Η αρχιτεκτονική της ενημέρωσης

Λίγες σκέψεις για την δουλειά των δημοσιογράφων αυτές τις μέρες.

Parallaxi
η-αρχιτεκτονική-της-ενημέρωσης-515600
Parallaxi
Εικόνα Unsplash

Λέξεις: Ειρήνη Χατζηπαναγιωτίδου

Εν μέσω πανδημίας, παρατηρείται από τα ΜΜΕ μία τάση παραπληροφόρησης και υπερπληροφόρησης. Στα παράθυρα των ειδήσεων, μόνο υπουργοί και βουλευτές, για να μας πουν πόσο καλά εξελίσσεται η εφαρμογή των μέτρων στην Ελλάδα, πόσα λίγα θύματα έχουμε, πόσο καλά ανταποκρίνονται οι γιατροί και οι νοσηλευτές μας σε αυτήν την εμπόλεμη κατάσταση. «Οι ήρωες πίσω από τις πράσινες στολές», λένε.

Ρώτησε κανείς  αυτόν τον ήρωα, πόσες μέρες έχει μείνει άυπνος; Πόσες μέρες έχει να φάει, πόσες μέρες έχει να δει το παιδί του; Τον ρώτησε κανείς, αν η κατάσταση που επικρατεί αυτήν την στιγμή στα ελληνικά νοσοκομεία, του επιτρέπει να κάνει αυτά τα απλά και βασικά πράγματα;

Όλες οι εικόνες από τους εσωτερικούς χώρους των νοσοκομείων, από τις μονάδες εντατικής θεραπείας αλλά και από δωμάτια ασθενών, προέρχονται από χώρες του εξωτερικού. Πλάνα αρχείου, να φαν και οι κότες.

Γιατί δεν υπάρχει έστω και μισό πλάνο από ΜΕΘ ελληνικού νοσοκομείου; Γιατί δεν αφιερώνονται είκοσι λεπτά από ένα δελτίο ειδήσεων,  σε έναν έλληνα γιατρό, όπως αφιερώνονται σχεδόν καθημερινά στον οποιοδήποτε υπουργό; Γιατί άπαξ και του δοθούν είκοσι λεπτά, θα μιλήσει για όλες τις ελλείψεις προσωπικού  που υπάρχουν στα νοσοκομεία, για το ότι έρχεται σε επαφή με ασθενείς χωρίς μάσκα, για το ότι αποφασίζει ανάμεσα σε σοβαρά νοσούντες ποιος θα μπει σε αναπνευστήρα και ποιος όχι, μιας και ο αριθμός τους είναι περιορισμένος. Όλα αυτά, την ώρα που η συνέντευξη δύο νοσηλευτριών από το Μπέργκαμο μεταδόθηκε διακαναλικά.

Παρακολουθώντας τα δελτία ειδήσεων αυτές τις μέρες, παρατηρώ ότι ο Έλληνας ενημερώνεται πιο πολύ για το πώς εξελίσσεται η κατάσταση της υγείας του Μπόρις Τζόνσον, για τον ατίθασο χαρακτήρα του Τραμπ που έχει προκαλέσει πολλά δεινά στις Ηνωμένες Πολιτείες, την άρνηση της Γερμανικής κυβέρνησης  για την έκδοση κορων-ομολόγου.

Αντί αυτών, θα μπορούσαμε να μιλάμε για το πώς έχουν αποκατασταθεί αυτήν την περίοδο οι άστεγοι, που τίθενται σε κίνδυνο μένοντας στον δρόμο, για τον φοιτητή που τον έδιωξαν από την δουλειά επειδή φοβόταν να δουλέψει κάτω από αυτές τις συνθήκες, για τον υπάλληλο του σούπερ μάρκετ που βαράει διπλοβάρδιες.

Μείζον ζήτημα των ΜΜΕ αυτήν την στιγμή είναι να ανακτήσουν την εμπιστοσύνη των πολιτών. Ο Έλληνας δεν έχει ανάγκη από καθησυχασμό και βομβαρδισμό από παγκόσμιες ειδήσεις. Έχει ανάγκη από ρεαλισμό και αλήθεια.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα