Μoovit VS Google Map και η ιδιαίτερη περίπτωση της Θεσσαλονίκης

Τα μέσα μαζικής μεταφοράς της πόλης και οι εφαρμογές χαρτών που... κουβαλάμε στα κινητά μας

Γιώργος Τσιτιρίδης
μoovit-vs-google-map-και-η-ιδιαίτερη-περίπτωση-της-θεσ-1040549
Γιώργος Τσιτιρίδης

Εποχή διακοπών αλλά και μιας περιόδου που οι μετακινήσεις ειδικά μετά τους περιορισμούς και την καραντίνα έχουν αυξηθεί.

Ο κόσμος ταξιδεύει συχνότερα, ευκολότερα και οικονομικότερα βρίσκοντας λύσεις όπως τη μίσθωση κατοικίας και όχι ξενοδοχείου, τη low bugged αεροπορική εταιρία κ.α.

Κάποτε σύμμαχος στα ταξίδια ήταν ο χάρτης που τον ξεδιπλώναμε και τον ξαναδιπλώναμε για να βρούμε τα σημεία ενδιαφέροντος που θέλουμε να επισκεφθούμε και η σοφή ρήση «ρωτώντας πας στην πόλη».

Τα τελευταία χρόνια ο έντυπος χάρτης βγήκε σχεδόν ολοκληρωτικά από την ζωή μας διότι μπορούμε να τον κουβαλάμε συνέχεια επάνω μας, στο κινητό που διαθέτει εφαρμογές για την χρήση χαρτών.

Από αυτές το Googlemap και το Moovit φαίνεται να ανταγωνίζονται με τον κολοσσό που ακούει στο όνομα Google να έχει την δυνατότητα να υπερέχει.

Είσαι επισκέπτης έρχεσαι στην Θεσσαλονίκη και δεν γνωρίζεις την πόλη. Αν θα κινηθείς με τα μέσα μαζικής μεταφοράς που προς ώρας είναι ένα και μοναδικό δηλαδή ο ΟΑΣΘ και έχεις συνηθίσει να χρησιμοποιείς Moovit κανένα πρόβλημα καθώς η εφαρμογή σε ενημερώνει για τις επιλογές σου και την ώρα άφιξης. Ωστόσο αν το εργαλείο σου είναι το Google map στην Θεσσαλονίκη δεν εμφανίζει τον ΟΑΣΘ ως επιλογή μετακίνησης.

Αντίστοιχα βέβαια το Moovit δεν παρέχει λειτουργία μετακίνησης με Ι.Χ και διαθέτει πολύ δύσχρηστα walking directions και χάρτες σε σχέση με το Google Maps.

Η κύρια διαφορά μεταξύ των δυο είναι πως το Moovit ειδικεύεται στη μετακίνησή με μέσα μαζικής μεταφοράς, ταξί, πατίνια, ποδήλατα  ενώ τα Google Maps λειτουργούν καλύτερα ως GPS. Ένα άλλο αρνητικό του Moovit είναι οι διαφημίσεις που ολοένα αυξάνονται και πετάγονται μπροστά σου κατά την χρήση διότι όπως όλες οι εφαρμογές για την δωρεάν χρήση πρέπει να βλέπεις διαφημίσεις για να απαλλαγείς πρέπει να πληρώσεις σε αντίθεση με τους χάρτες της Google που δεν διακόπτονται για να σε πάνε σε κάποια διαφήμιση. \

Επιπρόσθετα τα Google maps διαθέτουν και άλλες λειτουργίες όπως την βέλτιστη διαδρομή, την ενημέρωση για κίνηση, την επιλογή τύπου χάρτη, την ποιότητα αέρα, τους χάρτες με ποδηλατοδρόμους και σου προτείνει για την κάθε περιοχή τα κοντινότερα καφέ , ξενοδοχεία. Εστιατόρια , βενζινάδικα, νοσοκομεία, αξιοθέατα και μουσεία.

Μπορείς να αποθηκεύσεις διαδρομές, να υπολογίσεις τον χρόνο μεταξύ αποστάσεων και ενδιάμεσων στάσεων και να αποστείλεις το στίγμα σου μιας και λειτουργεί με το GPS του κινητού. 

Το Μoovit διαθέτει πιστότητα στην εμφάνιση λεωφορείων, τραίνων και μετρό τα οποία ανανεώνει συνέχεια και φροντίζει να ενημερώνεται γ αυτό, όχι ότι δεν τα διαθέτει η Google, επειδή όμως λειτουργεί με το GPS  στην Θεσσαλονίκη δεν λειτουργεί. Άγνωστο αν είναι παγκόσμια πρωτοτυπία, έχει ωστόσο σχολιαστεί από Έλληνες και ξένους επισκέπτες στην πόλη με πολλούς να αποστέλλουν μηνύματα η να το εκφράζουν στις κριτικές τους προς τον οργανισμό.

Μέχρι και το 2013 τα Google map εμφάνιζαν κανονικά τα δρομολόγια μέχρι που ο ΟΑΣΘ αφαίρεσε τα δεδομένα του. Ένας οργανισμός που θέλει να πείσει ότι είναι ανταγωνιστικός, βιώσιμος και ποιοτικός δεν κατάφερε εδώ και δέκα χρόνια να βρει λύση ώστε να προστεθεί στους χάρτες της μεγαλύτερης και πιο ευρείας χρήσης εφαρμογής στον κόσμο τις γραμμές του την ίδια ώρα που σε άλλες πόλεις που δεν διεκδικούν μεγαλεπήβολους τίτλους όπως η Θεσσαλονίκη τα λεωφορεία διαθέτουν wifi, πρίζες για την φόρτιση κινητών, οθόνες που δείχνουν την διαδρομή. 

Η εφαρμογή που χρησιμοποιεί ο ΟΑΣΘ  δεν επιτρέπει να γίνεται δεύτερη αναζήτηση σε χρόνο μικρότερο των 20 δευτερολέπτων με αποτέλεσμα το Google maps να μπλοκάρεται και αυτομάτως να αποκλείεται ως επιλογή. Δεν υπάρχει καμία πληροφορία γιατί συνέβη αυτή η αλλαγή αλλά ούτε και η βεβαιότητα ότι το  Google map μπλοκάρετε για αυτό το λόγο πρόκειται απλά για υπόθεση που συνδέεται όμως  με το γεγονός πως το Google Maps χρησιμοποιεί το σύστημα GTFS για να παρακολουθεί τα δρομολόγια και ο ΟΑΣΘ ανέβασε τον Μάρτιο που μας πέρασε στην Διαύγεια απόφαση με θέμα : “Κατακύρωση της ανάθεσης παροχής υπηρεσιών δημιουργίας-δημοσίευσης-ενημέρωσης δεδομένων του προτύπου GTFS (General Transit Feed Specification) για την ΟΣΕΘ Α.Ε”. 

Και διαβάζουμε:

Αποφασίζουμε

«Την κατακύρωση της ανάθεσης για τη δημιουργία-δημοσίευση-ενημέρωση δεδομένων του προτύπου GTFS (General Transit Feed Specification) για την ΟΣΕΘ ΑΕ για πέντε (5) μήνες υλοποίηση και 18 μήνες συντήρηση, (CPV 61.90.00.0001-Αμοιβές κυρίων μελετών), στο Εργαστήριο Γεωματικής Μηχανικής του Τμήματος Μηχανικών Τοπογραφίας & Γεωπληροφορικής της Πανεπιστημιούπολης Σερρών τουΔιεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος και ειδικότερα στον Ειδικό Λογαριασμό Κονδυλίων Έρευνας του ΔΙ.ΠΑ.Ε (Α.Φ.Μ. ΑΦΜ: 997015012 ΔΟΥ: Ζ’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ), έναντι συνολικής αμοιβής ύψους εννιά χιλιάδων εξακοσίων ογδόντα ευρώ (9.680,00€) πλέον ΦΠΑ 24%.

Αυτό είναι ένα καλό νέο και αν το χρονοδιάγραμμα μείνει πιστό μετά το πέρας των 5 μηνών δηλαδή τον Σεπτέμβριο θα μπορούν όλες οι διαδρομές του ΟΑΣΘ να εμφανίζονται  και πάλι στους χάρτες του Google map.

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα