Parallax View

Φαντάσου να έφτανες διά θαλάσσης από το αεροδρόμιο στη Θεσσαλονίκη

Το έργο θα ήταν μοναδικό, θα αποκαθιστούσε τη σχέση της πόλης με τη θάλασσα και θα έλυνε ένα σοβαρό ζήτημα προσέγγισης του κέντρου.

Γιώργος Τούλας
φαντάσου-να-έφτανες-διά-θαλάσσης-από-τ-945335
Γιώργος Τούλας

Διάβασα για την εξαιρετική ιδέα του καλλιτεχνικού διευθυντή της Ελευσίνας Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης Μιχαήλ Μαρμαρινού να ενώσει τον Πειραιά με την Ελευσίνα διά θαλάσσης.

«Θα είναι μια πολιτιστική διαδρομή. Ένας πλους πολιτισμού. Με μία λαμπρή έμπνευση ο αντιδήμαρχος πολιτισμού ο κ. Τατάκης έδωσε έναν υπότιτλο σε αυτή την χειρονομία: “Επτά πόλεις μια θάλασσα. Η κάθε μία από αυτές τις πόλεις που θα διέρχεται ο πολιτιστικός πλους έχει να προσφέρει ένα πολιτιστικό απόθεμα σε αυτή τη διαδρομή, για να μην μείνω στα θεαματικά και τα θεμελιώδη, όπως είναι ότι αυτός ο πλους διατρέχει τα στενά της Σαλαμίνας, διατρέχει την ιστορία της ναυμαχίας στα ίδια νερά» τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Μαρμαρινός.

Ομολογώ πώς ζήλεψα πολύ. Με την καλή έννοια. Και σκέφτηκα για άλλη μια φορά πώς η Αθήνα τολμά διαρκώς σε αντίθεση με τη Θεσσαλονίκη που βουλιάζει διαρκώς.

Έκανα αυτόματα μια σκέψη. Πώς θα ήταν άραγε η εμπειρία όταν φτάνεις στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, ένα από τα λίγα αεροδρόμια μεγάλων πόλεων πάνω στη θάλασσα, αντί να εξέρχεσαι στους μποτιλιαρισμένους δρόμους και να προσπαθείς να φτάσεις στην πόλη με το ένα και μοναδικό αστικό λεωφορείο που ξεκινά κάθε τριανταπέντε λεπτά γεμάτο αφήνοντας επιβάτες απέξω και αφού το μετρό δεν θα φτάσει ποτέ στο αεροδρόμιο, να παίρνεις απλά ένα ασφαλές κλειστό πλοιάριο, σαν αυτά που έχει το Όσλο, η Βενετία, η Κωνσταντινούπολη.

Να δημιουγούνταν ένας πλωτός τερματικός σταθμός στο αεροδρόμιο και οι  πλωτές στάσεις του στο Φοίνικα, την Καλαμαριά, την Αρετσού, το Μέγαρο και το Λιμάνι, όπου θα περιμένουν μικρά λεωφορεία προς διάφορες περιοχές και πιθανά προς σταθμούς μετρό και η διαδρομή να αποκάλυπτε στον επισκέπτη ένα μοναδικό θαλάσσιο μέτωπο.

Το έργο θα ήταν μοναδικό, θα αποκαθιστούσε τη σχέση της πόλης με τη θάλασσα και θα έλυνε ένα σοβαρό ζήτημα προσέγγισης του κέντρου. Σκέψου μόνο ότι από τον Ιανουάριο μέχρι τον Οκτώβριο ταξίδεψαν από και προς το αεροδρόμιο Μακεδονία 5,124,362 επιβάτες.

Θα μου πεις ένα τέτοιο έργο δεν έχει συμφέρον για τους εργολάβους. Δεν είναι fly over να κοστίζει ένα δις…Συνεπώς;

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα