close search results icon

Θεσσαλονίκη

Μια Ά(λ)λη περίπτωση μπύρας

του Γιάννη Βήκα Μια νέα ιστορία τεσσάρων φίλων δημιουργήθηκε πρόσφατα στη Θεσσαλονίκη και οι προσδοκίες είναι μεγάλες. Ο λόγος για τους δημιουργούς της Μικροζυθοποιίας Θεσσαλονίκης, που δημιούργησε το brand «Άλη». Μια μπύρα διαφορετική από τις άλλες, μια ά(λ)λη περίπτωση ζυθοποιίας που έρχεται ν’αλλάξει τις συνήθειες μας. Η ιστορία των παιδιών ξεκινάει αρκετά χρόνια πριν, όταν […]

Μια Ά(λ)λη περίπτωση μπύρας
  • ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
  • fb
  • twi
ali_6.jpg

του Γιάννη Βήκα

Μια νέα ιστορία τεσσάρων φίλων δημιουργήθηκε πρόσφατα στη Θεσσαλονίκη και οι προσδοκίες είναι μεγάλες. Ο λόγος για τους δημιουργούς της Μικροζυθοποιίας Θεσσαλονίκης, που δημιούργησε το brand «Άλη». Μια μπύρα διαφορετική από τις άλλες, μια ά(λ)λη περίπτωση ζυθοποιίας που έρχεται ν’αλλάξει τις συνήθειες μας.

Η ιστορία των παιδιών ξεκινάει αρκετά χρόνια πριν, όταν κατά τη διάρκεια των μεταπτυχιακών σπουδών τους στην Ολλανδία, ήρθαν για πρώτη φορά σε επαφή με την έννοια της μικροζυθοποίιας και άρχισαν να γνωρίζουν σιγά σιγά τους διάφορους τύπους μπύρας• διαφορετικούς από τους συνήθεις.

Ενθουσιασμένοι τότε, ξεκίνησαν ένα παιχνίδι στην κουζίνα τους, όπου άρχισαν να πειραματίζονται στο κομμάτι της σπιτικής ζυθοποίησης. Κάπως έτσι γεννήθηκε και η Άλη.

Σε αυτό βέβαια βοήθησε το γεγονός ότι όλοι τους είναι σχετικοί με το αντικείμενο, μιας και είναι τεχνολόγοι τροφίμων. Η ιδέα της Άλη εξελίχθηκε στα μετέπειτα χρόνια και αφού εξελίχθηκαν και οι ίδιοι σαν άνθρωποι αλλά και σαν επαγγελματίες, η Άλη έγινε πλέον γεγονός.


Φωτογραφία: Θωμάς Καρανίκας

 

Ο Αντώνης, ο Νίκος, ο Θωμάς και η Λίνα λένε πως στην επιχείρηση που έστησαν είναι όλοι ίσοι και όποτε χρειάζεται κάνουν όλοι τα πάντα. Για πρακτικούς λόγους όμως, ο ο Αντώνης με το Θωμά έχουν αναλάβει το κομμάτι της παραγωγής και ο Νίκος με τη Λίνα το εμπορικό κομμάτι. Παρόλα αυτά, όλοι είναι παρόντες κατά την παραγωγή και εμφιάλωση της μπύρας, όπως επίσης και σε κάθε εκδήλωση ή δράση της Άλη.

Τι είναι αυτό που ξεχωρίσει την Άλη από τις υπόλοιπες μπύρες του εμπορίου;

Όταν δημιουργήθηκε η ιδέα της Άλη, το concept ήταν να παράγεται μια μπύρα ιδιαίτερη με ξεχωριστό άρωμα και γεύση. Και πώς το καταφέρνουν αυτό οι τέσσερις φίλοι; Παράγουν μια απαστερίωτη και αφιλτράριστη μπύρα, δηλαδή καταφέρνουν και παράγουν ένα φρέσκο προϊόν που «κρατάει» αναλλοίωτα το αρώματα και τις γεύσεις του. Δύο τύποι μπύρας, η Άλη Weiss και η Άλη I.P.A έρχονται να σπάσουν τη μονοτονία των υπόλοιπων brands, με την Weiss να είναι μια σταρένια μπύρα μεν, δροσιστική, φρουτώδης και με «νότες» μπανάνας και άλλων μπαχαρικών δε.


Φωτογραφία: Φώτης Καρανίκας

 

Την Ι.Ρ.Α αν δεν τη δοκιμάσεις, δε γίνεται να καταλάβεις. Τα πλούσια αρώματά της, η ισορροπημένη πικράδα κι η ευχάριστη επίγευσή της την κατατάσσουν στις νέες, ανεξερεύνητες γεύσεις της ελληνικής αγοράς. Η παρέα των δημιουργών της μπύρας αυτής μας εξηγούν πως αυτό που θέλουν είναι να μυήσουν τον κόσμο σε νέους τύπους, νέες γεύσεις και νέες εμπειρίες, καθώς μας αποκαλύπτουν πως με τις μεγάλες ποσότητες αρωματικού λυκίσκου που χρησιμοποιούν, καταφέρνουν να δημιουργούν φανατικό κοινό του «δημιουργήματός» τους.


Φωτογραφία: Θωμάς Καρανίκας

 

Σχετικά με τη διαδικασία παραγωγής, η ομάδα μας αναφέρει πως το στοίχημα είναι να σταντάρει κανείς τη συνταγή και τη διαδικασία, για να μην υπάρχουν αποκλίσεις ανά παρτίδα. Αυτό που καταλαβαίνουμε βέβαια είναι πως κάτι χειροποίητο είναι λίγο διαφορετικό κάθε φορά, αλλά παρόλα αυτά εκείνοι προσπαθούν να πετύχουν τη λιγότερο δυνατή απόκλιση. Το ζυθοβραστήριό τους έχει δυναμικότητα 2 τόνους ανά βρασιά και για την ολοκλήρωση της παραγωγής απαιτούνται περίπου 12 ώρες. Στη συνέχεια, η μπύρα ζυμώνει και ωριμάζει για περίπου 40 μέρες, οπότε και είναι έτοιμη προς εμφιάλωση.

Τώρα, όσον αφορά την εμπιστοσύνη του κόσμου, η ομάδα μας εξηγεί πως ενώ η Άλη διανύει τον τρίτο μήνα ζωής της στη Θεσσαλονίκη, σιγά σιγά έχει αρχίσει ν’ ακούγεται τ’ όνομά της και από στόμα σε στόμα μεταδίδεται πολύ γρήγορα. Βέβαια, αυτό που μας επισημαίνεται είναι πως ο κόσμος χρειάζεται λίγο χρόνο για να μπορέσει να βάλει στην καρδία του τη νέα, εναλλακτική αυτή μπύρα, αλλά και να προτιμήσει τα διαφορετικά και απολαυστικά προϊόντα των μικροζυθοποιείων, αντί για τα συνηθισμένα brands.

Κλείνοντας, μας είπαν πως στόχος τους είναι να «εκπαιδεύσουν» το κοινό σχετικά με τη μπύρα και να το μυήσουν σε νέες γεύσεις και αρώματα.

Ουσιαστικά, αυτό που θέλουν είναι ν’ αναζητήσουμε και να περιπλανηθούμε όλοι μαζί σε αυτόν τον υπέροχο κόσμο της μπύρας, ενώ παράλληλα θα προσπαθούν κι εκείνοι από την πλευρά τους να εισάγουν συνεχώς νέα προϊόντα στη γκάμα τους και να ψάχνουν ακόμη πιο ξεχωριστές γεύσεις, που θα κάνουν τους καταναλωτές να λατρεύουν την Άλη ολοένα και πιο πολύ.

Αυτό και μόνο θα τους κάνει να θεωρήσουν πως πέτυχαν και πως η Μικροζυθοποιία Θεσσαλονίκης αγαπήθηκε μια για πάντα από τον κόσμο.

σελίδα της Άλη στο facebook και η επίσημη ιστοσελίδα της