Ο επίλογος της Παρασκευής: «Μου λείπει ο περσινός Βασίλης Κικίλιας»

Ο Ακης Σακισλόγλου θυμάται περσινές δηλώσεις και τις συγκρίνει με το σήμερα

Άκης Σακισλόγλου
ο-επίλογος-της-παρασκευής-μου-λείπει-681628
Άκης Σακισλόγλου

Το Facebook με ενημερώνει ότι σαν σήμερα πριν έναν χρόνο, ο Βασίλης Κικίλιας ανακοίνωνε «επιδότηση θερμάστρας» σε επιχειρήσεις εστίασης, στο πλαίσιο μέτρων στήριξης λόγω εφαρμογής του μέτρου της απαγόρευσης του καπνίσματος. Παράλληλα, δήλωνε πως ένα ποσοστό από τα πρόστιμα θα δίνονταν στους αστυνομικούς!

Μού λείπει ο παλιός Βασίλης Κικίλιας. Εκείνος που αποτελούσε θέμα μεσημεριανών εκπομπών κι όχι αυτός που διαχειρίζεται το σύστημα υγείας. Ένα σύστημα υγείας που βρίσκεται κυριολεκτικά στα όριά του. Ένα σύστημα που στη Θεσσαλονίκη άρχισε ήδη να μεταφέρει νοσηλευόμενους από νοσοκομεία σε ιδιωτικές κλινικές για να τοποθετήσει εκεί ασθενείς με Covid 19.

Μέχρι και ο Κώστας Κυρανάκης μού φαίνεται καλύτερος πέρσι! Μια μέρα σαν τη σημερινή δήλωνε ότι «η κυβέρνηση δεν μπορεί να αποτρέψει νόμιμες ενέργειες πολιτών», αναφερόμενος στο εμετικό ψήσιμο κρεάτων έξω από καμπ με πρόσφυγες στα Διαβατά. Τότε, μού φαίνονταν ότι το είχε τερματίσει. Φέτος τον άκουσα να κατηγορεί τους επιστήμονες γιατί «στάθηκαν κατώτεροι των περιστάσεων στο θέμα του εμβολίου» και κατάλαβα πως έχει περιθώρια βελτίωσης.

Ο Στέλιος Πέτσας δεν είχε πει κάτι πέρσι σαν σήμερα. Είπε, όμως, σήμερα στο «Καλημέρα Ελλάδα του ANT1» πως «είναι δύσκολο να δημιουργηθεί ένα μητρώο καλλιτεχνών με ακρίβεια» δικαιολογώντας την άρνηση της κυβέρνησης να στηρίξει τους καλλιτέχνες. Κι ας έχουν οι καλλιτέχνες ανά κλάδο αλλά και όλοι τους μαζί προτείνει ήδη πολλούς τρόπους καταγραφής. Κι ας έχει το υπουργείο εργασίας στο Εργάνη όλο το μητρώο εργαζομένων που ασφαλίστηκαν εκ περιτροπής ή με διάρκεια τα προηγούμενα χρόνια της «κανονικότητας».

Ισως δεν ανησυχεί για τους καλλιτέχνες ο Στέλιος Πέτσας επειδή βλέπει ότι σε αντίθεση με το κράτος, τούς ενισχύουν πολίτες με «καλάθια αλληλεγγύης». Οταν φτάσουμε στα συσσίτια κι αφού ο Κυριάκος Μητσοτάκης εμπεδώσει καλύτερα την «εξάρτηση των Ελλήνων από το μισθό τους», να δεήσει να πάρει κάποια μέτρα ουσιαστικής στήριξης και όχι ελεημοσύνης των ανθρώπων των Τεχνών.

Εδώ να πούμε ένα «μπράβο» στο Κέντρο Πολιτισμού της Περιφέρειας που οργανώνει διαδικτυακές συναυλίες μουσικών της Θεσσαλονίκης με σκοπό και την στήριξη των καλλιτεχνών αλλά και την εξασφάλιση χρημάτων για ιδρύματα της Βόρειας Ελλάδας αφού η παρακολούθηση των συναυλιών είναι με προαιρετική συνεισφορά του κοινού. Ετσι ΚΑΙ πολιτισμό έχουμε αλλά ΚΑΙ οι δημιουργοί δε νιώθουν επαίτες παρά μόνον άνθρωποι που υπηρετούν την Τέχνη τους και αμοίβονται. Το αυτονόητο δηλαδή.

Την ώρα που στην Αθήνα παρακολουθούσαμε εικόνες συνωστισμού στην αγορά, ουρών στα διόδια και μαθαίναμε για πληρότητα 80% των ξενοδοχείων στα γύρω τουριστικά θέρετρα, η Θεσσαλονίκη κατάφερε και πάλι να προσπεράσει την πρωτεύουσα: 300 πολίτες της συγκεντρώθηκαν στο Λευκό Πύργο για να διαμαρτυρηθούν για την κατάσταση. Ποια ακριβώς κατάσταση; Δεν μπορώ να μπω στο μυαλό τους. Οι διαμαρτυρίες είχαν κάτι από άρνηση χρήσης μάσκας, καταγγελία του σκληρού Lockdown και συνθήματα για την Ελλάδα.

Καταρχάς, συγχαρητήρια στην πραγματική υπαίτιο του σημερινού φαινομένου στην Αθήνα. Πραγματικά θέλει μεγάλη προσπάθεια ώστε να ξαναγίνει το ίδιο λάθος με την αντίστοιχη ανακοίνωση του πρώτου Lockdown. Εχει τελικά αυτή η κυβέρνηση τον τρόπο να προκαλεί τον συνωστισμό (προαναγγέλοντας τα μέτρα) και μετά να κατηγορεί τους πολίτες.

Βρέθηκαν και κάποια «καλά παιδιά» να απαγορεύσουν στους δημοσιογράφους να κάνουν τη δουλειά τους στη συγκέντρωση του Λευκού Πύργου. Δεν ήθελαν φωτογραφίες και βίντεο με κόσμο να μην φοράει μάσκα. Ετσι για να καταλάβετε πόσο σίγουροι για την ορθότητα του τρόπου αντίδρασής τους ήταν και οι ίδιοι. Δεν έχω κουράγιο για μεγαλύτερη ανάλυση. Επεσαν και χημικά.

Υ.Γ,: Σήμερα συζητήθηκε στο Συμβούλιο της Επικρατείας η προσφυγή επιστημόνων, συλλογικοτήτων και πολιτών της Θεσσαλονίκης κατά της απόσπασης των αρχαιοτήτων του Μετρό της οδού Βενιζέλου. Σύντομα θα εκδοθεί η απόφαση και θα ξέρουμε τι θα γίνει τόσο με τα ευρήματα, όσο και με το έργο.

Εντύπωση δεν μού έκανε ούτε η παρέμβαση του Δήμου, της Περιφέρειας και των Επιμελητηρίων υπέρ της λύσης απόσπασης, ούτε οι θέσεις του Μετρό και του υπουργείου.Όλοι αυτοί μαζί «στοιχισμένοι» είναι εδώ και καιρό. Για την ακρίβεια, από τότε που ήρθε στην εξουσία η Νέα Δημοκρατία η οποία «ενώνει» αυτά τα κομμάτια με το κυνικό σκεπτικό «να τελειώνουμε να λειτουργήσει το μετρό». Οκ. Άποψή τους είναι. Σεβαστή.

Εκείνο, όμως, το «τα αρχαία της Βενιζέλου δεν είναι ιδιαίτερα περίτεχνα, ούτε περιέχουν δείγματα κάποιας σοβαρής αρχιτεκτονικής και είναι κτίσματα μιας περιόδου παρακμής της πόλης…» δεν καταπίνεται εύκολα. Το είπε σε συνέντευξη του στη Μακεδονία πριν λίγες μέρες ο Δ. Κορρές, ο αρχιτέκτονας που θα αναλάβει το έργο απόσπασης των αρχαίων αν απορριφθεί η προσφυγή στο ΣΤΕ και απόρησε που «οι ανησυχούντες για τη Βενιζέλου αδιαφορούν για το τι θα γίνει με τα άλλα αρχαία της Αγίας Σοφίας και των άλλων σταθμών τα οποία είναι πολύ πιο μεγάλες δομές και συχνά πολύ πιο περίτεχνα ελληνιστικά και ρωμαϊκά».

Μαζί σας κύριε Κορρέ. Ας αρχίσουμε από τη Δευτέρα την κλιμάκωση κι αυτού του αγώνα. Τα αρχαία της Βενιζέλου, όμως, γιατί να τα μετακινήσουμε;

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα