Ένας Θεσσαλονικιός καινοτομεί: Οι “φάροι” των social media
της Κύας Τζήμου Γεννημένος στη Θεσσαλονίκη πριν 44 χρόνια, ο Γιώργος Στόικος τελείωσε το Λύκειο και ήταν από τα λίγα παιδιά που από νωρίς ξέρουν τι θέλουν ακριβώς να σπουδάσουν. Η Φυσική ήταν η πρώτη και μοναδική επιλογή στο μηχανογραφικό που είχε υποβάλλει στην Γ’ Λυκείου. Η συνέχεια ήταν και πάλι κάτι για το οποίο […]
της Κύας Τζήμου
Γεννημένος στη Θεσσαλονίκη πριν 44 χρόνια, ο Γιώργος Στόικος τελείωσε το Λύκειο και ήταν από τα λίγα παιδιά που από νωρίς ξέρουν τι θέλουν ακριβώς να σπουδάσουν. Η Φυσική ήταν η πρώτη και μοναδική επιλογή στο μηχανογραφικό που είχε υποβάλλει στην Γ’ Λυκείου. Η συνέχεια ήταν και πάλι κάτι για το οποίο δεν αμφέβαλε ποτέ. Οι μεταπτυχιακές σπουδές του ήταν πάνω στην πληροφορική στο Πανεπιστήμιο Imperial College του Λονδίνο. Δεν ήταν τυχαίο ότι το πρώτο software το οποίο κατασκεύασε και πούλησε ήταν στην ηλικία των 14 χρόνων ενώ το δεύτερο, που έκανε και πανελλαδική επιτυχία, ήταν στα 18 του. Μετά το μεταπτυχιακό του ξεκίνησε την καριέρα του στη SAP, παίρνοντας μέρος σε μεγάλα έργα πληροφορικής για πολυεθνικές εταιρίες, όπως η Colgate-Palmolive και η Beiersdorf (Nivea) και συνέχισε ως ειδικός σύμβουλος για την StatOil, την General Motors και την Deutsche Bank. Το 1994 η Ευρώπη “δεν τον χωράει πια” και μετακομίζει στην Αμερική αναλαμβάνοντας τη θέση του Διευθυντή Τεχνολογίας σε εταιρεία με έδρα το Σικάγο, όπου αναπτύσσει και σχεδιάζει λογισμικό για το χώρο των ΜΜΕ. Χάρις στο πρωτοποριακό αυτό λογισμικό, η εταιρεία ανέπτυξε διαδραστικό τηλεοπτικό δίκτυο άνω των 46 εκατ. θεατών, συγχωνεύθηκε με άλλες δύο εταιρίες και τελικά εισήχθη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Το 2012 τον βρίσκει στην ίδια θέση να έχει ήδη αναπτύξει πολλαπλές πατέντες τις οποίες και έχει κατοχυρώσει σε ΗΠΑ, Κίνα, Ιαπωνία, Ρωσία, Αυστραλία, Μεξικό και Ισραήλ. Στα 42 του χρόνια το μυαλό του εξακολουθεί να γεννά ιδέες και να ανζητά το καινούργιο, την καινοτομία. Η ιδέα για την δημιουργία της Terranova γεννήθηκε αβίαστα και ξαφνικά όπως όλες οι πρωτοποριακές ιδέες.
Σήμερα ο Γιώργος Στόικος ζει μεταξύ Νέας Υόρκης και Σαν Φρανσίσκο και φιλοδοξεί να κάνει την Terranova, παγκόσμια γνωστή και ίσως στο μέλλον το πιο αναγνωρίσιμο ελληνικό «success story» στον τομέα της υψηλής τεχνολογίας.
Η Terranova είναι η μοναδική εφαρμογή που επιτρέπει στον χρήστη να μοιράζεται με τους ανθρώπους γύρω του – ανεξάρτητα από το εάν είναι φίλοι – οτιδήποτε ενδιαφέρον έχει ανακαλύψει (Local discoveries. Publicly shared). Παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία στο SXSW στο Austin του Τέξας και εντυπωσίασε τους επενδυτές της Silicon Valley. Ο δικός μας Γιώργος Στόικος κάνει τη διαφορά στο χώρο των social media δουλεύοντας σκληρά εδώ και χρόνια στην Αμερική. Πρόκειται για τη μοναδική εφαρμογή που σου επιτρέπει να μοιράζεσαι με τους ανθρώπους γύρω σου ότι ενδιαφέρον έχεις ανακαλύψει (Local discoveries. Publicly shared).
Όπως το Facebook, το Instagram και το Twitter, η Terranova βασίζεται στη φωτογραφία. Η καινοτομία της είναι ότι οι χρήστες της Terranova αναρτούν φωτογραφίες – τους λεγόμενους ‘beacons’ (φάρους) – οι οποίες γίνονται αυτόματα geo-tagged, μπορούν να συνδεθούν με κάποια δραστηριότητα (φαγητό, ποτό, διασκέδαση, άνθρωποι, σπορ κλπ.) και είναι προσβάσιμες από οποιονδήποτε χρήστη της εφαρμογής στην ευρύτερη περιοχή της ανάρτησης χωρίς να χρειάζονται συνδέσεις τύπου φίλος / follower / κοινά #hashtags.
Ο χρήστης της Terranova μπορεί έτσι να πληροφορήσει όχι μόνο τους φίλους του αλλά και τον κόσμο γύρω του για το τι ‘cool’ συμβαίνει αυτή την στιγμή στην περιοχή που βρίσκεται, μπορεί να αναδείξει κάτι πρωτότυπο ή ιδιαίτερο, να προσκαλέσει άλλους ανθρώπους σε μία δραστηριότητα, να προσελκύσει κόσμο σε ένα μέρος ή μια επιχείρηση, να ανακοινώσει καλλιτεχνικά και άλλα δρώμενα στο τοπικό κοινό, να ανεβάσει μοναδικές φωτογραφίες ή απλά να ενημερωθεί για το τι ανακαλύπτουν και μοιράζονται οι άλλοι άνθρωποι γύρω του.
Μπορείς να κατεβάσεις την εφαρμογή στο i-tunes ή το Google Play , και να αναρτήσεις τον πρώτο σου φάρο/beacon!
Διαβάστε ακόμα: Terranova: Από τη Θεσσαλονίκη στη Νέα Γη του Διαδικτύου