Η επόμενη μέρα στη Θεσσαλονίκη
Η νέα διοίκηση του Δήμου με τους κάποιους αξιόλογους δημοτικούς συμβούλους από όλες τις παρατάξεις, ας επικεντρωθεί – μαζί με την καθαριότητα - σε έργα ουσίας για την πόλη.
Λέξεις: Ροδόλφος Μασλίας
Για πολλά χρόνια οι προεκλογικές περίοδοι, εκτός από τις κλασικές πολιτικάντικες υποσχέσεις και τα θερμά χαμόγελα των υποψηφίων, μας γεμίζουν και με ελπίδες και όνειρα για παρεμβάσεις στην πόλη μας που τόσο αγαπάμε και εμείς, αλλά και όσοι την επισκέπτονται ή έχουν την ευκαιρία να τη ζήσουν για κάποιο διάστημα. Είναι θετικό που τα τελευταία χρόνια η Θεσσαλονίκη έγινε παγκόσμιος τουριστικός προορισμός.
Η επομένη των εκλογών για την τοπική και περιφερειακή μας αυτοδιοίκηση βάζει και πάλι τα μεγάλα έργα που επί τόσα χρόνια ακούμε, στο επίκεντρο των κάθε λογής αντιπαραθέσεων και συμφερόντων και τελικά πολλές σωτήριες προτάσεις μένουν στα χαρτιά ή βάζουν πολύ χρόνο να υλοποιηθούν (Μετρό, Μοδιάνο, παραλία, Δημαρχείο…)
Η νέα διοίκηση του Δήμου με τους κάποιους (ελπίζω αρκετούς) αξιόλογους δημοτικούς συμβούλους από όλες τις παρατάξεις, ας επικεντρωθεί – μαζί με την καθαριότητα – σε έργα ουσίας για την πόλη. Πολλά μπορούν και πρέπει ακόμα να γίνουν, όπως η αποκατάσταση και αξιοποίηση των διατηρητέων που καταρρέουν και της στοάς στην Αγίου Μηνά, η πεζοδρόμηση του κάτω κομματιού της Αγίας Σοφίας (για να γλιτώσουμε και από την ουρά των ταξί που πιάνουν μέχρι και Τσιμισκή), το πολύ χρήσιμο υπόγειο πάρκινγκ στην Πλατεία Ελευθερίας, λύσεις για τους άξονες των λεωφορείων για να λυθεί το πρόβλημα της Μητροπόλεως (βλ. πρότασή μου προ δεκαετίας για την δημιουργία δύο παράλληλων μονοδρόμων μόνο για λεωφορεία και ταξί, Μητροπόλεως και Σβώλου-Ερμού).
Στο θαλάσσιο μέτωπο της πόλης που είναι και το πολυτιμότερο κεφάλαιό της μετά και τον εξωραϊσμό της παραλίας, μπορούν να γίνουν ακόμη πολλά: πρώτα απ’ όλα ο καθαρισμός του Θερμαϊκού, η τακτική συγκοινωνία με καραβάκια προς Ν. Κρήνη, Περαία και Αγία Τριάδα και γιατί όχι και η υποθαλάσσια…
Ειδικός δεν είμαι για να ξέρω τι από όλα αυτά γίνεται και πώς, αλλά δεν μας λείπουν οι ειδικοί μηχανικοί και συγκοινωνιολόγοι (εντός και εκτός των φορέων της αυτοδιοίκησης).
Πολύ θετική θα ήταν και η συστράτευση με την Περιφέρεια που έχει επίσης αξιόλογους περιφερειακούς συμβούλους και είναι αρμόδια για την άντληση πόρων από την ΕΕ για ανάπλαση ολόκληρων περιοχών της πόλης και έργα υποδομής. Πρόσεξα το σχέδιο για την επέκταση της παραλιακής, υπάρχουν και προτάσεις για την ανάπλαση της περιοχής Χαριλάου σε συνδυασμό με τη στάση μετρό της Νέας Ελβετίας. Η περιβαλλοντική διάσταση που συνδέεται με τέτοια έργα συντελεί πολύ στην έγκριση προτάσεων για ευρωπαϊκές επιδοτήσεις.
Η πόλωση των τελευταίων ετών νομίζω ότι ζημίωσε πολύ την πόλη. Μπορούν για τα επόμενα χρόνια εκλεγμένοι (και στη Βουλή) και πολίτες να δουλέψουν όλοι μαζί για τα σχέδια που θα κάνουν τη Θεσσαλονίκη ακόμα καλύτερη.
*Ο Ροδόλφος Μασλίας είναι στέλεχος Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (1981-2022), καθηγητής πανεπιστημίου (πολυγλωσσία και επικοινωνία) Διευθυντής Διεθνών Σχέσεων ΟΠΠΘ’97 Διευθυντής Γραφείου ΥΠΠΟ 2000-2001 Σύμβουλος Πολιτισμού Δημάρχου Αθηναίων 2007-2010.