Λιμάνι και πόλη: Παράλληλοι βίοι

Λέξεις: Στυλιανός Αγγελούδης, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε Εικόνα: Ορχάν Τσολάκ Το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι συνυφασμένο με την οικονομική κοινωνική και πολιτιστική ζωή της πόλης. Είναι κομμάτι του αστικού ιστού της, άρρηκτα συνδεδεμένο με την καθημερινότητα των πολιτών. Η πρώτη προσέγγιση σύνδεσης της πόλης με το λιμάνι πραγματοποιήθηκε στα μέσα της δεκαετίας […]

Parallaxi
λιμάνι-και-πόλη-παράλληλοι-βίοι-31244
Parallaxi
dsc01188.jpg

Λέξεις: Στυλιανός Αγγελούδης, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε Εικόνα: Ορχάν Τσολάκ

Το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι συνυφασμένο με την οικονομική κοινωνική και πολιτιστική ζωή της πόλης. Είναι κομμάτι του αστικού ιστού της, άρρηκτα συνδεδεμένο με την καθημερινότητα των πολιτών.

Η πρώτη προσέγγιση σύνδεσης της πόλης με το λιμάνι πραγματοποιήθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1990 με την ανακατασκευή και διάθεση σε πολιτιστικούς φορείς των Αποθηκών της Α’ προβλήτας στα πλαίσια της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας. Οι Αποθήκες ανακατασκευάστηκαν εσωτερικά, διατηρώντας όμως την παραδοσιακή αρχιτεκτονική τους και αργότερα διαμορφώθηκαν σε λειτουργικά κτίρια πολλαπλών χρήσεων που φιλοξενούν το Μουσείο Κινηματογράφου, Φωτογραφίας και Σύγχρονης Τέχνης, εκθέσεις σεμινάρια, δεξιώσεις, θεατρικές παραστάσεις.

Ημερομηνία σταθμός για το Λιμάνι είναι το 2011, όπου πραγματικά για πρώτη φορά μετά από ολόκληρες δεκαετίες άνοιξαν οι πόρτες του στους κατοίκους της Θεσσαλονίκης, με την ήπια ανάπλαση της Α προβλήτας. Με την απομάκρυνση των αυτοκινήτων και το λιμενικού σώματος αλλά και τις αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις ο χώρος έγινε πιο φιλικός για τους επισκέπτες αλλά και για τους φίλους του κινηματογράφου καθώς ανελλιπώς κάθε Νοέμβριο τα τελευταία χρόνια η καρδιά του Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης χτυπάει και στο λιμάνι. Παράλληλα σε δύο αποθήκες της Α΄ Προβλήτας λειτουργούν σε σταθερή βάση κινηματογραφικές αίθουσες. Ακόμη μια μόνιμη έκθεση φωτογραφίας με θέμα το λιμάνι της πόλης μας προστέθηκε τους τελευταίους μήνες στο παλιό αντλιοστάσιο αυξάνοντας τις πολιτιστικές επιλογές στο συγκριμένο χώρο.

Επιλογές όχι μόνο για τους κατοίκους τους πόλης αλλά και για τους επιβάτες κρουαζιέρας οι οποίοι τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί σημαντικά. Οι προσπάθειες της ΟΛΘ έχουν ήδη αρχίσει να αποδίδουν. Το 2014 αναμένεται να είναι η καλύτερη χρονιά των τελευταίων πέντε ετών, καθώς 30 κρουαζιερόπλοια με περισσότερους από 20.000 επιβάτες θα προσεγγίσουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Επίσης, έπειτα από πολλά χρόνια προσπαθειών, θα ξεκινήσουν εντός του έτους οι εργασίες συντήρησης του κτιρίου του επιβατικού σταθμού, ένα πάγιο αίτημα της ΟΛΘ Α.Ε. που έλαβε τις απαραίτητες εγκρίσεις. Με την ολοκλήρωση των έργων, ο επιβατικός σταθμός θα αποκτήσει την αίγλη του παρελθόντος αποτελώντας ένα ακόμα παράγοντα αύξησης της ελκυστικότητας του λιμένα.

Στο πέρασμα των τελευταίων 25 χρόνων το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης γνώρισε και αληθινά δύσκολες στιγμές, ιδίως την περίοδο του πόλεμου της Γιουγκοσλαβίας, της αποβιομηχάνισης της πόλης και του κλεισίματος των οδικών αρτηριών προς τα Βαλκάνια. Η υπόθεση του έκτου προβλήτα που παραμένει στάσιμη και θα έδινε τη νέα πνοή στη δυναμική του, η διαρκής συζήτηση περί των όρων της ιδιωτικοποίησης του είναι ζητήματα ανοιχτά και κυρίαρχα.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ζει στον παλμό της πόλης, αναπνέει, παράγει και προσκαλεί όχι μόνο για λιμενικές εργασίες αλλά και για δραστηριότητες πολιτιστικού και κοινωνικού χαρακτήρα.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα