδικτυακές αντιδράσεις μίσους και μόνο 11% που το “αγαπούν”. Ο Gare du Midi, όπως και ο Gare du Nord του Παρισιού, είναι ένας διευρωπαϊκός κόμβος, αλλά θεωρείται “μη ασφαλής” και “επικίνδυνος”, με πολλούς κριτικούς να λένε ότι ο τόπος “βρωμάει ούρα”.

Ρώμη, Ιταλία – Σκορ 3,75/10

Το μετρό της Ρώμης είχε την τρίτη χαμηλότερη βαθμολογία υπόγειου δείκτη. Το σύστημα μετρό της ιταλικής πρωτεύουσας έχει 59 χιλιόμετρα τροχιάς, προσβάσιμα μέσω 73 σταθμών και είναι ενσωματωμένο με τοπικές “γραμμές FL” προσφέροντας ένα καλό φάσμα συνδέσεων με τις γύρω περιοχές, συμπεριλαμβανομένου του αεροδρομίου Fiumicino της Ρώμης.

Δυστυχώς, οι χρήστες είναι θυμωμένοι με την υπηρεσία, η οποία προσέλκυσε 34% αντιδράσεις μίσους όταν αναφέρονται σε άρθρα ειδήσεων και μόνο 9% “αγάπης”. Σταθμοί όπως ο Quintiliani (με βαθμολογία σχολίων Google μόλις 2,40 στα 5)  κατηγορήθηκαν για τον σπασμένο εξοπλισμό τους, την έλλειψη προσωπικού και ασφάλειας και τη σχετική ερήμωση, γεγονός που έκανε τους χρήστες να αισθάνονται ανασφαλείς.

Τα υπόλοιπα χειρότερα

Τα αποτελέσματα μπορεί να εκπλήξουν, μιας και πόλεις και χώρες με φήμη για εξαιρετικό σχεδιασμό, οργάνωση και καθαριότητα, όπως το Ελσίνκι της Φινλανδίας (8) και η Στοκχόλμη της Σουηδίας (7), βρίσκονται στην τελευταία δεκάδα. Το Ελσίνκι φαίνεται να έχει πέσει στην τελευταία τριάδα, λόγο του χαμηλού αριθμού επιβατών και τους φόβους για μεθυσμένη συμπεριφορά.

πηγή: TravelTomorrow

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα