γιατί-συμβαίνουν-τόσο-συχνά-διακοπές-1324494

Parallax View

Γιατί συμβαίνουν τόσο συχνά διακοπές σε ένα υπερσύγχρονο και καινούργιο μετρό;

Τι συμβαίνει λοιπόν με το μετρό της Θεσσαλονίκης; Φταίει το μέσον ή αυτοί που το διαχειρίζονται;

Parallaxi
Parallaxi

Λέξεις: Γιάννης Μυλόπουλος

Η χθεσινή διακοπή της λειτουργίας του μετρό της Θεσσαλονίκης επί 8,5 ώρες αποτελεί αναμφίβολα παγκόσμιο ρεκόρ. Δεν υπάρχει προηγούμενο σε ολόκληρο τον κόσμο ούτε τόσο συχνών, ούτε τόσο μακράς διάρκειας διακοπών. Ειδικά σε υπερσύγχρονα και ολοκαίνουργια συστήματα μετρό τελευταίας τεχνολογίας, που λειτουργούν αυτόματα, χωρίς μηχανοδηγό.

Τι συμβαίνει λοιπόν με το μετρό της Θεσσαλονίκης; Φταίει το μέσον ή αυτοί που το διαχειρίζονται;

Οι απαντήσεις που δίνονται από τους αρμόδιους είναι από αμήχανες έως αστείες.

Ούτε η απόδοση των διακοπών σε τεχνικά προβλήματα σε ένα υπερσύγχρονης τεχνολογίας αυτόματο σύστημα, όπως συνεχώς ενημερώνει η λειτουργός εταιρεία THEMA, αντέχει σοβαρής κριτικής, ούτε βέβαια η απόδοση των προβλημάτων σε παιδικές ασθένειες του συστήματος, σύμφωνα με τον αρμόδιο υφυπουργό, μπορεί να αντιμετωπιστεί με σοβαρότητα. Ο ίδιος, άλλωστε, ο κ. Ταχιάος, σε άλλες δηλώσεις του εκτίμησε την πιθανότητα τεχνικού προβλήματος σε μια φορά κάθε…100.000 χρόνια.

Η αλήθεια είναι ότι στη Θεσσαλονίκη πληρώνουμε την ανευθυνότητα μιας κυβέρνησης που υπακούει μόνο σε πολιτικές σκοπιμότητες και που εξυπηρετεί διαρκώς φιλικά της συμφέροντα.

Συγκεκριμένα η κυβέρνηση Μητσοτάκη: – Καθυστέρησε το έργο 4 ολόκληρα χρόνια, (παρέλαβε το έργο έτοιμο κατά 75% και όφειλε να το παραδώσει το 2020, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που παρέλαβε. Αντ’ αυτού, το παρέδωσε 4 χρόνια αργό πατέρα, το 2024) – Κατέστρεψε έναν μοναδικό πολιτισμικό θησαυρό στη Βενιζέλου, τον οποίο τεμάχισε και απέσπασε, ενώ υπήρχε τεχνική λύση για την παραμονή του στη θέση του. Σήμερα εκθέτουν αντίγραφα και απομιμήσεις των αυθεντικών μνημείων στη Βενιζέλου. – Σπατάλησε 300 εκ ευρώ σε αποζημιώσεις σε εργολάβους το διάστημα 2019 – 2024, εξ αιτίας της καθυστέρησης που από μόνη της προκάλεσε.

Και τελικά – Παρέδωσε το μετρό χωρίς το 18μηνο διάστημα της δοκιμαστικής λειτουργίας που επιβάλλουν υποχρεωτικά οι διεθνείς κανονισμοί λειτουργίας των αυτόματων, χωρίς μηχανοδηγό, μετρό.

Συγκεκριμένα η εταιρεία THEMA ανέλαβε τη λειτουργία του μετρό, με ευθύνη της κυβέρνησης πολύ καθυστερημένα, τον Οκτώβριο του 2023. Και το έργο παραδόθηκε 13 μήνες αργότερα.

Ακόμη και αν υποτεθεί ότι από την πρώτη ημέρα που ανέλαβε ξεκίνησε δοκιμαστικές λειτουργίες, πράγμα εντελώς απίθανο αφού τίποτε δεν ήταν έτοιμο, ούτε είχαν παραληφθεί τα συστήματα και οι αυτοματισμοί, είχε στη διάθεσή της μόλις 13 μήνες για να δοκιμάσει εξαντλητικά το σύστημα. Διάστημα που υπολείπεται σημαντικά αυτού που επιβάλλουν οι κανονισμοί.

Αυτό που συνέβη είναι ότι η κυβέρνηση, για να ισοφαρίσει τις καθυστερήσεις που η ίδια προκάλεσε και που κόστισαν τουλάχιστον 300 εκ ευρώ στο ελληνικό δημόσιο, αγνόησε τους κανονισμούς για τις 18μηνες δοκιμαστικές λειτουργίες.

Με συνέπεια να εκτελούν τώρα, εκ των υστέρων τις δοκιμές, εν κινήσει. Με το μετρό, δλδ, σε πλήρη εμπορική λειτουργία.

Είμαστε όλοι, τελικά, πειραματόζωα επιβιβαζόμενοι καθημερινά στο μετρό και υφιστάμενοι μια απίστευτη ταλαιπωρία με συχνές διακοπές στη λειτουργία του, με τις ηλεκτρικές σκάλες και τα ασανσέρ συχνά να μη λειτουργούν και με την έκδοση εισιτηρίων να μην έχει αποκατασταθεί στην τελική της μορφή ακόμη.

Τώρα γίνονται αντιληπτοί και οι προσχηματικοί λόγοι για τους οποίους οι αρμόδιοι εξήγγειλαν διακοπή τουλάχιστον ενός μηνός, προκειμένου να ενταχθεί στο σύστημα η επέκταση Καλαμαριάς. Μια ακόμη παγκόσμια πρωτοτυπία που επιστρατεύθηκε επικοινωνιακά για να καλύψει το τεράστιο κενό στις δοκιμαστικές λειτουργίες που δεν έγιναν στην ώρα τους.

Όλα αυτά συμβαίνουν ως αποτέλεσμα των σκοπιμοτήτων και της ανευθυνότητας μιας κυβέρνησης που όπως αποδεικνύεται καθημερινά δεν υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον, αλλά πολιτικές σκοπιμότητες και μεμονωμένα ιδιωτικά συμφέροντα, με ειδίκευση στους μεγαλοεργολάβους.

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα