Αποκλεισμένη η Θεσσαλονίκη από τα Δωδεκάνησα

Πώς οι διακοπές για τους κάτοικους της Βόρειας Ελλάδας, αποτελούν μια εξαιρετικά κουραστική διαδικασία, έναν απίστευτο μαραθώνιο - Γράφει ο Στ. Χατζημανώλης

Parallaxi
αποκλεισμένη-η-θεσσαλονίκη-από-τα-δωδ-1336308
Parallaxi

Λέξεις: Στέφανος Χατζημανώλης

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, η μετάβαση στα Δωδεκάνησα, για όλους τους κάτοικους της Βόρειας Ελλάδας, αποτελεί μια εξαιρετικά κουραστική διαδικασία, έναν απίστευτο μαραθώνιο, που ουσιαστικά αποθαρρύνει τον δυνητικό επισκέπτη.

Υπολογίζοντας μια διαδρομή έξι ωρών μέχρι το λιμάνι του Πειραιά, και έχοντας προβλέψει την δίωρη έγκαιρη προσέλευση στο απολυτά ανεπαρκές μεγαλύτερο λιμάνι της χωράς, συνολικά απαιτούνται το λιγότερο οκτώ ώρες μέχρι την πολυπόθητη επιβίβαση μας στο πλοίο της γραμμής στη συνεχεία περίπου 13 ώρες μέχρι την Λέρο.

Κοντολογίς λοιπόν απαιτείται μια ολόκληρη μέρα για να φθάσεις και μια αντίστοιχη για να επιστρέψεις με ένα δυσβακτο κόστος που θα καλύπτει καύσιμα, διόδια, διατροφή, εισιτήρια πλοίου (στην περίπτωση της Λέρου 115 ευρώ κατ’ άτομο με αριθμημένη θέση στο κατάστρωμα).

Αντιλαμβάνεται ο καθένας τι συμβαίνει στην λογικότατη περίπτωση που ταξιδεύουν οικογένειες με 1-2 παιδιά.

Απλά το συνολικό κόστος είναι απαγορευτικό και η επίσκεψη στον παράδεισο του Νοτίου Αιγαίου (Κάλυμνος, Τέλενδος, Ψέριμος, Λέρος, Λειψοί,), ακυρώνεται.

Τι θα μπορούσε να συμβεί άμεσα εάν οι αρμόδιοι φορείς αποφάσιζαν να ασχοληθούν σοβαρά με το συγκεκριμένο πρόβλημα;

Μια επιδοτούμενη πτήση από Θεσνικη προς την Σάμο με πρωινή άφιξη που θα καλύπτει την υφιστάμενη συνδεσιμότητα με δυο πλοία (ταχύπλοοο και συμβατικό) που ξεκινούν από το πανέμορφο νησί του Πυθαγόρα και κατευθύνονται προς Αγαθονήσι, Αρκιούς, Πάτμο, Λειψούς, Λέρο και Κάλυμνο, τερματίζοντας στην Κω. Σε διαδρομές που διαρκούν σε εξαιρετικά λογικό χρόνο.

Το γνωστό πρόγραμμα fly and sail. Που δυστυχώς δεν είναι στο γνωστικό πεδίο των υπεύθυνων.

Τέλος οι απευθείας ακτοπλοϊκές συνδέσεις από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προς τα Δωδεκάνησα όπως πραγματοποιούνταν πριν 20 και πλέον χρόνια με την χρεωκοπημένη πλέον ΔΑΝΕ, απαιτούν προσεκτικό και ενδελεχή προγραμματισμό, έμπειρη ομάδα εργασίας, και προεργασία που πρέπει να οργανώνεται ένα χρόνο πριν την επιθυμητή έναρξη τους.

Κάτι που μέχρι σήμερα δεν στάθηκε δυνατό να πραγματοποιηθεί με αποτέλεσμα τον, σχεδόν, ακτοπλοϊκό αποκλεισμό της πόλης αλλά και της Περιφέρειας μας.

*Ο Στέφανος Χατζημανώλης είναι τουριστικός πράκτορας

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα