Featured

Η Αμερική ξεμένει από προϊόντα

Η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού επιβραδύνεται τη στιγμή που οι Αμερικανοί απαιτούν να πολλαπλασιαστεί.

Parallaxi
η-αμερική-ξεμένει-από-προϊόντα-828993
Parallaxi

Είμαι μόνο εγώ που νιώθω ότι η Αμερική ξεμένει από τα πάντα;

Επισκέφθηκα το φαρμακείο την περασμένη εβδομάδα για να πάρω μερικά τεστ COVID-19 για το σπίτι. Είχαν εξαντληθεί εδώ και μια εβδομάδα, μου είπε ένας υπάλληλος. Έτσι ρώτησα για χαρτοπετσέτες. «Έχουμε ξεμείνει», είπε. «Δοκιμάστε το Walgreens.» Οδήγησα σε ένα Walgreens που είχε χαρτί κουζίνας.

Όταν ζήτησα από έναν φαρμακοποιό να μου εκτελέσει πολύ συνηθισμένες συνταγές, μου είπε ότι το κατάστημα δεν είχε τα συγκεκριμένα προϊόντα. «Δοκιμάστε το Target», πρότεινε. Το φαρμακείο του Target είχε τα φάρμακα, αλλά το μπροστινό του τμήμα ήταν ανησυχητικά άδειο, όπως το τμήμα κονσερβοποιημένων τροφίμων ενός παντοπωλείου μία ώρα πριν φτάσει ο τυφώνας.

Αυτή είναι η οικονομία τώρα. Οι εξωτερικές δουλειές μιας ώρας είναι πλέον Οδύσσειες πολλών ωρών. Οι παραδόσεις της επόμενης ημέρας γίνονται παραδόσεις της επόμενης μέρας. Αυτό το ανταλλακτικό αυτοκινήτου χρειάζεστε; Θα πάρει μια επιπλέον εβδομάδα, συγγνώμη. Το βιβλίο που ψάχνατε; Ελάτε τον Νοέμβριο. Το βρεφικό κρεβατάκι που αγοράσατε; Φτιάξτε τον Δεκέμβριο. Αναζητάτε μια νέα εργασία βελτίωσης του σπιτιού που απαιτεί αρκετούς κατασκευαστές; Χαχα, προσευχηθείτε για το 2022.

Η αμερικανική οικονομία δεν βιώνει ακόμη ύφεση παρόμοια με την περίοδο στασιμότητας του 1970. Αυτό είναι κάτι διαφορετικό και αρκετά περίεργο. Οι Αμερικανοί εισέρχονται σε μια νέα φάση της πανδημικής οικονομίας, στην οποία το ΑΕΠ αυξάνεται, αλλά υποφέρουμε επίσης από την έλλειψη μιας σειράς πραγμάτων -ανταλλακτικά αυτοκινήτων, ημιαγωγούς, πλοία, εμπορευματοκιβώτια, εργαζόμενους. Αυτό είναι το έλλειμμα των πάντων.

Η έλλειψη των πάντων δεν είναι το αποτέλεσμα μιας μεγάλης συμφόρησης, ας πούμε, στα βιετναμέζικα εργοστάσια ή στην αμερικανική βιομηχανία φορτηγών. Μειώνουμε τις προμήθειες όλων των ειδών λόγω μιας πραγματικής συμφόρησης.

Η πανδημία του κορονοϊού σάρωσε τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού με διάφορους τρόπους. Οι καιροί της πανδημίας εξασφάλισαν εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια σε Αμερικανούς κατά τη διάρκεια μιας δύσκολης περιόδου στον τομέα των υπηρεσιών. Πολλά από αυτά τα μετρητά έχουν εισρεύσει σε ανθεκτικά αγαθά, ειδικά σε οικιακά είδη, όπως έπιπλα και υλικά βελτίωσης σπιτιού. Πολλά από αυτά τα υλικά πρέπει να εισαχθούν από ή να ταξιδέψουν μέσω της Ανατολικής Ασίας.

Αλλά αυτή η περιοχή αντιμετωπίζει την παραλλαγή Δέλτα, η οποία ήταν πολύ πιο θανατηφόρα από τις προηγούμενες μεταλλάξεις του ιού. Η Δέλτα έχει προκαλέσει αρκετές διακοπές λειτουργίας σε εργοστάσια ημιαγωγών σε όλη την Ασία, καθώς η ζήτηση για αυτοκίνητα και ηλεκτρονικά έχει αρχίσει να αυξάνεται. Ως αποτέλεσμα, αυτές οι στάσεις κατά μήκος της αλυσίδας εφοδιασμού επιβραδύνονται τη στιγμή που οι Αμερικανοί απαιτούν να εργαστούν σε υπερπολλαπλασιασμένη ταχύτητα.

Η πιο δραματική έκφραση αυτού του βρυχηθμού είναι το καθαρτήριο των φορτωμένων εμπορευματοκιβωτίων φορτωμένων στοιβασμένων σε πλοία που κολλάνε στις ακτές του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς. Ακριβώς όπως ένα κανονικό μποτιλιάρισμα αποτελείται από πάρα πολλούς οδηγούς που προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν πολύ λίγες λωρίδες κυκλοφορίας, η κυκλοφοριακή συμφόρηση στα λιμάνια της Καλιφόρνιας έχει επιδεινωθεί από την υπερβολική ζήτηση των καταναλωτών που προκαλεί έλλειψη φορτηγών, φορτηγατζήδων και λιμενικών.

Επειδή τα πλοία δεν μπορούν να εκφορτωθούν, δεν κυκλοφορούν αρκετά άδεια εμπορευματοκιβώτια για να μεταφέρουν όλα τα πράγματα που οι καταναλωτές προσπαθούν να αγοράσουν. Έτσι, ο κόσμος παίρνει ένα μάθημα: Η υψηλή ζήτηση και η περιορισμένη προσφορά ισοδυναμούν με τιμές που φτάνουν στο φεγγάρι. Πριν από την πανδημία, η κράτηση ενός εμπορευματοκιβωτίου που χωρά περίπου 35.000 βιβλία κόστιζε 2.500 δολάρια. Τώρα κοστίζει 25.000$.

Η κατάσταση των εμπορευματοκιβωτίων είναι ακόμα πιο περίεργη από ό, τι φαίνεται. Καθώς η ζήτηση αυξάνεται στις Ηνωμένες Πολιτείες, η αποστολή ενός δέματος από τη Σαγκάη στο Λος Άντζελες είναι επί του παρόντος έξι φορές ακριβότερη από την αποστολή από το Λος Άντζελες στη Σαγκάη. Ο Michael Cembalest της JP Morgan έγραψε ότι αυτό δημιούργησε ισχυρά κίνητρα για τους ιδιοκτήτες εμπορευματοκιβωτίων να στέλνουν εμπορευματοκιβώτια στην Κίνα – ακόμη και αν είναι κυρίως άδεια – για να επιταχύνουν τη συσκευασία και την αποστολή εμπορευμάτων στη Σαγκάη για να ταξιδέψουν ανατολικά.

Όταν όμως τα εμπορευματοκιβώτια φεύγουν άδεια από το Λος Άντζελες και το Λονγκ Μπιτς, εμπορεύματα αμερικάνικης παραγωγής που υποτίθεται ότι αποστέλλονταν στον Ειρηνικό Ωκεανό καταλήγουν να κάθονται σε σιδηροδρομικές γραμμές σταθμευμένες στα λιμάνια της Δυτικής Ακτής. Δεδομένου ότι τα γεμάτα τρένα δεν μπορούν να ξεφορτώσουν τα προϊόντα τους, δεν μπορούν να επιστρέψουν και να συλλέξουν περισσότερα πράγματα από γεμάτες αποθήκες στην Αμερική.

Και τι γίνεται με τους φορτηγατζήδες που χρειάζονται για να μεταφέρουν υλικά μεταξύ αποθηκών, λιμανιών, καταστημάτων και σπιτιών; Αντιμετωπίζουν επίσης μια πολυδιάστατη έλλειψη. Τα προβλήματα της αλυσίδας εφοδιασμού υποστήριξαν παραγγελίες για ανταλλακτικά, όπως ρητίνη για καλύμματα οροφής και βινύλιο για καθίσματα. Αλλά υπάρχει επίσης μια κρίσιμη έλλειψη ανθρώπων για να μεταφέρουν τον εξοπλισμό. Ο Σύνδεσμος Φορτηγών της Μινεσότα εκτιμά ότι η χώρα έχει έλλειψη περίπου 60.000 οδηγών, λόγω μακροχρόνιων προβλημάτων πρόσληψης, πρόωρων συνταξιοδοτήσεων και μαθημάτων οδηγών που ακυρώθηκαν λόγω COVID.

Εν ολίγοις, οι αλυσίδες εφοδιασμού εξαρτώνται από εμπορευματοκιβώτια, λιμάνια, σιδηρόδρομους, αποθήκες και φορτηγά. Κάθε στάδιο αυτής της διεθνούς γραμμής παραγωγής καταρρέει με τον δικό του μοναδικό τρόπο. Όταν λειτουργεί η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού, είναι σαν ένα υπέροχα αόρατο σύστημα ντόμινο που κάνει κλικ προς τα εμπρός. Η σημερινή καταστροφή είναι μια υπενθύμιση ότι τα ντόμινο μπορούν επίσης να πέσουν προς τα πίσω.

Και μετά υπάρχει η αγορά εργασίας. Στις ΗΠΑ, τα ανοίγματα θέσεων εργασίας έχουν σημειώσει υψηλά ρεκόρ σε εστιατόρια, ξενοδοχεία και άλλους τομείς αναψυχής και φιλοξενίας. Όμως, οι εταιρείες δυσκολεύονται να καλύψουν αυτούς τους ρόλους – και να διατηρήσουν τα εργοστάσια και κάποιες άλλες επιχειρήσεις που λειτουργούν με πλήρη δυναμικότητα όταν ξεπεράσουν οι μολύνσεις από την Δέλτα.

Μπορείτε να δείτε αυτά τα προβλήματα από διάφορες οπτικές. Από τη σκοπιά των εργαζομένων, η ασφάλιση ανεργίας και πολλοί κύκλοι κινήτρων επέτρεψαν στους απολυμένους εργαζόμενους να είναι επιλεκτικοί στις θέσεις εργασίας, αντί να αναζητούν απελπιστικά τον πρώτο διαθέσιμο μισθό. Δεν ακούγεται τόσο άσχημο. Αλλά από την άποψη πολλών εργοδοτών, τα κυβερνητικά προγράμματα έχουν επιδεινώσει μια φοβερή έλλειψη εργατικού δυναμικού. Η στελέχωση μιας επιχείρησης έχει γίνει δύσκολη. Το αποτέλεσμα, από την οπτική γωνία των καταναλωτών, είναι περισσότερο η έλλειψη των αγαθών. Δεδομένου ότι η εύρεση, η πρόσληψη και η εκπαίδευση εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων σε νέους ρόλους ταυτόχρονα είναι δύσκολη κατά τη διάρκεια μιας πανδημίας, θα πρέπει όλοι να περιμένουμε λίγη βραδύτητα στον τομέα των υπηρεσιών για λίγο – λίγο περισσότερο χρόνο για αυτόν τον καπουτσίνο, λίγο περισσότερη αναμονή για αυτό το ορεκτικό, λίγη σύγχυση στο ψιλικατζίδικο όταν ρωτάτε πού είναι το ντεμακιγιάζ και η νέα υπάλληλος που έπρεπε να κάνει Zoom για το εκπαιδευτικό της πρόγραμμα χρειάζεται ένα λεπτό για να θυμηθεί τους αριθμούς του διαδρόμου.

Τέλος, σαν να μην έφταναν αυτές οι επιβραδύνσεις, υπάρχει το ταχυδρομείο. Από αυτόν τον μήνα, η Ταχυδρομική Υπηρεσία των ΗΠΑ μειώνει τη χρήση αεροπορικών μεταφορών για εξοικονόμηση χρημάτων. Το USPS εκτιμά ότι οι παραδόσεις εκτός της περιοχής σας πιθανότατα θα καθυστερήσουν μία ή δύο ημέρες. Αλλά όπως είδαμε, το να βασίζεσαι σε τρένα και φορτηγά σημαίνει να βασίζεσαι σε συστήματα που αντιμετωπίζουν το δικό τους χάος.

Αυτό δεν προειδοποιεί για ύφεση. Προμηνύει όμως μια μαζικά απογοητευτική περίοδο χριστουγεννιάτικων αγορών, ειδικά για νοικοκυριά με συνήθεια να αγοράζουν δώρα την τελευταία στιγμή. «Το κάνω αυτό για 43 χρόνια και δεν το έχω δει ποτέ τόσο άσχημα», δήλωσε στο Bloomberg ο Ισαάκ Λάριαν, ​​ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της κατασκευάστριας παιχνιδιών MGA Entertainment. Το «Ό, τι μπορεί να πάει στραβά, πάει στραβά ταυτόχρονα».

Η USPS έχει ήδη ανακοινώσει αυξήσεις τιμών για τις χειμερινές διακοπές. Για να αποφύγετε να πληρώσετε αυτές τις προσαυξήσεις και να υποστείτε την οργή των παιδιών που έχουν απογοητευτεί, η προτεινόμενη πορεία δράσης είναι σαφής: Εάν το θέλετε έως τις 25 Δεκεμβρίου, ξεκινήστε να κάνετε αυτές τις παραγγελίες σύντομα. Όλοι διαμαρτύρονται όταν τα καταστήματα αρχίζουν να παίζουν κάλαντα και να διαφημίζουν πωλήσεις διακοπών τον Οκτώβριο. Φέτος, το “Christmas creep” είναι η καλύτερη στρατηγική αγορών σας. Είτε αυτό, είτε προετοιμάστε τα παιδιά να γιορτάσουν το πρωί των Χριστουγέννων κάποια στιγμή τον Ιανουάριο.

Πώς το έλλειμμα των πάντων θα επιλυθεί; Μια πιθανότητα είναι ότι οι Αμερικανοί θα υιοθετήσουν έναν βιώσιμο και οικιακό τρόπο ζωής που μειώνει την εξάρτησή μας από αγαθά που ενεργοποιούν την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού. Αν μπορείτε να οραματιστείτε σοβαρά έναν τέτοιο κόσμο, ζηλεύω ζωηρή φαντασία σας.

Η καλύτερη λύση για την έλλειψη των πάντων είναι να υπάρχει μια πολιτική που θα κάνει περισσότερα από τα πάντα. Τα εμπορευματοκιβώτια, τα οποία μεταφέρουν πάνω από το 90 τοις εκατό των παγκόσμιων εμπορευμάτων, κατασκευάζονται συντριπτικά στην Κίνα. Γιατί η Αμερική δεν βγάζει περισσότερα; Τα ανταλλακτικά αυτοκινήτων, οι ημιαγωγοί και τα είδη σπιτιού έχουν μεταφερθεί στην αγορά, καθιστώντας τις ΗΠΑ πολύ εξαρτημένες από εργοστάσια. Γιατί η Αμερική δεν μπορεί να κάνει περισσότερα; Τα τεστ COVID-19 τα οποία θα μπορούσαν να αποτρέψουν την εξάπλωση σε μία κοινότητα και μόλις εγκρίθηκαν από τον FDA, σχεδόν δύο χρόνια μετά την πανδημία. Γιατί η Αμερική δεν έχει κάνει περισσότερα;

Για δεκαετίες, πολλές αμερικανικές εταιρείες μετακόμισαν την παραγωγή στο εξωτερικό, εκμεταλλευόμενοι το φθηνότερο εργατικό δυναμικό και τα φθηνότερα υλικά πέρα ​​από τους ωκεανούς. Σε κανονικούς καιρούς, η Αμερική επωφελείται από το παγκόσμιο εμπόριο και η τιμή του offshoring βαρύνει τους λίγους άτυχους σε αποβιομηχανοποιημένες περιοχές. Αλλά η πανδημία και οι βλάβες της αλυσίδας εφοδιασμού είναι μια υπενθύμιση ότι η παρακμή της παραγωγής μπορεί να γίνει ευρύτερα αισθητή κατά τη διάρκεια μιας κρίσης, όταν τελειώσουμε, σχεδόν, καταραμένα κοντά σε όλα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το σχέδιο του Joe Biden, Build Back Better περιλαμβάνει δισεκατομμύρια δολάρια για την ανανέωση της παραγωγής, την επένδυση στη βασική έρευνα και την ενίσχυση των εγχώριων αλυσίδων εφοδιασμού.

Η σημερινή κρίση είναι μια ευκαιρία να τονίσουμε μια νέα φιλοσοφία για αυτό που ο Έζρα Κλάιν των New York Times αποκαλεί «προοδευτισμό από την πλευρά της προσφοράς», το οποίο βλέπει αξία σε αυτή τη γενική αφθονία. Αυτή η προσέγγιση μπορεί να ξεκινήσει με ιεράρχηση πολιτικών που μειώνουν το κόστος στέγασης και υγειονομικής περίθαλψης, και την εκ νέου παραγωγή υλικών που θεωρούμε απαραίτητα για την εθνική ασφάλεια κατά τη διάρκεια μιας πανδημίας ή μιας άσχετης καταστροφής εφοδιαστικής αλυσίδας.

Σε δεκαετίες από τώρα, μπορεί να κοιτάξουμε την κληρονομιά της πανδημίας και να δούμε ότι χρειάστηκε μια παγκόσμια κρίση για να μας διδάξει ότι η πραγματική πρόοδος ξεκινά αφαιρώντας τα εμπόδια στο σπίτι.

Πηγή: The Atlantic του Derek Thompson

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα