Featured

Κι άρον άρον σταύρωσον αυτόν

Η ευκαιρία των αρνητών να χτυπήσουν το Μόσιαλο, όχι ως άθεο ή οτιδήποτε σχετικό με τη θρησκεία, αλλά ως επιστήμονα

Χρήστος Ωραιόπουλος
κι-άρον-άρον-σταύρωσον-αυτόν-863916
Χρήστος Ωραιόπουλος

Το νόημα πάντα το πιάναμε δύσκολα. Άλλο ήταν το μείζον με άλλο θέλαμε να ασχοληθούμε. Εμμέναμε σε ζητήματα δευτερεύοντα, έτσι για να κονταροχτυπιόμαστε δίχως νόημα, επειδή δεν πιάναμε το πρωταρχικό. Αλλά και μέσα στην πανδημία; Μετά από τόσους νεκρούς; Τόσο φόβο, τόσο πένθος; Με τους γιατρούς να δίνουν καθημερινές μάχες, με εφημερίες προσομοιώσεις της κολάσεως;

Πέσανε να φάνε πάρα πολλοί θρησκόληπτοι τον Ηλία Μόσιαλο, έναν από τους πιο νουνεχείς, προσγειωμένους και σημαντικούς επιστήμονες στην ενημέρωση και την ερμηνεία παγκόσμιων και εγχώριων δεδομένων για τον κορονοϊό, σε μια περίοδο που η πανδημία, καλπάζει, οι χώρες λαμβάνουν ξανά μέτρα, που θυμίζουν σε σκληρότητα αυτά που ελήφθησαν τους πρώτους μήνες που η ανθρωπότητα ήρθε αντιμέτωποι με την COCID-19.

Ο Ηλίας Μόσιαλος με τη φωτογραφία που ανήρτησε είχε ως σκοπό και η φωτογραφία αυτή έφερε το νόημα που λέγαμε, να θίξει μια μερίδα πιστών, όχι όλων απαραιτήτως, που λόγω μιας μεταφυσικής σύγχυσης και μπερδέματος των επουρανίων με τα επίγεια, λες και ο Θεός είναι εντατικολόγος ή λοιμωξιολόγος ή και τούμπαλιν λες και οι λοιμωξιολόγοι είναι υπεύθυνοι για τη σωτηρία της ψυχής. Είναι, όμως, της ζωής και αυτή τη στιγμή οι γιατροί και οι επιστήμονες είναι η μόνη μας ελπίδα, η μόνη χείρα βοηθείας. Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ.

Η φωτογραφία ξεσκέπαζε τους αρνητές, αυτούς που ακόμα και σήμερα προτιμούν να συναντήσουν μια ώρα αρχύτερα το Θεό, γυρισμένοι μπρούμυτα σε κάποια κλίνη, έχοντας διασωληνωθεί μοναχοί τους, έχοντας στερηθεί λίγες-λίγες τις μονάδες του οξυγόνου τους, επειδή δεν πίστεψαν πως υπάρχει ιός, επειδή νόμιζαν πως επειδή τρώνε ταχίνι και κράνα από το χωριό έχουν αντισώματα απέναντι στα πάντα, επειδή ήταν βέβαιοι πως το εμβόλιο θα  ενστάλαζε στον οργανισμό τους κάποια κύτταρα που σε λίγα ή πολλά χρόνια θα γινόταν καρκίνος. Εντάξει μην τα ισοπεδώνουμε κι όλα, κάποιοι ήταν με την επιστήμη, αλλά της ασκούσαν κριτικοί, έγιναν κι αυτοί επιστήμονες έκαναν τη δική τους έρευνα όχι ως γιατροί βέβαια, αλλά ως δημοσιογράφοι, όπως ευφυολογούσε ο αοιδός.

Ας μη γελιόμαστε μεγάλο μέρος των αρνητών και των αντιεμβολιαστών σχετίζονται με την ορθόδοξη πίστη. Ας μη γελιόμαστε επίσης για την πασιφανή εικόνα, για όλες τις ιστορίες που ο καθένας μας ξέρει, πως τη χειρότερη συμπεριφορά και στάση μέσα και ως προς την πανδημία την έχει επιδείξει ο κλήρος. Παπάδες καλούσαν τους πιστούς στις εκκλησίες αμάσκωτους, τους έτειναν την νοσούσα χείρα προς φίλημα, άναψαν την πυρά για τους νεκρούς στη Θεσσαλονίκη μετά τη φιέστα για τον πολιούχο της πόλης, που για να είμαστε ειλικρινείς καθόλου δεν θύμιζε ευχαριστίες, τιμή, εορτασμό σύμφωνα με την ορθόδοξη πίστη προς τον Άγιο, αλλά μια εγωιστική επίδειξη δύναμης της Εκκλησίας, αλλά και των ιθυνόντων φίλων και συνεργατών της.

Η πιο κακή, πραγματικά μερίδα ανθρώπων που για μια προσωπική ιδέα, για έναν εγωισμό των πιστεύω της επιμένει να θέτει σε κίνδυνο τους οικείους της, αλλά και τον κόσμο όλο. Η χριστιανική αλληλεγγύη έχει πάει από καιρό περίπατο, η έγνοια για τον πλησίον έδωσε τη θέση της στον ατομισμό, με πολύ μίσος και επιθετικότητα μάλιστα, ενώ βλέπεις να κάθονται με σταυρωμένα τα χέρια και τους κότσους στο γυναικωνίτη και μετά βγαίνουν σαν μαινόμενοι ταύροι άπαξ και δούνε καμιά κάμερα, σπεύδουν αν ορμήσουν με νύχια και δόντια στην παγκόσμια πλεκτάνη που θέλει να καταστρέψει, να χτυπήσει τη δική τους θρησκεία.

Ταυτόχρονα είναι και οι πιο χαϊδεμένοι. Όλος ο κόσμος της εστίασης έχει πληρώσει ακριβά τα μέτρα, έχει υποστεί σκωτσέζικο ντουζ, οι εργαζόμενοι δεν ξέρουν αν τις επόμενες δυο κρίσιμες εβδομάδες θα έχουν μεροκάματο, αλλά οι εκκλησίες εξαιρούνται πάντα. Με το γάντι, το πιο ευνοϊκό μέτρο και φυσικά με διακριτική ευχέρεια εφαρμογής.

Ο Ηλίας Μόσιαλος ανέβασε μια φωτογραφία που πραγματικά ήταν ικανή να θίξει κάποιον πιστό, άλλωστε αυτό το σκοπό είχε. Αλλά γιατί, όχι αναιρώντας μια θεμελιώδη ιδέα του χριστιανισμού ή προσβάλλοντάς τον, άλλωστε ακόμη και χιουμοριστικό η εικόνα πιστεύω πως είναι ήπιας σάτιρας χωρίς κάτι βαθιά, ριζικά προσβλητικό, αλλά εκθέτοντάς τους για αυτή την ανερμάτιστη άρνηση και αρνητικότητά τους, που πολλές φορές περνά στην όχθη της βλακείας διασχίζοντας τον ποταμό της συνωμοσιολογίας. Γι’ αυτό το λόγο θα έπρεπε να θίγονται οι πιστοί, επειδή είναι τα γαϊδουράγκαθα μιας κοινωνίας που παλεύει γυρνώντας μπρούμυτα ασθενείς, ανοίγει λάκκους και θάβει με ειδικά πρωτόκολλα και ξημεροβραδιάζεται πάνω από εργαστήρια για να βρει μια λύση.

Αλλά αν το σκεφτεί κανείς καλύτερα η αντίδραση του πιστού όχλου, δείχνει ότι μια χαρά το κατάλαβαν το νόημα εν τέλει. Δεν τους ένοιαξε και τόσο πολύ η πίστη, η οποιαδήποτε προσβολή της Μητέρας του Χριστού, αλλά βρήκαν την ευκαιρία για μια έτι φορά να υπερασπιστούν την πίστη τους στην απιστία τους απέναντι στην επιστήμη, να κολλήσουν την ταυτότητα του αρνητή στις κάμερες της δημοσιότητας παίρνοντας και πάλι βήμα.

Χτυπάνε το Μόσιαλο όχι ως άθεο ή οτιδήποτε σχετικό με τη θρησκεία, αλλά ως επιστήμονα που προτρέπει τον κόσμο να εμβολιαστεί, που πιστεύει και παραδέχεται πως πανδημία υπάρχει και είμαστε αντιμέτωποι μαζί της. Γι’ αυτό και έγινε τόσο μεγάλο πανηγύρι στα social media, γι’ αυτό και το θέμα έλαβε τόσο μεγάλη διάσταση, γιατί πολλοί βρήκανε την ευκαιρία μια μερίδα αντιεμβολιαστών και αρνητών που τους το έπαιζε δύσκολη και τους είχε στην κόντρα, να της χαϊδέψουν τα αυτιά υπό τη σκιά του καλύμματος της θρησκείας.

Έχουμε έναν Υπουργό και έναν νεαρό βουλευτή του κυβερνώντος κόμματος που νομίζει πως θα έπρεπε να έχει υπουργικό χαρτοφυλάκιο, που βγαίνουν καθημερινά και μας λένε πόσο πολλοί πιστεύουν στην επιστήμη, πόσο τεντωμένα έχουν τα αυτιά τους, όταν μιλάνε και τους συμβουλεύουν οι ειδικοί. Αυτοί οι άνθρωποι που κανονικά θα έπρεπε να είναι ο καθρέφτης της επιστήμης και της λογικής σε αυτή τη φάση που βρισκόμαστε, γιατί πάνω τους ο κόσμος κρίνει και βλέπει τη διαχείριση της πανδημίας.

Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης έγραψε: Το πρόβλημα είναι ότι παρότι επιστήμονας, δεν αντιλαμβάνεται ότι όσοι δεν πιστεύουν ότι υπάρχει covid λόγω θρησκείας είναι λιγότεροι κι από αυτούς που ψήφισαν Παπανδρέου για πρόεδρο ΚΙΝΑΛ. Ως πρώην Υπουργός του και ως εκπρόσωπος της Ελλάδας οφείλει να αντιληφθεί και τα δυο.

Έκλεισε, δηλαδή, το μάτι σε κάποιους ψεκασμένους και τους συνέκρινε, βγάζοντάς τους μάλιστα και καλύτερους από κάποιους που ψήφισαν Παπανδρέου (αναφορά στη θητεία του ως Υπουργού της κυβέρνησής του). Ο βουλευτής της ΝΔ χαίρεται μόνος του, επειδή νομίζει πως λίγοι ψήφισαν Παπανδρέου, γιατί μάλλον προτιμάει τους ανθρώπους στο δρόμο με συλλαλητήρια για τη Μακεδονία και στους αυτόχθονες ιθαγενείς.

Ο Άδωνις Γεωργιάδης από την άλλη, ο οποίος θα έπρεπε με βάση τη λογική να ευγνωμονεί τον Ηλία Μόσιαλο για την από την αρχή της πανδημίας ενημέρωση που κάνει και ουσιαστικά επιβοηθά το έργο της Κυβέρνησης να πείσει τον κόσμο να εμβολιαστεί και να τηρεί τα μέτρα, όπως επιθυμεί, φαντάζομαι, η ίδια, τοποθετήθηκε λέγοντας πως προσβλήθηκε ο πυρήνας από της πίστης και χαρακτηρίζοντας τον Ηλία Μόσιαλο ακατάλληλο να πείσει τον κόσμο να εμβολιαστεί. Μάλλον θα θεωρεί εαυτόν κατάλληλο, ειδικά βλέποντας τα ποσοστά εμβολιασμό στη χώρα που κυβερνά. Α να δει και τα νοσοκομεία μετά.

Αλλά και στην Υπουργό Παιδείας δεν άρεσε καθόλου η ανάρτηση, κάτι που ήταν αναμενόμενο βέβαια, καθώς είναι η ξεχωριστή και μοναδική γυναίκα που μετείχε σε Ιερά Σύνοδο.

Μάλλον οι παραπάνω θα τρόμαξαν από την αντίδραση του Κωνσταντίνου Μπογδάνου, ο οποίος τα είπε στη ΝΔ που έχει καταντήσει πια να εκφράζεται με ανθρώπους σαν και το Μόσιαλο και αμέσως έσπευσαν να λάβουν τις αποστάσεις τους και να ”πυροβολήσουν” τον καθηγητή.

Άρα τι συμβαίνει εδώ, εξέχοντα πρόσωπα της Κυβέρνησης σε μια φάση που καλούμαστε να λάβουμε ξανά μέτρα, με την παραλλαγή Όμικρον να επικρατεί και τα κρούσματα να εκτοξεύονται και πάλι, σημειώνοντας μαύρα ρεκόρ, επιλέγουν να στοχοποιήσουν και να θέσουν στο περιθώριο και το πεδίο βολής αντιεμβολιαστών που βρήκαν ευκαιρία να ”αποδομήσουν” την επιστήμη που τους πολεμάει.

Ο Ηλίας Μόσιαλος έχει κάθε δικαίωμα στον προσωπικό του λογαριασμό να ανεβάζει και προσωπικές απόψεις, που εκφεύγουν της επιστημονικής πρόζας. Το χιούμορ πρέπει επί της αρχής να είναι απεριόριστο, αλλιώς μετά ανοίγουν επικίνδυνες πόρτες. Ο καθένας μπορεί να πιστεύει ό,τι θέλει, είτε αυτό λέγεται Θεός, είτε κρίνος, είτε Μόσιαλος, αλλά και ο οποιοσδήποτε μπορεί να το κριτικάρει, να το σχολιάζει, να γελά με αυτό. Η κρισιμότητα, όμως, της φάσης στην οποία βρίσκεται η πανδημία, όλη αυτή η κούραση με γραφικές φιγούρες, με εντελώς φευγάτες θεωρίες και απανωτά χάδια και κανακέματα για μια ψήφο δεν αφήνει περιθώρια για πολλές συζητήσεις γύρω από δευτερεύοντα ζητήματα. Αν είναι καλοί Χριστιανοί όσοι την έπεσαν στο Μόσιαλο, να μην το παίζουν στα social αυτόκλητοι δικηγόροι της Πίστεως, αλλά να κάνουν αυτό που επιτάσσει η χριστιανική αλληλεγγύη και να σπεύσουν να εμβολιαστούν μπας και σωθούν, μπας και σώσουν κάποιον δικό τους. Αυτό ακριβώς απαντά και αυτό ακριβώς θέλησε να μεταδώσει ο Ηλίας Μόσιαλος.

Δυστυχώς και πάλι αποδεικνυόμαστε πολύ λίγοι ως κοινωνία, που πάντα θα υποφέρει και πάντα θα περνάει μια κατάσταση πολύ χειρότερο από όλους τους υπόλοιπους, αφού έχουμε τιμονιέρηδες για κλάματα.

Διαβάστε επίσης:

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα