Parallax View

Hand made people

της Γιώτας Κωνσταντινίδου Εικόνες: Ελένη Βράκα Φτάνω στη Χρυσοστόμου Σμύρνης γωνία με Λώρη Μαργαρίτη. Το ραντεβού έχει κανονιστεί μια βδομάδα πριν. Ήμουν σίγουρη ότι θα καθυστερήσω. Κι όμως έφτασα αρκετά νωρίτερα και έτοιμη να αφεθώ σε μια ιστορία ζωής. Το μαγαζί απ’ έξω προμήνυε την ιδιαιτερότητα και τη μοναδικότητα του στυλ που αντιπροσώπευε. Νιώθεις ότι […]

Γιώτα Κωνσταντινίδου
hand-made-people-34154
Γιώτα Κωνσταντινίδου
9.jpg

της Γιώτας Κωνσταντινίδου Εικόνες: Ελένη Βράκα

Φτάνω στη Χρυσοστόμου Σμύρνης γωνία με Λώρη Μαργαρίτη. Το ραντεβού έχει κανονιστεί μια βδομάδα πριν. Ήμουν σίγουρη ότι θα καθυστερήσω. Κι όμως έφτασα αρκετά νωρίτερα και έτοιμη να αφεθώ σε μια ιστορία ζωής. Το μαγαζί απ’ έξω προμήνυε την ιδιαιτερότητα και τη μοναδικότητα του στυλ που αντιπροσώπευε. Νιώθεις ότι εισχωρείς σ’ ένα σκηνικό ταινίας με μηχανές, σκληρούς και γοητευτικούς άντρες με διάθεση για περιπλάνηση και μια ζωή χωρίς φραγμούς και σύνορα. Μια ζωή ελεύθερη που θα καβαλούν μηχανές σε ανοιχτούς δρόμους.

Με υποδέχεται με θερμή χειραψία και τοποθετείται ασυναίσθητα οικεία πάνω στη μηχανή που βρίσκεται μέσα στο μαγαζί. Εκεί ξεκινάει η περιπλάνηση με την ψυχή των THEDI LEATHERS, Θοδωρή Παμπούκα.

THEDI, όπως Θοδωρής και Δήμητρα, μου εξηγεί. Ένας έρωτας, στήριγμα και έμπνευση για μια πετυχημένη επαγγελματική πορεία που ξεκινάει το 1979 έως το 1999 και κυριαρχεί στις χονδρικές πωλήσεις σε 200 σημεία σε όλη την Ελλάδα. Μετά την κρίση του τομέα της βιοτεχνίας, η εταιρεία THEDI περιορίστηκε στη λιανική αγορά. “Διατηρούσαμε μαγαζί στη Λώρη Μαργαρίτη, ένα σημείο πώλησης με ιδιαίτερα ρούχα και αξεσουάρ. Θυμάμαι τότε έντονα το μεράκι του κόσμου να αγοράζει τέτοια ρούχα, αγαπούσε το γνήσιο δέρμα, αγόραζε. Από κει, δίπλα δηλαδή από το σημείο που βρισκόμαστε τώρα, φύγαμε λόγω ενοικίου και ήρθαμε εδώ. Το φτιάξαμε όλο από την αρχή. Έτσι το φανταστήκαμε.’’

ΣΤΥΛ, το στυλ είναι παρμένο από το café racers, την παγκόσμια τάση για μηχανές γυμνωμένες. Κάτι που κυριαρχεί από Αμερική μέχρι Ιαπωνία και Αυστραλία. “Οι ρίζες τους, όμως, κρατούν από την Αγγλία, τέλη δεκαετίας του ’50, με το περιβόητο club 59, με θιασώτες ανθρώπους μηχανόβιους με jackets με καρφιά που αγαπούν τις γυμνές μηχανές.’’, αναπολεί ο κ. Παμπούκας, γνήσιος μηχανόβιος και ο ίδιος.

ΘΙΑΣΩΤΕΣ, ποια είναι εκείνη η μερίδα του κόσμου, όμως, που επιλέγει να ντύνεται έτσι, αναρωτιέμαι.‘’Είμαστε αυτοί που αγαπάμε τις μηχανές, τις καβαλάμε και οργανώνουμε παγκόσμια meetings. Την άνοιξη, συγκεντρώθηκαν 100.000 μηχανές στην Αυστρία άλλες 40.000 μηχανές στη Γερμανία. Άνθρωποι που εκφράζουν μια διαφορετική φιλοσοφία ζωής και πιστεύουν σε μια ελεύθερη σκέψη χωρίς περιορισμούς και ταμπέλες. Στην Ελλάδα το κοινό είναι πιο περιορισμένο αλλά υπάρχει. Είναι μαγικό, αν το σκεφτείς”, υποστηρίζει με πάθος.

ΑΚΡΙΒΟ ΚΑΙ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟ ΡΟΥΧΟ. Τι θέση μπορεί να έχει ένα τέτοιο ρούχο στην Ελλάδα του σήμερα. “Υπάρχουν άνθρωποι που ενδιαφέρονται γι’ αυτό το ύφος που προσφέρουμε. Όλους τους ενδιαφέρει η τιμή, και εμάς που βγαίνουμε στην αγορά και τους καταναλωτές που ψάχνουν το καλύτερο. Αυτό που εμείς θέλουμε να συνδυάσουμε είναι η αδιαπραγμάτευτη ποιότητα, το διαχρονικό design και το απόλυτο fitting. Μπορεί να φαίνεται προς στιγμήν ακριβό ρούχο, αλλά αυτό που σου εξασφαλίζει είναι η ασύγκριτη διάρκεια ζωής 20 χρόνων και η αίσθηση ότι όσο περνάει ο καιρός γίνεται ομορφότερο.’’

On-line, η σύγχρονη ζωή, επιτάσσει σύγχρονους καταναλωτές που μπορούν να αγοράζουν αυτό που επιθυμούν σε όποιο μέρος της γης κι αν βρίσκονται. “Ξεκινήσαμε 2 χρόνια τώρα να δουλεύουμε έτσι. Ήταν ιδέα της κόρης μου που σπούδαζε στο Λονδίνο. Βάλαμε στοκ εμπορεύματα στο e-bay και ενθουσιαστήκαμε με την απήχηση. Στην αρχή, δεν μας εμπιστεύονταν εύκολα, είναι αλλιώς να βλέπεις το δέρμα στην εικόνα κι αλλιώς να το αγγίζεις, να το δοκιμάζεις. Τα είχαμε πολύ φθηνά κι αυτό δημιούργησε θόρυβο και εξαιρετικό ενδιαφέρον. Μετά, ανεβάζαμε σταδιακά την τιμή. Λάμβανα μέιλ από όλο τον κόσμο. Τώρα μας βρίσκουν στο δικό μας site, thedileathers.com και σύντομα στο e-shop. Όλες οι παραγγελίες του Internet γίνονται βάση μεγεθολογίου, ζητάμε πληροφορίες για τον καθένα, ύψος, βάρος, διάσταση στήθους, στομαχιού και χτίζουμε πάνω τους το πατρόν. Όλη αυτή η διαδικασία, φυσικά, πληρώνεται. Είναι όμως κάτι που τους εξιτάρει γιατί είναι το δικό τους, μοναδικό κομμάτι. Υπάρχουν πιτσιρικάδες που ονειρεύονται να το αποκτήσουν, το αγαπούν πραγματικά. Ένας πελάτης, αφού το αγόρασε, ήρθε το βράδυ με τη μηχανή να μου το δείξει. Είναι η μεγάλη μας ανταμοιβή, αυτό. Ξέρω όλα μου τα ρούχα, τα διακρίνω μετά από χρόνια, τυχαία στο δρόμο, λέω, αυτό είναι δικό μου. Διαθέτω μια ιδιαιτερότητα στο ράψιμο. Το στυλ που κυριαρχεί είναι το bikers style. Συνδυάζω διάφορα υφάσματα με δέρμα αλλά το στυλ παραμένει απαράμιλλο.”

ΣΥΛΛΟΓΗ, πώς προκύπτει μια τέτοια συλλογή ρούχων. “Μπαίνω στην αποθήκη, ανοίγω τα κιβώτια και αναφωνώ, ΄΄αυτή η τσέπη μ’ αρέσει, αυτό ή εκείνο’’. Προσαρμόζω ανάλογα με το τι επιδιώκω να κάνω. Έτσι δημιουργείται η συλλογή μου, οι πρώτες σκέψεις, μετά αυτό περνάει στο χαρτί, γίνεται πατρόν. Συντελούνται διάφορες διαδικασίες για ένα έχουμε ένα ολοκληρωμένο vintage look. Όλες οι ποιότητες του δέρματος είναι φυσικές διεργασίες, απόλυτα ευνοϊκό για το σώμα, και τα δέρματά μας είναι τα καλύτερα της Ιταλίας.

ΠΕΡΙΠΛΑΝΗΣΗ, γιατί αυτό το επάγγελμα και μέσα από ποιες συνθήκες. ‘’Το έκανα κατά λάθος αλλά με μεράκι. Έμεινα στην Κωνσταντινούπολη 5 χρόνια, πρώτη στάση της περιπλάνησής μου. Μια πόλη με 17.000.000 κατοίκους, μια εποχή κρίσης και σεισμών. Φτώχεια, κοινωνικές ανισότητες, περιοχές ακριβές που δεν μπορείς να διανοηθείς. Μ΄ αγάπησαν πολύ, έκανα σπουδαίους φίλους σ’ αυτήν την πόλη. Έζησα από κοντά τη μαζική παραγωγή δέρματος και εξειδικεύτηκα σ’ αυτό το κομμάτι. Επόμενος σταθμός, Φιλιππούπολη, Βουλγαρία. Εκεί ως υπάλληλος της Harley Davidson, στο σχέδιο και την παραγωγή. Μετά, Τσεννάι, Μαντράς, 8 χρόνια. Όλη η πόλη μια εικόνα, μια ζωγραφιά που εξιστορεί από μόνη της μια ιστορία, μια αναρχία. Δελχί, τελευταίος σταθμός και μετά πίσω Ελλάδα. Σχεδόν 50.000 μίλια διασχίζοντας την Ινδία με τη Δήμητρα πάνω στη μηχανή, αυτή που δεν θα αποχωριστώ ποτέ και τώρα αποτελεί ντεκόρ του μαγαζιού. Δεν παραπονέθηκα ποτέ, έφτιαξα παντού σπίτια, γνώριζα τον κόσμο, αγάπησα αυτή τη δουλειά και βίωσα εμπειρίες που δεν είχα φανταστεί ποτέ.’’

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, μόνιμος κάτοικος, πια. ‘’Μόνιμος και μ΄ αρέσει. Είμαστε μια δημιουργική ομάδα από μαστόρια με ελεύθερο ωράριο που αγαπάμε πολύ αυτό που κάνουμε.’’

ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ, εκείνο που σε ανανεώνει.‘’Έχω περάσει από όλα τα στάδια αλλά η δειγματοληψία είναι σα να γεννάω. Απόλυτη στιγμή δημιουργικότητας.’’

ΜΑΓΑΖΙΑ, εκεί που μπορούμε να βρούμε τα κομμάτια thedileathers. “Αμερική, Σιάτλ, Μανχάταν, Μπρούκλιν, Νέα Υόρκη, είναι τα μέρη που στέλνουμε παραγγελίες των κομματιών μας. Ιταλία, Βερολίνο και ετοιμαζόμαστε και για άλλα μέρη. Είναι στα σχέδιά μας, να αποκτήσουμε επιπλέον σημεία πώλησης. Μεγάλο ενδιαφέρον εκδηλώνεται από την αγορά της Ιαπωνίας, όπου πρόσφατα μας έκαναν παρουσίαση στο περιοδικό’’Clutch’’. Είναι γνωστό ότι είναι αχανής η αγορά της Ιαπωνίας, υπάρχει λοιπόν πρόταση για χονδρική πώληση των εμπορευμάτων μας εκεί.”

Τι πρέπει να διαθέτει ο αγοραστής ενός jacket, thedileathers.‘’Διαφορετική κουλτούρα. Ελεύθερο μυαλό, ασυμβίβαστο χαρακτήρα. Αγάπη για μηχανές. Δεν έχει εθνικότητα και ηλικία το jacket. Έχει αυθεντικό χαρακτήρα και διάρκεια στο χρόνο.’’

Φεύγοντας για κάποιο λόγο σιγοτραγουδώ στο μυαλό μου το θρυλικό “Born to be wild”… Get your motor runnin’ Head out on the highway Looking for adventure In whatever comes our way Ταιριάζει…

Ο Θοδωρής με την κόρη του Αλεξάνδρα, δυο γενιές σε πλήρη σύμπνοια  

THEDILEATHERS@GMAIL.COM THEDILEATHERS.COM 2310 222850