Εργοστάσιο σοκολάτας: Μια ευκαιρία για την πόλη;

του Γιάννη Μαρίνη Μετά από πολλά χρόνια μια ιδιωτική πρωτοβουλία, σε συνεργασία με την ΔΕΘ, προσπαθεί να ενισχύσει τη θέση της Θεσσαλονίκης στον τουριστικό χάρτη. Μια Θεσσαλονίκη που για πολλά χρόνια τουριστικά ήταν σχεδόν ανύπαρκτη ή στην καλύτερη περίπτωση τόπος τράνζιτ. Μετά από τις τελευταίες προσπάθειες τουριστικής αναβάθμισης κατάφερε όντως να φέρει κάποιους τουρίστες που […]

Parallaxi
εργοστάσιο-σοκολάτας-μια-ευκαιρία-γι-26100
Parallaxi
eikona_periodikou1b_7.jpg

του Γιάννη Μαρίνη

Μετά από πολλά χρόνια μια ιδιωτική πρωτοβουλία, σε συνεργασία με την ΔΕΘ, προσπαθεί να ενισχύσει τη θέση της Θεσσαλονίκης στον τουριστικό χάρτη. Μια Θεσσαλονίκη που για πολλά χρόνια τουριστικά ήταν σχεδόν ανύπαρκτη ή στην καλύτερη περίπτωση τόπος τράνζιτ. Μετά από τις τελευταίες προσπάθειες τουριστικής αναβάθμισης κατάφερε όντως να φέρει κάποιους τουρίστες που όμως σε επίπεδο κατανάλωσης βρίσκονται χαμηλά γιατί δεν έχει δοθεί η ανάλογη προσοχή στα τοπικά προϊόντα. Αυτό που έδινε απλόχερα στον τουρίστα της η πόλη ήταν ένα όμορφο παραλιακό μέτωπο, τα κάστρα, τα μουσεία, ο Λευκός Πύργος, οι βυζαντινές εκκλησίες, χαλαρή διάθεση και φυσικά καλό φαΐ, φοβερά καφέ και εξαιρετικά γλυκά για να πάρει μαζί του στην επιστροφή ο επισκέπτης σαν γλυκιά ανάμνηση.

Σαν συμπέρασμα, η προσπάθεια προσέλκυσης τουριστών πρέπει να επικεντρωθεί αφενός στην δημιουργία και άλλων αξιοθέατων (εντός η εκτός πόλης και σε μεγαλύτερη ακτίνα) και πολύ περισσότερο στην δημιουργία brand για τα τοπικά προϊόντα που θα τονώσουν την τοπική παραγωγή και κατά συνέπεια αγορά. Ένα από τα επαγγέλματα που στηρίζει την τοπική κοινωνία και συνεχίζει να προσφέρει δουλειά σε πολύ κόσμο είναι σίγουρα τα ζαχαροπλαστεία της πόλης που παρόλο που και αυτά έχουν θιγεί από την κρίση, σε σχέση με άλλα βιοτεχνικά επαγγέλματα έχουν μικρότερες απώλειες.

Αυτή η στενότητα χρήματος μάλιστα έχει ευνοήσει τον καταναλωτή γιατί έχει ανεβάσει τις υπηρεσίες και την ποιότητα ενώ κρατάει τις τιμές χαμηλά και σε πολλές περιπτώσεις τις έχει κατεβάσει.Το πόσο μεγάλη εκτίμηση έχουν οι επισκέπτες στα τοπικά ζαχαροπλαστεία, το καταλαβαίνει κάνοντας μια βόλτα στο αεροδρόμιο το σταθμό η τα ΚΤΕΛ της πόλης και βλέποντας πόσο λίγοι κρατούν γλυκά στις αφίξεις και πόσο πολλοί περισσότεροι στις αναχωρήσεις. Όλοι μας έχουμε φίλους σε άλλες πόλεις που όταν ανταλλάζουμε επισκέψεις μας ζητούν με επιμονή σαν δώρο κάτι από τα ζαχαροπλαστεία της πόλης. Δικαιολογημένα λοιπόν χαρακτηρίζεται η Θεσσαλονίκη ανεπίσημα ως “πόλη του γλυκού”. Με αφορμή λοιπόν την ιδέα του εργοστασίου σοκολάτας που θα δημιουργηθεί, υπάρχει η δυνατότητα να πάρει και επίσημα η Θεσσαλονίκη τον τίτλο “Η πόλη του γλυκού”, που βέβαια της αξίζει.

Μετά από πολλές επαφές με την διοίκηση της ΔΕΘ και την εταιρία που οργανώνει το εργοστάσιο σοκολάτας, ο ζαχαροπλαστικός κόσμος της πόλης έχει την δυνατότητα να εμπλακεί σε ένα πρότζεκτ που από ό,τι φαίνεται θα φέρει στην πόλη πλήθος εσωτερικών τουριστών και σίγουρα θα αποτελέσει πόλο έλξης για όσους ξένους βρεθούν στην πόλη. Το πρότζεκτ αυτό θα ξεκινήσει στην περίοδο της ΔΕΘ με ζωντανές παρουσιάσεις από την λέσχη αρχιζαχαροπλαστών Ελλάδος που έχει αναλάβει το κατασκευαστικό κομμάτι και τις ζωντανές επιδείξεις, ενώ θα υπάρχει και μουσείο στο οποίο θα προσφέρει η λέσχη και άλλοι βραβευμένοι ζαχαροπλάστες διάφορα σοκολατένια γλυπτά τα οποία θα κατασκευαστούν για το λόγο αυτό. Θα υπάρχουν επίσης πινάκες ζωγραφικής από σοκολάτα και άλλα σοκολατένια έργα.

Το εργοστάσιο θα περιλαμβάνει βιβλιοθήκη για τη σοκολάτα, φωτογραφίες με θέμα την σοκολάτα, φωτογραφίες από την καλλιέργεια του κακαόδεντρου, καρπούς κακάο και ότι μπορεί να εκτεθεί σε σχέση με την σοκολάτα. Θα έχει ακόμη έναν καταρράκτη σοκολάτας και πολλές ακόμα εκπλήξεις. Έχει ζητηθεί και η συνεργασία της σχολής καλών τεχνών που θα δημιουργήσει έργα σε σχέση με τη σοκολάτα με διάφορα άλλα υλικά και βέβαια πολλές άλλες δράσεις για παιδιά και μεγάλους. Το μεγάλο στοίχημα λοιπόν είναι να μην μείνουν όλα αυτά εντός της ΔΕΘ αλλά να μετατραπεί αυτό το πρωτότυπο εγχείρημα σε ένα πάρτι για ολόκληρη την πόλη.

Στηρίζοντας την προσπάθεια αυτή η συντεχνία καταστηματαρχών ζαχαροπλαστών Θεσσαλονίκης ήρθε σε συμφωνία με το εργοστάσιο σοκολάτας ώστε τα ζαχαροπλαστεία να δίνουν την ευκαιρία στον επισκέπτη να εξαργυρώσει το αντίτιμο του εισιτηρίου και μάλιστα αναβαθμισμένο (να του αποδίδεται μεγαλύτερο πόσο από αυτό που έδωσε στο εισιτήριο) σε όποιο συμβεβλημένο κατάστημα επιθυμεί. Θα μοιράζεται δε και φυλλάδιο με τα συμβεβλημένα καταστήματα. Την προσπάθεια αυτή στηρίζουν και τέσσερις μεγάλες ελληνικές εταιρίες τροφίμων με την μορφή χορηγών οπότε η στήριξη στην ελληνική παραγωγή θα είναι διπλή. Από την επιτυχία και την προσέλευση που θα υπάρξει (που από ότι φαίνεται θα είναι πολύ μεγάλη) θα εξαρτηθούν και άλλες δράσεις προκειμένου να κρατήσουμε ψηλά το τουριστικό ενδιαφέρον και γιατί όχι να πετύχουμε μια παράταση πέραν των έξι μηνών της αρχικής πρόβλεψης. Η ενεργεία αυτή θα υποστηριχτεί με πολλούς τρόπους και θα γίνεται αμέσως γνώστη με διάφορους τρόπους προώθησης στο αεροδρόμιο, το λιμάνι, τον σταθμό τα ΚΤΕΛ και άλλα κεντρικά σημεία της πόλης. Επίσης θα υπάρξουν και άλλες δράσεις ανάλογα με την πορεία του όλου εγχειρήματος και σε σχέση με άλλους φορείς που θα ήθελαν να συμμετέχουν.

Ίσως λοιπόν η δημιουργικότητα η καλή διάθεση και η συνεργασία φορέων και ιδιωτών να φέρει την άνοιξη που όλοι περιμένουμε ……όχι άλλη μιζέρια …..Οι βιοτεχνίες του 80 πρέπει να αντικατασταθούν με άλλα επαγγέλματα που θα αναστήσουν την πόλη και θα την πάνε στο μέλλον!

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα