Parallax View

Οι πρώτες σκέψεις με το μαρτύριο του fly over

Καθώς συμπληρώνεται ήδη μια εβδομάδα πρόδρομων εργασιών στην Περιφερειακή για την κατασκευή του fly over είναι η στιγμή να καταθέσω μερικές σκέψεις που πιστεύω πως δεν είναι μόνο δικές μου.

Γιώργος Τούλας
οι-πρώτες-σκέψεις-με-το-μαρτύριο-του-fly-over-1082163
Γιώργος Τούλας

Όπου και αν βρεθείς τις τελευταίες μέρες στη Θεσσαλονίκη η κουβέντα είναι μία. Η ζωή μας με τα έργα του fly over. Μου περιέγραφε μια γνωστή πώς το ανήλικο παιδί της έμεινε έξω από χώρο εκγύμνασης γιατί λόγω του μποτιλιαρίσματος έφθασαν για να το παραλάβουν 45 λεπτά αργότερα από την ώρα που τέλειωνε η προπόνηση του…

Καθώς συμπληρώνεται ήδη μια εβδομάδα πρόδρομων εργασιών στην Περιφερειακή για την κατασκευή του fly over είναι η στιγμή να καταθέσω μερικές σκέψεις που πιστεύω πως δεν είναι μόνο δικές μου.

-Το έργο αυτό ξεκινά την απολύτως ακατάλληλη στιγμή. Χωρίς καμία διαφαινόμενη ημερομηνία ολόκληρωσης του μετρό, χωρίς περιφερειακά πάρκινγκ και μικρά λεωφορεία που θα μπορούσαν να διοχετεύουν τον κόσμο στο ιστορικό κέντρο, χωρίς καμία απολύτως οργάνωση, διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους και προετοιμασία αλλά με αυτοσχεδιασμούς από τη μεριά της Πολιτείας το έργο θα προκαλέσει την οργή και την απαξίωση του. Και είναι πραγματικά κρίμα.

-Η πόλη άρχισε αμέσως να διχάζεται. Διάφοροι φορείς που ελέγχονται απευθείας από την κυβέρνηση έσπευσαν να βγάλουν ανακοινώσεις υποστήριξης του έργου, άκριτα, σαν παρακολουθήματα του αφηγήματος. Τη δουλειά έσπευσαν να καθαρίσουν και οι γνωστοί ”δημοσιογράφοι” σε payroll που άρχισαν να κατηγορούν όσους διαμαρτύρονται χαρακτηρίζοντας τους γκρινιάρηδες, τοξικούς κλπ. Ό,τι έκαναν δηλαδή και με το μετρό και όλα τα υπόλοιπα για τα οποία απλά με την εξέλιξη των πραγμάτων έγιναν ρεζίλι για τη στάση που κράτησαν. Με το αζημίωτο πάντα.

-Όσοι αντιδρούν είναι οι παραγωγικοί φορείς και οι εργαζόμενοι που η ζωή τους είναι έτσι και αλλιώς κόλαση. Με το δίκιο τους.

-Κανείς δεν μιλάει μέχρι σήμερα για το τι θα υποστούν πχ οι επιχειρήσεις που βρίσκονται στα μεγάλα εμπορικά κέντρα στα ανατολικά και τα δυτικά της πόλης και τις συνδέει ο Περιφερειακός, τα διάφορα σχολεία, νοσοκομεία, ιδρύματα. Ζημιά ανυπολόγιστη σε χαμένες ώρες, έσοδα, ταλαιπωρία. Τι σημαίνει για τους οδηγούς ταξί, λεωφορείων, σχολικών, μεταφορών όλη αυτή η απίστευτη υπόθεση. Τι σημαίνει η επιβάρυνση του κέντρου της πόλης από καυσαέριο για τα επόμενα χρόνια που τα αυτοκίνητα θα οδηγούνται από κει και την υγεία των κατοίκων της; Στην ψυχική υγεία τους η καθημερινή δοκιμασία; Στις τιμές των ελάχιστων πάρκινγκ που θα πάνε στο θεό;

-Η τροχαία εξαφανισμένη δεκαετίες τρέχει πανικόβλητη να αδειάσει τα διπλοπαρκαρισμένα που σε πολλές περιπτώσεις προκάλεσε η απίστευτη απρονοησία του απελθόντος δημάρχου που αφαίρεσε τα πασαλάκια στη Στρατού, την Ερμού και αλλού. Ο άνθρωπος που προσκάλεσε τα αυτοκίνητα στο κέντρο καταργώντας το ωράριο φορτοεκφόρτωσης, μετατρέποντας την πλατεία Ελευθερίας σε πάρκινγκ, αφαιρώντας πασαλάκια, επιτρέποντας το παρκάρισμα παντού για χρόνια, από τα τουριστικά λεωφορεία στο Βασιλικό μέχρι τα παράνομα παρκαρισμένα σε όλους τους λεωφορειόδρομους, υποκύπτοντας στις ορέξεις του απερίγραπτου Εμπορικού Συλλόγου, που ήθελε τους Θεσσαλονικείς με το αυτοκίνητο να ψωνίζουν ακόμα και στην Τσιμισκή και πρωτοστάτησε σε κάθε απόφαση υποβάθμισης της ζωής μας.

-Η τροχαία επανεμφανίστηκε ξανά για να διορθώσει κατόπιν εορτής τα αδιόρθωτα. Έστω και έτσι ποτέ δεν είναι αργά αρκεί να κάνει τη δουλειά της απερίσπαστη και όχι ακούγοντας ας πούμε παράπονα καταστηματαρχών που της λένε θα πέσει ο τζίρος μας αν δεν αφήνετε τα αυτοκίνητα να διπλοπαρκάρουν για να ψωνίζουν…

-Ο νέος δήμαρχος δεν πρέπει να καθυστερήσει ούτε μια μέρα να αποκαταστήσει ότι αποκαθίσταται. Χωρίς χρήμα, αφού βρήκε άδεια ταμεία, γράψαμε 3 μέρες πριν τις εκλογές ότι υπολογίζουμε σύμφωνα με εκτιμήσεις το έλλειμμα σε 17 εκ. ευρώ και θα δικαιωθούμε σύντομα, αλλά με όποιες δυνάμεις διαθέτει και πείθοντας τη δημοτική αστυνομία και τις αρχές της πόλης να κάνουν τη δουλειά τους. Όσα δεν έκανε ο προκάτοχος του που δεν ολοκλήρωσε παρά μόνο 3 από τα 20 υπαίθρια πάρκινγκ που υποσχέθηκε σε δημοτικά οικόπεδα και σε αυτά η άσφαλτος άνοιγε διαρκώς αναγκάζοντας σε νέες προσθήκες…

-Η πόλη είναι σε ασφυξία και θα χειροτερέψει. Η ορθή πρακτική είναι το έργο να αναβληθεί μέχρι να ολοκληρωθεί το μετρό. Δεν νομίζω ότι θα συμβεί. Τουλάχιστον ας γίνει ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατόν να μη διαλύσει εντελώς την έτσι και αλλιώς διαλυμένη πόλη. Και όσοι θα κερδίσουν από το fly over ως κατασκευή να δεσμευτούν να κάνουν όλες εκείνες τις απαραίτητες ενέργειες πχ μερικά ανταποδοτικά για να απαλύνουν την καθημερινότητα της Θεσσαλονίκης.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα