Meet Blend Mishkin!

της Άννας Ποδάρα Έλληνας μουσικός με 12 γράμματα. Ασχολείται με την μουσική από τα 16 του. Η εταιρία του (Cast-a-Blast) ήταν από τις πρώτες που ξεκίνησε να πουλάει δίσκους αποκλειστικά σε ψηφιακή μορφή και να τους διανέμει μόνο μέσω Διαδικτύου.  Μετράει αρκετές υψηλές θέσεις σε airplay ραδιοφωνικών σταθμών, djs και charts πωλήσεων σε δισκάδικα παγκοσμίως. […]

Άννα Ποδάρα
meet-blend-mishkin-44024
Άννα Ποδάρα
blend_1.jpg

της Άννας Ποδάρα

Έλληνας μουσικός με 12 γράμματα. Ασχολείται με την μουσική από τα 16 του. Η εταιρία του (Cast-a-Blast) ήταν από τις πρώτες που ξεκίνησε να πουλάει δίσκους αποκλειστικά σε ψηφιακή μορφή και να τους διανέμει μόνο μέσω Διαδικτύου.  Μετράει αρκετές υψηλές θέσεις σε airplay ραδιοφωνικών σταθμών, djs και charts πωλήσεων σε δισκάδικα παγκοσμίως. Λίγο πριν φύγει για την 6η περιοδεία του στην Ευρώπη, μας μιλάει για τη μουσική, παρουσιάζει τον νέο του δίσκο “Survival of the Fittest” και μας αφιερώνει ένα τραγουδάκι, ως soundtrack θα ταίριαζε στις ημέρες που ζούμε. Κυρίες και κύριοι, ο Blend Mishkin!

Στην ερώτηση τι μουσική φτιάχνεις/παίζεις, τι απαντάς; Εξαρτάται παντα ποιος ρωτάει, μια γενική περιγραφή που ισχύει για τα τελευταία 8 χρόνια είναι: Reggae, Dancehall, Jamaican Bass με συστατικά hip hop και ανοιχτό μυαλό.

Survival of the Fittest: O τίτλος της νέας σου δουλειάς  είναι μια φράση από την εξελικτική θεωρία, σωστά; Γιατί τον επέλεξες; Ναι, άλλα εδώ ο τιτλος είναι μεταφορικός, ειρωνικά δηλώνει αναμέτρηση στον ήχο και την παραγωγη σαν ατάκα σε sound clash οπου ο αντιπαλος πρεπει να νιώσει αδύναμος μπροστά σου.

Πες μας λίγα περισσότερα στοιχεία σχετικά με τη νέα σου δουλειά… Το Survival of the Fittest είναι το ένατο άλμπουμ που κυκλοφορώ, σε αυτο συμμετέχουν mcs και τραγουδιστές απο την διεθνή reggae και dancehall σκηνή όπως οι Skarra Mucci, Suga Roy & Conrad Crystal, Exco Levi, Mandinka Warrior, Gappy Ranks, Don Caramelo, KGMan. Απο την Ελλάδα συμμετέχουν ο BNC, o Georges Perin και η Jamaroots.  Όλα τα κομματια γράφτηκαν και ηχογραφήθηκαν απο μια εξαμελή μπάντα που δημιουργήθηκε για αυτόν ακριβως τον σκοπό και αποτελείται απο μέλη των Burger Project  (Σπύρος Μοσχουτης, Drums, Αλέξης Ιωάννου, Κιθάρες, Θάνος Κοσμίδης , Πλήκτρα) τους Κώστα Φόρτσα, Jim Σταριδα και Κώστα Κεφαλά στα πνευστά και την Νατάσα Μινδρινου backing Vocals.    O δίσκος κυκλοφορεί επίσημα στις 27 Ιουλίου σε βινύλιο και ψηφιακή μορφή απο την βρετανική εταιρία Nice Up!

Τι χρειάζεται να έχει ένα μουσικό κομμάτι σήμερα για να επιβιώσει μέσα σε αυτό τον ωκεανό υπερπροσφοράς; Νομιζω πως τα κομμάτια που ξεχωρίζουν έχουν κάτι αυθεντικό στον ήχο, δηλώνουν τις προθέσεις τους απο την αρχή και μιλούν άμεσα , κάτι που κανει τον ακροατή να ταυτιστεί με τον δημιουργό η την οποιαδήποτε κατασταση γύρω απο αυτά.  Υπάρχει βέβαια και πιο γρήγορη λύση, σέξυ τραγουδίστρια, μπουζούκι, πονηρό μπιτακι, video με χορηγό κινητή τηλεφωνία κτλ

Εσύ πως επιβίωσες μουσικά όλα αυτά τα χρόνια. Το μυστικό είναι η συνεχής εξέλιξη; Δεν είμαι σίγουρος αν η εξέλιξη μπορεί να θεωρηθεί μυστικο για να επιβιώσεις. Νομιζω πως ο περισσότερος κόσμος ζητάει αυτό που έχει συνηθίσει και έχει μαθει απο τους καλλιτέχνες. Όλοι μπαίνουμε σε κουτάκια με κατηγορίες και οποιαδήποτε νέα κατεύθυνση ή εξέλιξη αποπροσανατολίζει. Σκέψου μεγαλα παραδείγματα όπως οι Rolling Stones. Aν δεν παίξουν το “Satisfaction” σε κάθε συναυλία, σε κάθε χώρα, σε κάθε τουρ κάποιος θα ξενερωσει. Διάβαζα μια κριτική για το τελευταίο live του dj Shadow στην Αθήνα και ο συντάκτης είχε παράπονο γιατι δεν επαιξε κομματια απο το introducing του 1995!!. Αυτό που σίγουρα θεωρώ πως χρειαζεται να έχει κάποιος είναι επιμονή και συνέπεια.

Ασχολείσαι με τη μουσική από τα 16… Τι θα συμβούλευες σήμερα  τον ανήλικο εαυτό σου; Να είχε μαθει περισσότερα και να είχε μεγαλύτερη υπομονή. Να μην φοβάται να δοκιμάζει και να κανει λάθη, να κρατάει το μυαλό του ανοιχτό σε μουσικές επιρροές πέραν του ειδους που έχει επιλέξει να “εκπροσωπεί” και να μην παραμυθιαζεται με δόξες κ φράγκα.

Έχεις σκεφτεί να μείνεις μόνιμα στο εξωτερικό; Και τι είναι αυτό που σε συγκράτησε από το να το κάνεις; Ναι το σκέφτομαι συνεχώς άλλα πρεπει να βρεθούν οι κατάλληλες συνθήκες. Προς το παρόν πηγαίνω και έρχομαι συχνα.

Η οικονομική κρίση επηρέασε την μουσική παραγωγή ή ήταν το Διαδίκτυο που έβγαλε το φιδι από την τρυπα; Η κρίση έκανε τα παντα πιο δύσκολα για όλα τα επαγγέλματα, ακόμα περισσότερο για τις τεχνες. Το διαδίκτυο έκανε εύκολη την πρόσβαση στην πληροφορία και εκμηδένισε τις αποστάσεις άλλα αναπόφευκτα σκότωσε την δισκογραφία.   Ο παραγωγός μπορεί και πρέπει να επεμβαίνει στο έργο του δημιουργού; Αναθεώρησες κάποιες από τις απόψεις σου όταν άλλαξες «μετερίζι»; Ο παραγωγός στην μουσική έχει άμεση σχέση με την δημιουργία και το έργο. Δεν είναι όπως στον κινηματογράφο που βάζει το κεφάλαιο. Όταν κάποιος προσλαμβάνει εναν παραγωγό συνήθως περιμένει επεμβάσεις απο αυτον πανω στο έργο, αλλιως δεν έχει νόημα η συνεργασια.

Ετοιμάζεσαι για μια ακόμα περιοδεία στην Ευρώπη. Ποια ήταν η καλύτερη στιγμή στη περσινή περιοδεία; Ευτυχώς είναι πολλές οι καλες στιγμές και σου δίνουν δυναμη να συνεχίσεις γιατι το πρόγραμμα ενος μήνα στον δρόμο με τις μισές μέρες να παίζεις και τις αλλες μισές να ταξιδεύεις δεν είναι οτι πιο ευκολο. Δυσκολεύομαι να ξεχωρίσω μια μόνο καλή στιγμή απο την τελευταία άλλα αν πρέπει οπωσδήποτε να διαλέξω θα έλεγα το event των Ganjaforce στην Λουκέρνη μαζί με τον Skarra Mucci.

Θα ταξιδέψεις από Βαλκάνια, Κεντρική μέχρι και Βόρεια Ευρώπη… Υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στο κοινό κάθε χώρας; Φυσικά, σε κάθε χώρα είναι διαφορετικά, σε κάθε μέρος σε κάθε club συναντάς μια διαφορετική αντίληψη του κοινού και συγκεκριμένες προσδοκίες όσο αφορα την μουσική. Και αυτό είναι ωραίο, γιατί μαθαίνεις να προσαρμόζεσαι και να είσαι πολύπλευρος μέσα στα όρια που θέτεις. 

Η μουσική λένε δεν έχει σύνορα;  Εσύ τι πιστεύεις; Οι πολιτισμικές διαφορές, τα ακούσματα, η ιστορία ακόμα και το κλίμα μιας χώρας δεν παίζει ρόλο στη μουσική που παράγει;  Ή σε αυτή που καταναλώνει; Η μουσική είναι μια παγκοσμια γλώσσα, ικανή να ενώσει ανθρώπους απο διαφορετικές χώρες, κουλτούρες, οικονομικά στάτους, χρωματα, θρησκείες και πιστεύω.  Προφανώς και παιζει ρολο το κλιμα και οι πολιτισμικές διάφορες αλλά δεν είναι κανόνας, για παράδειγμα στην Ευρώπη αυτή την στιγμη παράγεται εξίσου καλη reggae με αυτήν των Τζαμαϊκανών. Ως προς το τι καταναλωνει ο κόσμος όμως, φοβάμαι πως ευθύνονται περισσότερο τα ΜΜΕ.

Ποιο τραγούδι θα χρησιμοποιούσες ως soundtrack σε όσα ζούμε αυτές τις μέρες; Το Μπασταρδοκρατια απο την Γενιά του χάους. Ταιριάζει στις 300 απο τις 365 μέρες του χρονου.

*Το φετινό  καλοκαίρι ο Blend Mishkin θα ταξιδέψει σε δύο από τα μεγαλύτερα reggae festivals, που διοργανώνονται κάθε Αύγουστο, εκπροσωπώντας τη χώρα μας  στο βρετανικό  Βoomtown Fair και το Overjam Reggae Festival στη Σλοβενία, αλλά και στο Gampel Air Festival στην Ελβετία. Δείτε όλο το πρόγραμμα της περιοδείας εδώ

*Ανακαλύψτε περισσότερα για τον Blend Mishkin στα παρακάτω links: www.blendmishkin.com www.jamaicanbass.com www.cast-a-blast.com www.soundcloud.com/cast-a-blast www.niceup.co.uk

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα