Αναγκαία Διευκρίνιση στην Επιστολή Παραίτησης

Επειδή στην επιστολή παραίτησης της Ιφιγένειας Ταξοπούλου που δημοσιεύτηκε στο site της parallaxi αναφέρεται και η παράσταση της «Χρυσής πόλης», θεωρώ απαραίτητη την παρακάτω διευκρίνιση: Η Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης» αποδέχτηκε σε ανύποπτο χρόνο πρόταση της Ιφιγένειας Ταξοπούλου να συνεργαστεί με τη νέα σκηνοθέτιδα Ελένη Ευθυμίου πάνω στο σχέδιο μιας παράστασης αφιερωμένης στο θέμα της […]

Parallaxi
αναγκαία-διευκρίνιση-στην-επιστολή-π-10591
Parallaxi
1.jpg

Επειδή στην επιστολή παραίτησης της Ιφιγένειας Ταξοπούλου που δημοσιεύτηκε στο site της parallaxi αναφέρεται και η παράσταση της «Χρυσής πόλης», θεωρώ απαραίτητη την παρακάτω διευκρίνιση:

Η Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης» αποδέχτηκε σε ανύποπτο χρόνο πρόταση της Ιφιγένειας Ταξοπούλου να συνεργαστεί με τη νέα σκηνοθέτιδα Ελένη Ευθυμίου πάνω στο σχέδιο μιας παράστασης αφιερωμένης στο θέμα της κακοποίησης των γυναικών, που θα ανεβαστεί ειδικά για τα «Δημήτρια». Δεν εκκρεμούσε, επομένως, να έχει μια δεύτερη συμμετοχή, και μάλιστα με μια παράσταση που παίχτηκε ήδη στη Θεσσαλονίκη.

Από την άλλη, θεωρώντας αξιοπρόσεκτο και διόλου συμπτωματικό το γεγονός ότι δύο θέατρα της πόλης καταπιάστηκαν φέτος με το θέμα της ιστορίας του ελληνικού εβραϊσμού, ανεβάζοντας: το Κέντρο Θεατρικής Έρευνας Θεσσαλονίκης τη «Ραχήλ» του Ξενόπουλου και η θεατρική ομάδα Παπαλάγκι σε συμπαραγωγή με την Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης» τη «Χρυσή πόλη» της Δανάης Τανίδου, είχα την ιδέα ενός θεατρικού κύκλου σχετικής θεματολογίας, χωρίς καμία αμοιβή για τους θιάσους, στη σειρά των επετειακών εκδηλώσεων για το 2012, στον οποίο κύκλο θα μπορούσε να περιληφθεί και η «Ρόουζ» του Μάρτιν Σέρμαν, μονόλογος μιας γηραιάς κυρίας που επέζησε του Ολοκαυτώματος. Όλα αυτά εκτός «Δημητρίων», δεδομένου ότι οι δύο πρώτες παραστάσεις έχουν ήδη παιχτεί στην πόλη, ενώ η τρίτη δεν ανταποκρίνεται στον νεανικό και πειραματικό χαρακτήρα που έχει ευτυχώς αποκτήσει από πέρσι το φθινοπωρινό φεστιβάλ του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Είμαι έτοιμος να δεχτώ ότι δεν ήταν μια καλή ιδέα, αλλά δεν ήταν μια πονηρή και ιδιοτελής ιδέα, και σίγουρα όχι μια έκφραση ευχαριστιών όπως υπαινίσσονται κάποια σχόλια.

Και πάντως, αν είχα μια πρόταση για τα «Δημήτρια», σε καμιά περίπτωση δεν θα είχα παρακάμψει την καλλιτεχνική επιτροπή και την αρμόδια για το θέατρο, με την οποία με συνδέουν πολλά χρόνια φιλίας και συνεργασίας.

* Ο Νικηφόρος Παπανδρέου είναι καλλιτεχνικός διευθυντής της Πειραματικής Σκηνής της Τέχνης.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα