Ένα app από τη Θεσσαλονίκη για τη μεγάλη γιορτή της μουσικής στο Βερολίνο

Αυτή τη χρονιά, οι επισκέπτες του Fête de la Musique στο Βερολίνο είχαν ένα παραπάνω λόγο να είναι χαρούμενοι: το app της διοργάνωσης, σχεδιασμένο για iPhone και Android από την ομάδα Πολυμέσων του Ινστιτούτου Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΙΠΤΗΛ) του ΕΚΕΤΑ στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Έργου SocialSensor. Από τη Θεσσαλονίκη στο Βερολίνο το app αποτέλεσε […]

Parallaxi
ένα-app-από-τη-θεσσαλονίκη-για-τη-μεγάλη-γ-12458
Parallaxi
feteberlinparallaxi.jpg

Αυτή τη χρονιά, οι επισκέπτες του Fête de la Musique στο Βερολίνο είχαν ένα παραπάνω λόγο να είναι χαρούμενοι: το app της διοργάνωσης, σχεδιασμένο για iPhone και Android από την ομάδα Πολυμέσων του Ινστιτούτου Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΙΠΤΗΛ) του ΕΚΕΤΑ στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Έργου SocialSensor. Από τη Θεσσαλονίκη στο Βερολίνο το app αποτέλεσε έναν εύχρηστο ψηφιακό οδηγό για το φεστιβάλ που έκανε την εμπειρία των επισκεπτών πολύ πιο πλούσια. Με περισσότερες από 100 μουσικές σκηνές σε όλη την πόλη και περισσότερους από 100.000 επισκέπτες για το 2013, οι διοργανωτές διαπιστώνοντας την αυξανόμενη ζήτηση κινητών εφαρμογών από τους επισκέπτες ενός φεστιβάλ, αλλά και τη δυναμική που μπορεί να προσθέσει μια καλά σχεδιασμένη εφαρμογή στη διοργάνωση, δέχτηκαν να συμμετέχουν στις πιλοτικές δοκιμές εφαρμογών για κινητά σε πολιτιστικές εκδηλώσεις του ερευνητικού έργου SocialSensor. Η εφαρμογή συγκέντρωσε περισσότερα από 5000 downloads αφήνοντας ευχαριστημένους διοργανωτές και κοινό και δείχνοντας το δρόμο σε παρόμοιες διοργανώσεις.

Εφαρμόζοντας εμπειρία πολλών χρόνων στην καινοτομία και την έρευνα πληροφορικής σε συνδυασμό με  σύγχρονο  design και με έμφαση στη λειτουργικότητα και το χρήστη, η ομάδα παρέδωσε μια άρτια σχεδιασμένη εφαρμογή που συγκέντρωσε πολλά θετικά σχόλια από τους θαμώνες του φεστιβάλ δίνοντας το ελληνικό παρόν σε μια μεγάλη γιορτή μουσικής με έναν διαφορετικό τρόπο. Με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας του φεστιβάλ, η εφαρμογή έκανε διαθέσιμο ουσιαστικά όλο το Fête de la Musique σε μια καλαίσθητη ψηφιακή μορφή.

Οι χρήστες μπορούν εύκολα να βρουν τι συμβαίνει στο event, ποιοι καλλιτέχνες είναι οι επόμενοι, να «ξεφυλλίσουν» το πρόγραμμα και να βρουν πληροφορίες για μουσικές σκηνές και καλλιτέχνες. Η πλοήγηση είναι ιδιαίτερα εύκολη με δυνατότητες φιλτραρίσματος των αποτελεσμάτων ανάλογα με τις προτιμήσεις του χρήστη και σύνδεση με Facebook και Twitter. Ο χάρτης με όλα τα stages καθοδηγεί τους χρήστες από σκηνή σε σκηνή βοηθώντας τους να μη χάνουν στιγμή αλλά ούτε και την υπομονή τους.

Ποιο είναι όμως το πραγματικά πρωτοποριακό στοιχείο της εφαρμογής; Είναι οι δυνατότητες που προσφέρει στους διοργανωτές μετά το φεστιβάλ. Ζούμε σε ένα κόσμο που το διαδίκτυο στρέφεται γύρω από τα κοινωνικά δίκτυα. Τα κοινωνικά ς καθώς θα προσπαθούν να φτάσουν από το ένα μέρος στο άλλο. Η αξία της εφαρμογής φάνηκε ξεκάθαρα τη μέρα του φεστιβάλ καθώς πολύς κόσμος ήθελε να μετακινηθεί από τη μια μουσική σκηνή στην άλλη γνωρίζοντας τι ακολουθεί στο πρόγραμμα. Μόνο τη μέρα της διοργάνωσης η εφαρμογή χρησιμοποιήθηκε περισσότερες από 10.000 φορές σε iPhone και 9,000 φορές σε Android κινητά. δίκτυα μετασχηματίζουν κάθε τομέα εμπορικής και επικοινωνιακής δραστηριότητας θέτοντας νέους κανόνες και βάζοντας το περιεχόμενο στο επίκεντρο. Σε ένα τέτοιο επίπεδο, ο χρήστης παύει να είναι ένας παθητικός παρατηρητής. Αλληλεπιδρά και συμμετέχει από τη διαμόρφωση απόψεων μέχρι τη δημιουργία νέων προϊόντων και υπηρεσιών. Αυτό που κάνει η ομάδα του ΙΠΤΗΛ και το οποίο αποτελεί στόχο του SocialSensor είναι να προσφέρει επιπρόσθετες δυνατότητες σε διοργανωτές και συμμετέχοντες κατά τη διάρκεια αλλά και μετά από ένα φεστιβάλ ή πολιτισμικό γεγονός κάνοντας την εμπειρία τους πιο πλούσια. Ιδιαίτερα σε σχέση με τους διοργανωτές, αυτό που παρέχεται είναι μια πλατφόρμα εποπτείας και αναζήτησης σε κοινωνικό περιεχόμενο (social media analytics) μετατρέποντας το μεγάλο όγκο των δεδομένων σε χρήσιμη πληροφορία, που με τη σειρά της μπορεί να οδηγήσει τους διοργανωτές  σε νέες στρατηγικές και  κατευθύνσεις για το μέλλον.

Η ερευνητική ομάδα του ΙΠΤΗΛ εφαρμόζοντας καινοτόμες τεχνικές ανάλυσης δεδομένων μεγάλης κλίμακας (big data) μετατρέπει περιεχόμενο από κοινωνικά δίκτυα σε πληροφορία χρήσιμη τόσο για συμμετέχοντες αντιστοιχίζοντας για παράδειγμα tweets με συγκεκριμένες δράσεις και βοηθώντας έτσι το χρήστη να διαμορφώσει μια πιο ξεκάθαρη άποψη για την εκδήλωση και τις επιμέρους δράσεις της. Πώς γίνεται αυτό; Παρακολουθώντας το περιεχόμενο που δημοσιεύουν οι χρήστες σε κοινωνικά μέσα, εντοπίζονται οντότητες, σημαντικά θέματα αλλά και συναισθήματα: θετικές ή αρνητικές εντυπώσεις γύρω από την εκδήλωση. Πηγαίνουμε έτσι ένα βήμα πέρα από την απλή καταγραφή του πόσοι κατέβασαν την εφαρμογή και τι έκαναν με αυτήν, προσφέροντας πραγματικά «έξυπνα» δεδομένα που μετατρέπονται σε στοχευμένες στρατηγικές. Η ανάπτυξη της εφαρμογής για το Fête de la Musique  αλλά και για παρόμοιες διοργανώσεις εντάσσεται στο κομμάτι των δοκιμών για την εξαγωγή απαιτήσεων για περαιτέρω ανάπτυξη.

Η ελληνική έρευνα και τεχνολογία προχωράει δυναμικά παρά τις δύσκολες συνθήκες. Αξιοποιεί τεχνολογίες αιχμής και γεννά πρωτοποριακές ιδέες για την πληροφορική και την επικοινωνία για το μέλλον δίνοντας το παρόν και στο εξωτερικό με αξιόλογα αποτελέσματα και συνεργασίες που δείχνουν το δρόμο και για νέες ευκαιρίες και στη χώρα μας.

Για την ανάπτυξη της εφαρμογής ασχολήθηκαν οι: • Juxhin Bakalli : Ανάπτυξη σε iOS • Αντώνης Λάτας: Ανάπτυξη σε Android • Βιβή Ντριγκόγια: App Marketing, Promotion and Dissemination • Σωτήρης Διπλάρης: Technical Management • Συμεών Παπαδόπουλος: Social Media Analytics • Γιάννης Κομπατσιάρης: Project Management and Coordination

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα