Η Θεσσαλονίκη σε ρόλο κουλουρά
Όταν το πιο σημαντικό που έχεις να επιδείξεις από την πόλη σου είναι το κουλούρι Θεσσαλονίκης, είτε δια χειρός δημάρχου, είτε κομπάρσου σε ρόλο πλανόδιου πωλητή
Ένα ομολογούμενως μεγάλο motorsport event πραγματοποιήθηκε τον προηγούμενο μήνα στην Θεσσαλονίκη το οποίο πέρα από το τεράστιο διαφημιστικό κέρδος και την προβολής γνωστής εταιρίας ενεργειακού ποτού άφησε μεγάλα ερωτηματικά για το κατά πόσο βοήθησε τον τουρισμό και την εξωστρέφεια της πόλης.
Μέρες πριν την διεξαγωγή του το μοναδικό σημείο της πόλης που προσφέρεται για περπάτημα ποδήλατο και γυμναστική – η παραλία – μετατράπηκε σε εργοτάξιο για να τοποθετηθούν οι εξέδρες και οι τεράστιες διαφημίσεις ενός προϊόντος που η υπερκατανάλωση του έχει αποδειχθεί πως βλάπτει την υγεία, κυρίως των νέων που το καταναλώνουν ακόμα και με αλκοόλ κάτι που ακόμα και η ίδια η εταιρία δεν συνιστά. Και το event αυτό αφορούσε κυρίως νέους.
Στην συνέχεια την ημέρα της διεξαγωγής των αγώνων μέχρι και την επόμενη που έπρεπε να καθαριστεί η παραλία της Θεσσαλονίκη, ημέρα Κυριακή με την περισσότερη κίνηση και την μοναδική ευκαιρία να την απολαύσουν μικρά παιδιά, οικογένειες, ποδηλάτες ήταν μη προσβάσιμη. Απορίας άξιο είναι αν υπήρχε σχέδιο σε περίπτωση ατυχήματος, που κάτι δεν πήγαινε και τόσο καλά και έπρεπε οι εξέδρες να εκκενωθούν.
Οι χειροκροτητές μίλησαν για τεράστια επιτυχία προσέλευσης κόσμου που βοήθησε στην εξωστρέφεια της πόλης. Μάλιστα αναφέρθηκε πως τα video της εταιρίας στα social media, αυτά που δείχνουν την παραλία και το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου θα έχουν την ευκαιρία να τα παρακολουθήσουν από κάθε γωνιά της γης και έτσι η πόλη να προσελκύσει τουρίστες.
Τα βίντεο αυτά σταδιακά άρχισαν να εμφανίζονται σε πλατφόρμες όπως το τικ τοκ και η εικόνα που προς ώρας προβάλλουν, όχι απλά δεν τιμά την πόλη αλλά την αντιμετωπίζει γραφικά και εξευτελιστικά.
Σε ένα από αυτά, το μονοθέσιο αγωνιστικό όχημα απλά στριφογυρίζει γύρω από το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, αφήνοντας σημάδια που ενώ υποσχέθηκαν ότι με ειδικά χημικά και καθαρισμό θα έφευγαν, είναι ακόμα εκεί και κοσμούν την παραλία.
Τα πιο πρόσφατα βίντεο δείχνουν από την μια τον ραλίστα να σταματάει μπροστά από ένα πλανόδιο πωλητή της παραλίας για να αγοράσει κουλούρι Θεσσαλονίκης με το σύνθημα taste koulouri και το άλλο, δύο ηλικιωμένους να παίζουν τάβλι και να τους αποσπά ο ήχος και η ταχύτητα του οχήματος που περνάει από μπροστά τους.
Η Θεσσαλονίκη δυστυχώς έμεινε στις διαφημιστικές πρακτικές του 1980, όταν η χώρα το μόνο που είχε να επιδείξει εκτός από αρχαιοελληνικές κολώνες ήταν τζατζίκι, συρτάκι, γραφικούς γεράκους, χαμογελαστές γιαγιάδες, ελληνικό καφέ και κουλούρια που είτε προσφέρονται από τον δήμαρχο του χωριού είτε από κομπάρσο ηθοποιό για τις ανάγκες ενός τουριστικού βίντεο.
Όσο για τα θετικά που κάποιοι είδαν στην διοργάνωση μεγάλων event στην πόλη. Δεν υπάρχει αντίρρηση για την διεξαγωγή οποιασδήποτε εκδήλωσης και στην Θεσσαλονίκη πολλές φορές έχει και τρεις το ίδιο Σαββατοκύριακο, τις οποίες όλοι υποδέχονται με χαρά. Θα μπορούσε να γίνει όμως μια μελέτη για το ποιος χώρος είναι καταλληλότερος για ένα τόσο μεγάλο γεγονός που ήταν αναμενόμενο να προσελκύσει τόσο πολύ κόσμο και να προκαλέσει προβλήματα.
Δεν είναι απαραίτητο όλα να γίνονται στην παραλία και να εμποδίζουν μάλιστα την λειτουργία της. Αυτή ήταν άλλωστε και η δικαιολογία όταν ο δήμος έδειξε την δυσαρέσκεια του στην διεξαγωγή του Thessaloniki Pride και του EuroPride που θα πραγματοποιηθεί το 2024, event που κέρδισε η προηγούμενη διοίκηση ενώ την υποδέχτηκε χλιαρά και αδιάφορα ως αναγκαστικό κακό η παρούσα. Έτσι το Pride εξορίστηκε στην Δ.Ε.Θ γιατί δεν άρεσε τόσο κοντά στο άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου και του Λευκού Πύργου.
Ωστόσο φάνηκε ότι το ράλι, αλλά και η συναυλία γνωστού λαϊκού τραγουδιστή που επίσης πριν μέρες μπλόκαρε όλη την παραλία, δεν ήταν και τόσο ενοχλητικά. Αυτά βαφτίστηκαν προβολή και τουρισμός για την πόλη, ενώ το Pride είναι η ντροπή που δεν μπορούμε να εμποδίσουμε να γίνει, αλλά θέλουμε να την κρύψουμε άσχετα αν το φετινό Europride της Μάλτας προσέλκυσε 100.000 θεατές και έφερε στην πόλη της Βαλέτας μεγάλα κέρδη στον τομέας της εστίασης, διαμονής και ψυχαγωγίας. Στην Θεσσαλονίκη δεν επενδύουμε σε αυτά τα event.
Προτιμούμε την διανομή κουλουριού στους τουρίστες περαστικών κρουαζιερόπλοιων, προβάλουμε το τάβλι και την χαλαρότητα ως τουριστικό μας προϊόν, ακόμα και την γνωστή και αγαπημένη ελληνική λέξη που ξεκινάει με το γράμμα μ. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ανατέθηκε σε ομάδα νέων να δημιουργήσει βίντεο για τα επίσημα social media της Περιφέρειας για λογαριασμό του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, το οποίο προκάλεσε σάλο καθώς έχει σήμα κατατεθέν την λέξη «μ…κας».
Η αντιπεριφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας και πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου, βγήκε στην συνέχεια να δικαιολογήσει λέγοντας ότι ήθελαν να είναι χιουμοριστικό, ιντριγκαδόρικο, αλλά η Θεσσαλονίκη δεν είναι ώριμη να το αποδεχτεί. Συγκεκριμένα δήλωσε «δεν έχουμε ωριμάσει, θέλουμε ναι μεν να είμαστε όντως μια πόλη όπου μπορεί, μια Ελλάδα όπου μπορεί, η λέξη αυτή κάθε δεύτερη κουβέντα να ακούγεται, αλλά όταν την διακωμωδούμε και αυτοσαρκαζόμαστε, προφανώς θέλουμε ακόμη δουλειά».
Θα διαφωνήσω με την επανεκλεγείσα, πρώτη σε ψήφους, αγαπητή Ολυμπιονίκη της πόλης, Βούλα Πατουλίδου.
Έχουμε ωριμάσει πάρα πολύ, τόσο που αποδεχόμαστε την λέξη που χρησιμοποιούμε σε κάθε δεύτερη κουβέντα.
Αυτό που μας ενοχλεί είναι να νομίζουν κάποιοι ότι μπορούν να μας περάσουν για μ……ς και να το καταπίνουμε αδιαμαρτύρητα. Όπως με αυτά τα βίντεο πιο πάνω που θα έκαναν την πόλη διάσημη…