Parallax View

Ένα live αρπαχτή

Οι φαν τους περίμεναν εκστατικοί. Το πρώτο live στην Ελλάδα ενός από τα πιο ιστορικά συγκροτήματα της hip hop έκανε τους φανατικούς ακροατές του πανευτυχείς, ιδίως μετά την ανακοίνωση για διπλή συναυλία και σε Αθήνα και σε Θεσσαλονίκη. Για όσους δεν γνωρίζουν, οι Wu-Tang Clan, είναι ένα Νεοϋορκέζικο Hip Hop group, που το 1993, με […]

Κύα Τζήμου
ένα-live-αρπαχτή-16628
Κύα Τζήμου
1.jpg

Οι φαν τους περίμεναν εκστατικοί. Το πρώτο live στην Ελλάδα ενός από τα πιο ιστορικά συγκροτήματα της hip hop έκανε τους φανατικούς ακροατές του πανευτυχείς, ιδίως μετά την ανακοίνωση για διπλή συναυλία και σε Αθήνα και σε Θεσσαλονίκη. Για όσους δεν γνωρίζουν, οι Wu-Tang Clan, είναι ένα Νεοϋορκέζικο Hip Hop group, που το 1993, με το δίσκο “Enter the Wu-Tang (36 Chambers)”, τάραξε τα νερά της μουσικής βιομηχανίας, συνδυάζοντας με έμπνευση την αισθητική των Κung-Fu ταινιών των 70s με αυτή του underground ήχου των γκέτο της Ανατολικής Ακτής. Κοντεύοντας τα 20 χρόνια παρουσίας στο χώρο, το συγκρότημα μετράει 5 δίσκους, το δικό του δισκογραφικό label (Wu Music Group), παραγωγές καθ’ ολοκληρία σε Soundtracks επιτυχημένων ταινιών, όπως Kill Bill, Ghost Dog: The Way of the Samurai, Blade Trinity κ.α., καθώς και πολυάριθμες επιτυχίες που βρίσκονται κάθε λίγο στα παγκόσμια charts, τοποθετώντας το δικαίως στο πάνθεον της παγκόσμιας μουσικής ως ένα απο τα θρυλικότερα Hip Hop συγκροτήματα.

Τέσσερα από τα βασικότερα μέλη του group, ο Method Man, o Raekwon, o Ghostface Killah και ο Gza, θα εκπροσωπούσαν για πρώτη φορα μαζί στην Ελλάδα το κίνημα που ονομάζεται Wu-Tang, με κλασικές επιτυχίες από τα πρώτα τους χρόνια ως συγκρότημα μέχρι τα solo albums, που τους έκαναν να φτάσουν μέχρι και τα βραβεία Grammy.

Όλα καλά μέχρι εδώ.

Μέχρι τη προχτεσινή πρώτη συναυλία, τη Δευτέρα 25 Ιουνίου, στην Αθήνα στο συναυλιακό χώρο του Βοτανικού. Έχοντας πληρώσει το πανάκριβο εισητήριο των 30 ευρώ (προπληρωμένο) και 35 ευρώ (στα κισέ της εισόδου), οι φαν μάταια περίμεναν να εμφανιστούν οι Method Man και Ghostface Killah. H πίκρα μεγάλη και πάλι καλά να λέμε που δεν έπεσε ξύλο από τους εκνευρισμένους οπαδούς που αρκέστηκαν στο ήμισυ της μπάντας. Οι Έλληνες διοργανωτές είπαν στην σκηνή ότι φταίει ένας promoter ονόματι Christoffer και το tweet του GZA λίγο πριν βγει live το επιβεβαιώνει: Christoffer Hjelm caused major problems.

Έψαξα με μεγάλη καχυποψία το θέμα, περιμένοντας ειλικρινά να ανακαλύψω κάτι που δεν έγινε σωστά από την ελληνική πλευρά της διοργάνωσης, αλλά δεν βρήκα τίποτα. Η Ελληνική πλευρά της διοργάνωσης ισχυρίζεται ότι ο promoter πληρώθηκε κανονικά αλλά δεν μεταβίβασε ποτέ τα λεφτά στους Wu. Ο συγκεκριμένος Χριστόφορος, λοιπόν, προφανώς θεώρησε ότι σε μια χώρα σαν την Μπανανία μας θα μπορούσε να λέει άλλα αντ΄άλλων και κανείς να μη νοιαστεί να τον κυνηγήσει δικαστικά. Με λίγη τύχη ίσως να μην ασχολιόταν κανείς με το όλο θέμα και τη συναυλιούλα που προμοτάριζε στο κρατίδιο των Βαλκανίων, μπορεί να σκέφτηκε. Έτσι είπε στο γκρούπ ότι οι Έλληνες δεν πλήρωσαν και τα παιδιά είπαν να κάτσουν σπίτι τους. Όταν την τελευταία στιγμή διασταυρώθηκε η λαμογιά του Κρις, δυο από το γκρουπ συμφώνησαν να παρευρεθούν στη συναυλία με την προϋπόθεση να ξαναπληρωθούν, ενώ οι άλλοι δυο μάλλον δεν πίστεψαν λέξη, σφύριξαν αδιάφορα και δεν έκαναν καν τον κόπο να μπουν στο αεροπλάνο.

Αναρωτιέμαι αν ο περί ου ο λόγος Χριστόφορος θα τολμούσε να φερθεί το ίδιο, στη διοργάνωση μιας συναυλίας στο Λονδίνο, ας πούμε. Και αναρωτιέμαι αν, στην περίπτωση αυτή, τα μέλη του συγκροτήματος θα γυρνούσαν την πλάτη στους οπαδούς τους και στη χώρα που θα εμφανίζονταν που στο κάτω κάτω δεν επέλεξε τον συγκεκριμένο συνεργάτη τους. Αναρωτιέμαι ακόμα αν θα απαιτούσαν ξανά στο ακέραιο την αμοιβή και δεν θα αντιμετώπιζαν το θέμα με τον επαγγελματισμό που απαιτείται απέναντι στο κοινό τους ή δεν θα έβαζαν τον δικό τους δικηγόρο να κυνηγήσει τον κλέφτη.

Την Τρίτη 26 Ιουνίου στη Θεσσαλονίκη, οι διοργανωτές κατάλαβαν πως ποτέ δεν θα γέμιζαν το Ιβανώφειο, μετά το αθηναϊκό φιάσκο, αλλάζοντας, με εξαιρετικά αντανακλαστικά, το χώρο της διοργάνωσης με το Block 33. H συναυλία διεξήχθη χωρίς προβλήματα και είναι προς τιμήν των οπαδών της μπάντας, που περίμεναν υπομονετικά από τις 9 μέχρι τις 11 να ξεκινήσει η συναυλία. Τα ελληνικά support groups ξεκίνησαν το live, ενώ τα αμερικάνικα “αστέρια” έπαιξαν για 80 περίπου λεπτά «βγαίνοντας» στη 1 μετά τα μεσάνυχτα. Είναι σίγουρο πως θα γίνουν πολλές συζητήσεις για το τι θα έπρεπε να είχε γίνει και τι τελικά έγινε, ποιος φταίει. Το γεγονός είναι ότι κάποιοι (διοργανωτές και φαν) υπερχρεωθήκαν για ένα πανάκριβο live που θα μπορούσε να γίνει η συναυλία της χρονιάς και δεν είναι η πρώτη φορά, μια που τελευταία αρκετά live στη Ελλάδα καταλήγουν σε DJ set με vocals από άγνωστα ονόματα.

Από όλα αυτά έμεινε μια πίκρα μεγάλη παρά τη «μικρή» διάσταση του θέματος που με έκανε να θυμηθώ το περιστατικό που έζησε ένας από τους διοργανωτές του 26ου Παγκόσμιου Συνέδριου Μελέτης της Ατμόσφαιρας και του Γήινου Κλίματος με τη χρήση συστημάτων λέιζερ ραντάρ, που έγινε φέτος για πρώτη φορά στην Ελλάδα, και ολοκληρώνεται αύριο στο πόρτο Χέλι με απόλυτη επιτυχία. Αμερικανός καλεσμένος επιστήμονας τηλεφώνησε λίγο πριν την άφιξή του για να ρωτήσει αν πρέπει να φέρει μόνο μετρητά μαζί του, αφού άκουσε ότι στη χώρα μας δεν λειτουργούν πια Α.Τ.Μ.

Φαίνεται ότι μετά από πολλά χρόνια διαφόρων ειδών αρπαχτής “πείσαμε” τους ξένους ότι μπορούν να κάνουν το ίδιο χωρίς συνέπειες. Τώρα για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολλή.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα