«Ιφιγένεια εν Αυλίδι»-Τι ξεχωρίσαμε από την παράσταση στο Θέατρο Δάσους

Είδαμε και σχολιάζουμε τις ερμηνείες, τη σκηνοθεσία, τον Χορό, τα σκηνικά, τη μουσική

ιφιγένεια-εν-αυλίδι-τι-ξεχωρίσαμε-α-921759

Την Ιφιγένεια εν Αυλίδι παρακολουθήσαμε στο Θέατρο Δάσους στην Θεσσαλονίκη την Πέμπτη 28 Ιουλίου σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη. 

Η τραγωδία γράφτηκε στην αυλή του βασιλιά της Μακεδονίας Αρχέλαου, στα χρόνια 408-406 π.Χ., λίγο πριν από τον θάνατο του Ευριπίδη. 

Αποτελεί μία από τις πέντε τραγωδίες του με θέμα από τον Τρωικό κύκλο και μαζί με τις Βάκχες είναι τα δύο τελευταία δράματά του. 

Παραστάθηκε στα Μεγάλα Διονύσια μετά τον θάνατό του και απέσπασε το πρώτο βραβείο. Ο σκηνοθέτης επιχειρεί μέσω του έργου να επαναπροσδιορίσει τα όρια αλλά και τη σχέση της τραγωδίας του Ευριπίδη με την εποχή μας. 

Η νέα μετάφραση του έργου από την Παναγιώτα Πανταζή συνδυάζει τον σύγχρονο λόγο, με έμφαση στην ειρωνεία και τη δισημία αλλά και τα λυρικά στοιχεία.

Αυτό που ξεχωρίζει στην παράσταση είναι το επίπεδο του καστ, στο οποίο συμμετέχουν κορυφαίοι ηθοποιοί. 

Η Ιωάννα Παππά ξεχώρισε με την δραματική και έντονη ερμηνεία της και απέδωσε εύστοχα την ψυχοσύνθεση της Κλυταιμήστρας που πάλλεται μεταξύ της μητρικής και θερμής αγάπης προς την κόρη της αλλά και της ειρωνείας και της οργής απέναντι στον Αγαμέμνονα. 

Η Μαρία Πετεβή ενσάρκωσε εξαιρετικά την Ιφιγένεια και ισορρόπησε μεταξύ της παιδικής και αθώας νεανικότητάς της αλλά και της ώριμης πλέον γυναίκας η οποία σέρνει μαζί της το βάρος της εθνικής κληρονομιάς και συνειδητά επιλέγει την αυτοθυσία της. Ο τρόπος που άλλαζε χρωματισμούς στη φωνή της εξαιρετικά περίτεχνος, ενώ υπήρξε έντονο και το σωματικό στοιχείο στην πολύ καλή ερμηνεία της.

Έξοχος ο Λάζαρος Γεωργακόπουλος ως Αγαμέμνων, ο οποίος ανέδειξε την ηγεμονική και τρωτή φύση του βασιλιά. Ο Άκης Σακελλαρίου ενσάρκωσε ισορροπημένα και με απόλυτη επιτυχία έναν παθιασμένο Μενέλαο. Ο Γιώργος Χρυσοστόμου απέδωσε με ακρίβεια τον Αχιλλέα ο οποίος ενεργεί με οργή και δέχεται να βοηθήσει την Ιφιγένεια. Ο Παντελής Δεντάκης ερμήνευσε μεστά τον χαρακτήρα του Αγγελιαφόρου.

Από τα θετικά της συγκεκριμένης παράστασης αποτέλεσε σίγουρα και η παρουσία του Χορού που αποτελούνταν από ταλαντούχες ηθοποιούς (Ιουλία Γεωργίου, Σοφία Κουλέρα, Ειρήνη Λαφαζάνη, Ιωάννα Λέκκα, Λένα Μποζάκη, Αγγελική Νοέα, Δανάη Πολίτη, Βικτώρια Φώτα), οι οποίες υποστήριξαν έξοχα την πορεία της δράσης. Με άψογο συγχρονισμό τόσο φωνητικά όσο και κινησιολογικά ο χορός στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων στηρίζοντας το συνολικό θεατρικό εγχείρημα.

Ο Γιώργος Γαβαλάς ανέλαβε το σκηνικό, το οποίο δεν εντυπωσίασε ιδιαίτερα, η Νίκη Ψυχογιού τα κοστούμια, η Σεσίλ Μικρούτσικου την κίνηση και ο Νίκος Σωτηρόπουλος τους φωτισμούς.

 Ο συνθέτης Σταύρος Γασπαράτος, μέσω της μουσικής επιμέλειας στόχευσε στην δημιουργία ενός ολοκληρωμένου μουσικού έργου εγείροντας το λυρικό στοιχείο της παράστασης.

Πρόκειται για μια παράσταση τεχνικά δομημένη, τοποθετημένη στο σωστό ανθρώπινο- συγκινησιακό πεδίο που ελκύει και ικανοποιεί τον θεατή. Τήρησε τις αρχές που διαπνέουν την αρχαία τραγωδία και εστίασε στην ερμηνεία και στη δυναμική του ίδιου του κειμένου απαλλαγμένη από μεταμοντέρνες υπερβολές.

Συντελεστές

Μετάφραση: Παναγιώτα Πανταζή

Σκηνοθεσία: Θέμης Μουμουλίδης

Σκηνικό: Γιώργος Γαβαλάς

Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος

Κοστούμια: Νίκη Ψυχογιού

Κίνηση: Σεσίλ Μικρούτσικου

Φωτισμοί: Νίκος Σωτηρόπουλος

Επιστημονική Συνεργάτις: Κατερίνα Διακουμοπούλου

α’ βοηθός σκηνοθέτη :Γεωργία Πιερρουτσάκου

β’ βοηθός σκηνοθέτη: Νικολέττα Μακρυνόρη

Βοηθός συνθέτη – μουσική διδασκαλία : Αλεξάνδρα Κατερινοπούλου

Βοηθός ενδυματολόγου Μπαμπανιώτη: Σοφία

Φωτογραφίες: Ελίνα Γιουνανλή

Artwork: Ιφιγένεια Βασιλείου

Επικοινωνία: Ειρήνη Λαγουρού

Διεύθυνση παραγωγής: Σταμάτης Μουμουλίδης

Οργάνωση παραγωγής: Χριστίνα Μπάλλα

Παίζουν: Μαρία Πετεβή (Ιφιγένεια), Λάζαρος Γεωργακόπουλος (Αγαμέμνων), Παντελής Δεντάκης (Πρεσβύτης – Αγγελιαφόρος), Ιωάννα Παππά (Κλυταιμνήστρα), Άκης Σακελλαρίου (Μενέλαος), Γιώργος Χρυσοστόμου (Αχιλλέας)

Χορός: Ιουλία Γεωργίου, Σοφία Κουλέρα, Ειρήνη Λαφαζάνη, Ιωάννα Λέκκα, Λένα Μποζάκη, Αγγελική Νοέα, Δανάη Πολίτη, Βικτώρια Φώτα.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα