Λύσεις υπάρχουν, αν ενδιαφέρεσαι να βρεθούν

Τι θα έπρεπε να κάνει μια Διοίκηση που ενδιαφέρεται για τους πολίτες της και όχι για να ακυρώσει τα έργα της προηγούμενης; Γράφει ο Γ. Δημαρέλος

Parallaxi
λύσεις-υπάρχουν-αν-ενδιαφέρεσαι-να-βρ-915813
Parallaxi

Λέξεις: Γιώργος Δημαρέλος

Σε προηγούμενη αρθρογραφία μου στην parallaxi, είχα αναφέρει ότι είναι ντροπή οι χειρισμοί της Διοίκησης του Δήμου όσον αφορά στην τύχη της πλατείας Ελευθερίας και τις φιλοδοξίες για δημιουργία υπόγειου πάρκινγκ, ειδικά όταν λίγο παρακάτω, ρημάζει ένα πολυώροφο πάρκινγκ 850 θέσεων.

Χθες, η ΕΤΑΔ ανακοίνωσε ότι βγάζει σε δημοπρασία τον συγκεκριμένο χώρο στάθμευσης με αρχική τιμή 195.000€. 

Σύμφωνα με έρευνα που έχω κάνει και στο παρελθόν με επιχειρηματίες του χώρου, το συγκεκριμένο πάρκινγκ πολύ δύσκολα θα μπορέσει να βγάλει τα λεφτά του. Δεν είναι αδύνατο, αλλά θέλει πολύ προσπάθεια. Επομένως, είναι λογικό να υποθέσει κανείς, ότι δεν πρόκειται να χτυπηθεί πολύ η τιμή ή τέλος πάντων αναμένεται να κινηθεί σε λίγο μεγαλύτερο τίμημα.

Τα έσοδα του Δήμου Θεσσαλονίκης από την ελεγχόμενη στάθμευση το 2021 στο κέντρο της πόλης αγγίζουν περίπου τα 1.500.000€, ένα νούμερο που επηρεάστηκε και από τον COVID, που σημαίνει ότι θα μπορούσε υπό φυσιολογικές συνθήκες να είναι και κατά τι μεγαλύτερο.

Δηλαδή, ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα μπορούσε περίπου με το 15% των ετήσιων εσόδων του να εξασφαλίσει 850 θέσεις για να μπορέσει να κάνει πολιτική στάθμευσης στο κέντρο.

Για να το πάμε και λίγο παραπέρα, αφού τα έσοδα της ελεγχόμενης στάθμευσης προέρχονται από το κέντρο της πόλης, για να υπάρχει και μία ανταποδοτικότητα των εσόδων, θα μπορούσε να κάνει πολιτική παραχωρώντας το δικαίωμα σε όσους έχουν σήμα κατοίκου, να παρκάρουν δωρεάν το αυτοκίνητο τους στο πάρκινγκ. 

Σήμερα, υπάρχουν περίπου 5000 σήματα κατοίκου, δηλαδή θα μπορούσε να δοθεί μία λύση στο 20% των κατοίκων στο θέμα της στάθμευσης. Δωρεάν για τους κατοίκους, χρησιμοποιώντας έσοδα που προέρχονται από τη στάθμευση, δηλαδή η αποθέωση της ανταποδοτικότητας.

Μία τέτοια ενέργεια, όχι απλά θα ήταν μία ανακούφιση για το κέντρο της πόλης, αλλά θα νομιμοποιούσε και τον σχεδιασμό περαιτέρω διεύρυνσης του δημόσιου χώρου στο κέντρο της πόλης, καθώς θα συνοδευόταν και με πρόβλεψη για αυτούς που μονίμως αναρωτιούνται «ε και που να το βάλω».

Αυτά θα έκανε μία Διοίκηση που πραγματικά ενδιαφέρεται για τους πολίτες της και όχι μία Διοίκηση, που σκοπός της είναι να ακυρώνει έργα της προηγούμενης Διοίκησης, θέτοντας ζητήματα που αμαυρώνουν την ιστορία της και ικανοποιούν ύποπτες επιδιώξεις.

*Ο Γιώργος Δημαρέλος είναι συγκοινωνιολόγος και πρώην αντιδήμαρχος Αστικής Ανθεκτικότητας στο δήμο Θεσσαλονίκης.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα