Οι σκέψεις μου για την επόμενη μέρα

Οι μεγάλες επιχειρήσεις που γνωρίζαμε θα αλλάξουν.

Parallaxi
οι-σκέψεις-μου-για-την-επόμενη-μέρα-603434
Parallaxi

Λέξεις: Αποστόλης Αϊβαλής

Οι μεγάλες επιχειρήσεις που γνωρίζαμε θα αλλάξουν.

Αεροπορικές, ξενοδοχεία, μόδα θα πρέπει να προσαρμοστούν, γίνουν πιο πρακτικές, πιο ασφαλείς και πολλές λόγω κόστους θα εξαφανιστούν.

Η εκπαίδευση θα αλλάξει.

Δεν μιλάμε μόνο για online, μιλάμε για πλήρη αναθεώρηση του πρέπει να πάω σε ένα σχολείο ή πανεπιστήμιο. Το πρέπει να πάω να τελειώσω κάτι θα γίνει πρέπει να καταρτιστώ μόνος μου από το σπίτι.

Το e-commerce θα γίνει κύριο κανάλι διανομής

Περισσότεροι θα στραφούν στο e-commerce για να πωλούν προϊόντα αλλά και υπηρεσίες. Το online δεν θα είναι απλώς ένα εναλλακτικό κανάλι, αλλά είναι το ΚΥΡΙΟ κανάλι. Η εξάρτηση από μία τοποθεσία, την φυσική εξυπηρέτηση και την φυσική πώληση θα αλλάξει.

Περισσότερο έμπρακτο digital transformation

Περισσότερα brands θα κάνουν digital marketing. Το budget θα μετακυλιστεί στα digital & social media λόγω κόστους αλλά και άμεσα μετρήσιμου και ελεγχόμενου αποτελέσματος. Περισσότερες επιχειρήσεις θα κάνουν digital transformation. Τα meeting θα γίνονται με ένα Skype/Zoom/Facebook call και κάποιοι εργαζόμενοι θα εργάζονται από το σπίτι τους. Δεν είναι μόνο θέμα καινοτομίας πια, είναι ανάγκη. Η εκπαίδευση θα γίνεται και αυτή online δηλαδή μέσω live webinars ή μέσω video-on-demand e-learning.

Νέα business & revenue models

Θα δούμε νέα μοντέλα. Συνδρομητικές πληρωμές αντί a-la-carte, all you can eat αντί περιορισμών, πληρωμή βάσει αποτελέσματος, shared payments, donations.

Η καινοτομία θα εδραιωθεί λόγω ανάγκης

Λόγω της πανδημίας αποδεχόμαστε πιο εύκολα και γρήγορα καινοτόμα πράγματα που έως τώρα ήθελαν τον χρόνο τους. Θα αναλάβουν τα robot κάποιες δύσκολες/βρώμικες εργασίες. Θα θεωρούμε φυσικό να μην μας εξυπηρετεί άνθρωπος αλλά ένα artificial intelligent bot. Θα θεωρούμε λογικό συναντήσεις και εργασία να γίνονται μόνο μέσω υπολογιστή ή κινητού και internet. Θα έχουμε μεγαλύτερη ανάγκη ένα smart ψυγείο που παραγγέλνει μόνο του μέσω internet ότι μας λείπει και μάλιστα πληρώνοντας με συνδρομή το super market για να έχουμε τα πάντα κάθε μήνα. Θα απαιτούμε τα φαρμακεία, καθαριστήρια να μας στέλνουν τα προϊόντα που έχουμε ανάγκη στο σπίτι βάσει profile. Θα προτιμούμε να πληρώνουμε το αυτοκίνητο μας με συνδρομή αντί να το αγοράζουμε και να είναι χωρίς οδηγό ώστε να αποφεύγουμε το parking και τα ταξί, το τρένο και τα λεωφορεία. Θα κάνουμε διακοπές πιο κοντά και σε διαφορετικά καταλύματα τα οποία δεν θα είναι μαζικά ξενοδοχεία -μάλιστα προβλέπω πως το airbnb θα εκτιναχθεί πάλι.

*Ο Αποστόλης Αϊβαλής, Managing Partner της AIVAL.COM και σύμβουλος επιχειρηματικής στρατηγικής σε επιχειρήσεις και startups

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα