Parallax View

Media 2012: O Τιτανικός

Αν κάτι χαρακτηρίζει τη χρονιά που τελειώνει στα ελληνικά media είναι το τέλος μιας εποχής εξωπραγματικής. Τα ηχηρά ναυάγια των εκδόσεων Κώστοπουλου και Λυμπέρη, το λουκέτο της Ελευθεροτυπίας και του Alter, η δραματική συρρίκνωση των περισσότερων συγκροτημάτων τύπου με απολύσεις, εθελούσιες, μειώσεις μισθών, εκ περιτροπής ημέρες εργασίας και βέβαια απώλειες τίτλων. Η εποχή που αντλήθηκαν […]

Γιώργος Τούλας
media-2012-o-τιτανικός-36972
Γιώργος Τούλας
1.jpg

Αν κάτι χαρακτηρίζει τη χρονιά που τελειώνει στα ελληνικά media είναι το τέλος μιας εποχής εξωπραγματικής. Τα ηχηρά ναυάγια των εκδόσεων Κώστοπουλου και Λυμπέρη, το λουκέτο της Ελευθεροτυπίας και του Alter, η δραματική συρρίκνωση των περισσότερων συγκροτημάτων τύπου με απολύσεις, εθελούσιες, μειώσεις μισθών, εκ περιτροπής ημέρες εργασίας και βέβαια απώλειες τίτλων. Η εποχή που αντλήθηκαν 600 εκατομμύρια ευρώ από το χρηματιστήριο είναι πια πολύ μακρινές. Περισσότεροι από 5000 δημοσιογράφοι στη χώρα είναι πλέον άνεργοι.

Και αν στην Αθήνα η χρονιά είχε τα χαρακτηριστικά του μεγάλου μπουμ στη Θεσσαλονίκη η καταιγίδα δεν χτύπησε με μικρότερη ένταση. Το κλείσιμο του ιστορικού συγκροτήματος του Άκη Τουρώνη, που περιελάμβανε τρεις ραδιοφωνικούς σταθμούς, εκ των οποίων ο ένας βρέθηκε για είκοσι χρόνια στις πρώτες θέσεις της ακροαματικότητας και της διαφημιστικής απορρόφησης τουλάχιστον. Το τέλος του Star Fm που άφησε δεκάδες συναδέλφους ραδιοφωνικούς παραγωγούς και άλλους εργαζόμενους στο δρόμο μπορεί να ήταν το ισχυρότερο πλήγμα, δεν ήταν όμως το μόνο. Περικοπές και μειώσεις έχουν σημειωθεί σε όλα τα μικρά ή μεγάλα συγκροτήματα της πόλης, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι σε μεγάλους ραδιοφωνικούς σταθμούς οι παραγωγοί αντί για μισθό παίρνουν εδώ και πολύ καιρό ως αντάλλαγμα για τις υπηρεσίες τους διαφημιστικό χρόνο για να διαφημίζουν τις υπόλοιπες δουλειές τους, μπαρ ή περιοδικά που εκδίδουν. Σε ένα άλλο ιστορικό ραδιόφωνο της πόλης, τον Ant1 η επιλογή της μουσικής οδού αντί για παραγωγούς είναι συνέχεια όσων συμβαίνουν στο αδερφό ραδιόφωνο της Αθήνας. Η αλλαγή της πρωτοκαθεδρίας στις λίστες των ακροαματικοτήτων μετά από δεκαετίες, με την επικράτηση για πρώτη φορά στην ιστορία ενός αθηναϊκού ραδιοφώνου, του Real Fm έναντι της τοπικής ναυαρχίδας του ράδιο Θεσσαλονίκη, είναι το εντυπωσιακότερο στοιχείο της χρονιάς μαζί με την εντυπωσιακή άνοδο ενός ειδικού ραδιοφώνου, του 958 της ΕΡΤ3 που ξεπέρασε στη μέτρηση του καλοκαιριού το 5%.

Στα δυο συγκροτήματα τύπου της πόλης τα πράγματα βαίνουν δραματικά. Οι απεργίες και οι στάσεις εργασίας διαδέχονται το ένα το άλλο, απώλειες τίτλων (το συγκρότημα του Αγγελιοφόρου έκλεισε όλα τα περιοδικά του πλην του Close Up καθώς και την εκτυπωτική μονάδα του Κιλκίς), ενώ την Παρασκευή 11 Ιανουαρίου ανακοινώθηκε πως κλείνει το καθημερινό φύλλο της εφημερίδας και αποχωρούν 40 εργαζόμενοι,  οι διαρκείς καθυστερήσεις μισθών και στα δύο συγκροτήματα και οι εθελούσιες που εξελίσσονται διαρκώς, δείχνουν τον αβέβαιο δρόμο για τον τύπο της πόλης.

Στα λοιπά ΜΜΕ, ειδησεογραφικά websites, μικρά κανάλια, free press έντυπα το χρώμα του χρήματος είναι μάλλον άγνωστο για όσους απασχολούνται εθελοντικά γεμίζοντας το χρόνο τους και συμπληρώνοντας κάθε χρόνο μια αίτηση για τις ελάχιστες θέσεις εργασίας που προκηρύσσονται στην ΕΡΤ3 συνήθως με συνήθεις νικητές της διεκδίκησης τους ήδη εργαζομένους στο κανάλι με συμβάσεις ετήσιας απασχόλησης.

*H φωτογραφία είναι του Γιάννη Κούρτογλου της Stereosis

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα