Featured

Οι 10 χειρότερες στιγμές της ελληνικής τηλεόρασης για το 2020

Μικρά τηλεοπτικά εγκλήματα μιας ακόμα κακής τηλεοπτικής χρονιάς.

Στέλλα Παϊσανίδη
οι-10-χειρότερες-στιγμές-της-ελληνικής-τ-698787
Στέλλα Παϊσανίδη

Λέξεις: Στέλλα Παϊσανίδη

Χρειάζονται καταλήγω αμέτρητες ώρες προκειμένου να καταφέρει κανείς να αποτυπώσει όλα εκείνα τα μικρά, αλλά πολύτιμα «διαμάντια» που είδαν τα μάτια μας (και) φέτος στην ελληνική τηλεόραση. Όχι γιατί αυτά είναι δύσκολο να εντοπιστούν, όσο γιατί είναι τόσα πολλά που η εσωτερική μάχη για απόρριψη ορισμένων εξ αυτών δίνει και παίρνει.

Mε το 2020 να μπορεί να χαρακτηριστεί- τουλάχιστον από μέρους μου- ως η χειρότερη τηλεοπτική χρονιά για την ελληνική TV, η επιλογή των πιο κωμικοτραγικών στιγμών της αποτελεί σαφέστατα έναν τεράστιο άθλο, που όμως δεν παύει να είναι συναρπαστικός.

Έχοντας τελικώς αποφασίσει, παραθέτω εκείνες τις δέκα στιγμές που κάθε τηλεοπτικός σταθμός θα ήθελε για πάντα να ξεχάσει και που δυστυχώς το τηλεοπτικό κοινό θα κρατήσει στο νου για πολύ καιρό ακόμα.

Aπολαύστε:

#1 To Νυφοπάζαρο

Στα χνάρια της Αμερικής με  εξευτελιστικά ριάλιτι θέλησε εφέτος να βαδίσει ο τηλεοπτικός σταθμός Alpha, στήνοντας το ανεκδιήγητο νυφοπάζαρο “Τhe Bachelor”.

“Bingo”, θα έλεγε και το πιο απονήρευτο μυαλό, παραδεχόμενο βέβαια πως την trash Αμερικανική λογική ουδείς κατάφερε να αγγίξει.

Ένας κατά τα πρότυπα ρομαντικός άνδρας, με αρχές, ήθος, αψεγάδιαστη εμφάνιση και γεμάτο πορτοφόλι παρουσιάστηκε ως ο πολυπόθητος εργένης, που με το έτσι θέλω εισέβαλε στην τηλεοπτική μας ζώνη και που συχνά πυκνά σημείωνε πως θέλει τη γυναίκα να του μαγειρεύει, να έχει τρόπους και άλλα συναφή.

Κερασάκι, οι 20 προσωπικότητες που κάτι από το παρελθόν… μας θύμισαν και που για τα μάτια του υπερκαλλονού δεν δίστασαν να αλληλοτουρτωθούν, να μαδήσουν τριαντάφυλλα, να πετάξουν σαμπάνια στα μούτρα μιας άλλης, να επιδοθούν σε αξέχαστες σοκολατοθεραπείες για το άλλο τους μισό ή και να αποκαλέσουν μια μισητή αντίπαλό τους ακόμα και «φτωχάντζα».

bachelor

Ναι, τo “Τhe Βachelor” αποτέλεσε φέτος το βόθρο της ελληνικής τηλεόρασης, αλλά και τον απόλυτο ξεπεσμό τόσο του γυναικείου όσο και του ανδρικού φύλου.

Είχε όμως και μεγάλο ανταγωνιστή σε αυτό:

#2 Hello Big Brother!

Με ένα χυδαίο σχόλιο από μύστη παίκτη μας καλωσόρισε τον Σεπτέμβριο το “Big Brother”, προκαλώντας δικαιολογημένα σάλο με κοινωνικές και πολιτικές προεκτάσεις και ωθώντας αρκετές εταιρείες στην αποχώρηση από σπόνσορες του παιχνιδιού.

«Πάω κάθε μέρα σε μια, να αδειάσω το πακέτο… αλλιώς έχει βιασμό», ακουγόταν να λέει ο παίκτης, την ώρα που κανείς από τους συμμετέχοντες στη συζήτηση δεν φάνηκε να αντιδρά.

https://www.youtube.com/watch?v=g3iwRm-7uzQ&feature=emb_logo

Περνώντας, όμως, και στο σήμερα, ένας ωραιότατος φάκελος του ΕΣΡ περιμένει το  show για να ανταποδώσει όλες τις  ατάκες και στιγμές που δεν υπήρχε στην πραγματικότητα κανένας λόγος να ζήσει ο τηλεθεατής.

«Απειλές, λεκτική και ψυχολογική βία, παρολίγον χειροδικία και μπούλινγκ όλων των διαστάσεων» – «Απειλούσε και τραμπούκιζε συμπαίκτη του» – «χυδαίες εκφράσεις…και… ύβρεις…» – «έβριζε ασύστολα» – «Απειλεί και τρομοκρατεί τους συμπαίχτες του», είναι μερικά από τα αποσπάσματα των πρόσθετων καταγγελιών που περιήλθαν στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης και που λογικά περιμένουμε πώς και πώς να βρουν αντίκρισμα.

#3 GNTM 3- Διατηρώντας τα σκήπτρα της αθλιότητας

Μία ακόμα σκηνή τετραπέρατης decadence μας δώρισε προς το τέλος του το GNTM 3, με τους φαν του κατά τύχη να μη φωνάζουν «Μας κακομαθαίνετε κύριε πρέσβη».

Μετά από επεισόδιο, το οποίο περιλάμβανε δοκιμασία με αγροτικό και μηχανές σε προστατευόμενη περιοχή Natura της Ελαφονήσου, η παραγωγή του ριάλιτι μόδας κατηγορήθηκε σε μεγάλο βαθμό για συμβολή στην επερχόμενη οικολογική καταστροφή.

gntm elafonisos

«Οι άδειες για τα γυρίσματα του επεισοδίου στην Ελαφόνησο, δόθηκαν από τον Δήμο Ελαφονήσου στις 23/9/2020 και από τον Φορέα Διαχείρισης Πάρνωνα, Μούστου, Μαινάλου και Μονεμβασιάς στις 7/10/2020 και είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου. Σύμφωνα με τις παραπάνω άδειες, στην ομάδα παραγωγής του GNTM επετράπη η πραγματοποίηση γυρισμάτων, υπό πολύ αυστηρές προϋποθέσεις, στην παραλία Σίμου (Σαρακήνικο) της Ελαφονήσου, η οποία αποτελεί Προστατευόμενη Περιοχή του Δικτύου Natura 2000», αναφερόταν μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση- απάντηση του τηλεοπτικού σταθμού “Star”.

«Υπάρχει σύγχυση λόγω ανακατεμένων πλάνων. Ήμουν και εγώ σε μέρος των γυρισμάτων και το συνεργείο κινήθηκε καθ’ υπόδειξή μας, σε χώρο που το καλοκαίρι λειτουργεί ως πάρκινγκ. Δεν θα επιτρέπαμε κάτι άλλο», δήλωσε από μέρους της στην «Καθημερινή» η δήμαρχος Ευσταθία Λιάρου, μη μπορώντας βέβαια να μεταστρέψει την γνώμη πολλών.

Σε κάθε περίπτωση, το σκηνικό καταγράφεται οπωσδήποτε στη μαύρη λίστα της ελληνικής TV, ξεπερνώντας μάλιστα οποιοδήποτε άλλο μαργαριτάρι που σημειώθηκε στην τρίτη σεζόν του show.

#4 Το ντελίριο παικτριών στο ΜSR

Σε παροξυσμό εμφανίστηκαν οι παίκτριες του ριάλιτι μόδας «Μy Style Rocks», Δήμητρα Αλεξανδράκη και Τζώρτζια Παναγή, τον Φεβρουάριο 2020, θυμίζοντάς μας πως η παρακμή μπορεί άνετα να συνδυαστεί με μια προσπάθεια φίμωσης, ένα ρεσιτάλ τοπικισμού και μια βιαιοπραγία κατά της ελληνικής γλώσσας για να πάει καλά η χρονιά.

«Ό,τι λες είναι άκυρο, σταμάτα να μιλάς», είπε η διαγωνιζόμενη Δήμητρα Αλεξανδράκη σε συμπαίκτριά της πυροδοτώντας έναν απολαυστικότατο καβγά.

msr

Για το ρεζουμέ, μετά τη φράση, αλλά και μαντινάδα της Αλεξανδράκη, η Τζώρτζια Παναγή χαρακτήρισε το γνωστό μοντέλο ως «βλαχάρα».

Η Δήμητρα Αλεξανδράκη επιχείρησε από μέρους της να αντικρούσει με επιχειρήματα τα λόγια της συμπαίκτριάς της, τερματίζοντας ωστόσο την κατάσταση:

«Κατηγορείς τους Κρητικούς ενώ είσαι από την Κύπρο και μιλάτε πολύ χειρότερα», ήταν τα επόμενα λόγια της και ταυτόχρονα η επόμενη χειρότερη στιγμής της ελληνικής τηλεόρασης. Για του λόγου το αληθές (2:06):

#5 «Το ξόρκι της Κατίνας για να παντρευτούμε εκείνον που θέλουμε»

Ο οχετός της ελληνικής τηλεόρασης δεν περιορίστηκε φέτος φυσικά μόνο στα διάφορα ριάλιτι που προώθησαν οι τηλεοπτικοί σταθμοί. Επική στιγμή, ίσως η χειρότερη, αυτή στον αέρα πρωινής τηλεοπτικής εκπομπής, όπου η Μάρα Μεϊμαρίδη, ανθρωπολόγος και διδάκτωρ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, παρουσίαζε τον Σεπτέμβριο σε τηλεθεάτριες το «ξόρκι της Κατίνας για να παντρευτούμε εκείνον που θέλουμε».

mara meimaridi

Αξιοσημείωτη η παρεμβολή τηλεθεάτριας, η οποία δήλωνε δίχως συστολή ότι επιθυμεί έναν σύζυγο με «δουλειά, όχι καριερίστα, δημόσιο υπάλληλο, που παίρνει πάνω από 1200 ευρώ το μήνα, που δεν έχει αδέρφια, θέλει να κάνει οικογένεια, να ταξιδεύει, να κάνει εκπλήξεις, να είναι ψηλός, ξανθός και με γαλάζια μάτια».

Δείτε παρακάτω το σχετικό απόσπασμα για να μην αναρωτιέστε πια ποιος πρέπει να κάνει ξόρκι σε ποιον:

#6 Τα on air μαθήματα ξεματιάσματος

Έναν εκπαιδευτικό χαρακτήρα προσπάθησε να δώσει στα θέματά της επίσης πρωινή τηλεοπτική εκπομπή, παρουσιάζοντας on air μαθήματα ξεματιάσματος και αποτυγχάνοντας παταγωδώς.

Ήταν μόλις δύο μήνες πριν, όταν ο Χρήστος Νέζος μάθαινε να ξεματιάζει με όλους τους τρόπους προκειμένου να διώξει μακριά την αρνητική ενέργεια.

νεζος

«Παιδιά, συγγνώμη, έχουμε μάτι, πρέπει να σας το πω ότι έχουμε μάτι, τρομάξαμε να λειτουργήσουμε εδώ», σημείωνε την ώρα της ζωντανής σύνδεσης ο γνωστός ρεπόρτερ, ενώ λίγο αργότερα ο «ειδικός» παρουσίαζε τη μέθοδο του αβγού.

Αποτέλεσμα; 20 περίπου λεπτά χαμένου τηλεοπτικού χρόνου και μια παρουσιάστρια που ζητούσε διακαώς δια ζώσης συνάντηση με τον ειδικό για περαιτέρω εκμάθηση ξεματιάσματος.

Αν σκέπτεστε μεταξύ άλλων γιατί η τηλεόραση, αλλά και η χώρα εν γένει έχει πάρει την κατιούσα δείτε αυτό το απόσπασμα:

https://www.youtube.com/watch?v=lQB6ErKcmcE

#7 Η γκάφα του ΣΚΑΪ για τον Α. Μποτσέλι

O σπουδαίος τενόρος, Αντρέα Μποτσέλι, έψαλε Αναστάσιμους ύμνους την Κυριακή του Πάσχα των Καθολικών στο άδειο Ντουόμο στο Μιλάνο, αφήνοντας με το στόμα ανοικτό ολόκληρη την υφήλιο. Την ίδια περίοδο η Ιταλία βρισκόταν στο έλεος της πανδημίας μετρώντας ήδη 20.000 νεκρούς.

«Βλέπεις και τον ίδιο και από τη στάση σώματος και από το βλέμμα του… Βλέπεις κοιτάζει χαμηλά, νιώθει το βάρος της ευθύνης γι’ αυτό που κάνει εκείνη τη στιγμή…».

mpotseli

Αυτά ήταν τα λόγια της δημοσιογράφου του ΣΚΑΪ, Μαρίας Αναστασοπούλου, από τον αέρα της εκπομπής της, για τον Αντρέα Μποτσέλι, ο οποίος ως γνωστόν είναι τυφλός.

Ένα πραγματικά ατυχές σχόλιο από μία κατά τα άλλα εξαιρετική δημοσιογράφο.

#8 Το σχόλιο της Ιωάννας Μάνδρου για τη Μάγδα Φύσσα και το βραβείο γλίτσας

Χρειάζεται στο σημείο αυτό, όμως, να επανέλθουμε σε εκείνες τις στιγμές της τηλεόρασης που δε σηκώνουν συγχώρεση και που ουδεμία υπόνοια γέλιου προκάλεσαν στους τηλεθεατές.

Ο λόγος για το βαθιά ταξικό σχόλιο που έγινε από την ανεκδιήγητη Ιωάννα Μάνδρου για τη Μάγδα Φύσσα, την ώρα που η τελευταία έδινε τον δικό της μακρύ αγώνα για δικαίωση.

«Πάλεψε για τη δικαιοσύνη παρόλο που δεν ήταν διανοουμένη. Αν και από το Πέραμα, ήταν περιποιημένη, με το μαλλί της χτενισμένο κάθε φορά που πήγαινε στο δικαστήριο και με έναν άντρα ναυτεργάτη που δούλευε στη χάση και στη φέξη. Δηλαδή σε κοινωνικά στρώματα, που δεν περιμένεις τέτοιες συμπεριφορές”, έλεγε η δημοσιογράφος του ΣΚΑΪ για τη μητέρα- σύμβολο και δικαιωματικά θα πρέπει να της αποσταλεί για φέτος το βραβείο τηλεοπτικής γλίτσας.

Μαζί με το βραβείο και ένα «Ντροπή και αίσχος» στο δημοσιογράφο που απλώς απήντησε «Έτσι, έτσι είναι έχεις δίκιο» ολοκληρώνοντας τη φιέστα που τόσο συζητήθηκε.

#9 Οι παραπλανητικές εικόνες και τα ψευδή γεγονότα παρουσιασμένα ως αληθή

«Ψευδή γεγονότα ως αληθή και γεγονότα που είχαν συμβεί το έτος 2015 στα σύνορα της χώρας με την Βόρεια Μακεδονία ως επισυμβάντα την 1η Μαρτίου 2020 στα Ελληνοτουρκικά σύνορα» παρουσιάστηκαν σύμφωνα με ανακοίνωση του ΕΣΡ στην εκπομπή Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση της 1ης Μαρτίου 2020.

Με δυο λόγια, γεγονότα που εκτυλίχθηκαν το 2015 στην Ειδομένη προβλήθηκαν στην εν λόγω εκπομπή ως τρέχοντα τότε γεγονότα στα σύνορα του Έβρου, γεγονός που δεν θα μπορούσε να μη συμπεριληφθεί στις χειρότερες τηλεοπτικές στιγμές για το 2020.

Ένα περιστατικό βαρύνουσας σημασίας που θα πρέπει να καταδεικνύεται με κάθε τρόπο και ευκαιρία τόσο από δημοσιογράφους όσο και από το τηλεοπτικό κοινό.

Υπενθυμίζεται ότι, ο παρουσιαστής της εκπομπής είχε σημειώσει για το συμβάν τα εξής:

«Αναλαμβάνω πλήρως την ευθύνη για το γεγονός ότι στην εκπομπή “ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ ΜΕ ΤΟΝ ΜΑΝΕΣΗ” της Κυριακής 1ης Μαρτίου 2020, προβλήθηκαν εικόνες του 2015 (που αφορούσαν στην εισβολή προσφύγων στη Βόρεια Μακεδονία), ως εικόνες της παρούσης χρονικής περιόδου σχετικά με τα γεγονότα που διαδραματίζονται στον Έβρο. Συνέβη μία σειρά σφαλμάτων: Ενώ βρισκόμουν στον «αέρα», μου παρουσιάστηκαν τα πλάνα ως ντοκουμέντα που «συμβαίνουν τώρα». Δεν έχει σημασία ποιος έσφαλε… Ως προϊστάμενος της εκπομπής οφείλω να αναλάβω ευθύνες».

#10 H (ατελείωτη) υπόθεση με το βιτριόλι

Για το τέλος, δυο λόγια με αφορμή την υπόθεση της κοπέλας που δέχτηκε επίθεση με καυστικό υγρό- βιτριόλι στην Καλλιθέα, αφού μέσω αυτής αναδείχθηκαν πρόσθετες παθογένειες στην ελληνική τηλεόραση.

Από τις 20 Μαϊου (ημέρα της επίθεσης) μέχρι και σήμερα, η συνταρακτική υπόθεση απασχόλησε όσο καμία άλλη την ελληνική TV. Το πρόβλημα εντοπίζεται στον τρόπο κάλυψης του θέματος, ο οποίος περιλαμβάνει πληροφορίες που διόλου θα ‘πρεπε να λαμβάνονται υπόψη από τους συντάκτες.

Θέλω να πω, από τη στιγμή που το βασικό γεγονός έχει μεταδοθεί και που η δράστις βρίσκεται στη φυλακή, νέες πληροφορίες του τύπου «τι εκμυστηρεύτηκε η 35χρονη δράστις στον πατέρα της» όχι μόνο δεν προσθέτουν στην υπόθεση, αλλά αποτελούν κιόλας πρόσθετες κακές στιγμές στο ιστορικό της τηλεόρασης.

Είναι, λοιπόν, εδώ που μιλάμε με βεβαιότητα για μετάβαση της ελληνικής TV από την ποιοτική στη λαϊκή προσέγγιση των θεμάτων. Από τις πιο κακές στιγμές. Τόσο κρίμα.

Παρακάτω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ατυχούς κάλυψης:

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα