Διατρέχοντας τα Ανατολικά Τείχη

Τείχη και τείχη. Αρχαία και Νεότερα. Μνημεία-Υλικά τεκμήρια του παρελθόντος. Των ντόπιων, όσων ζουν “Μες τους προσφυγικούς καταυλισμούς” του Γ. Ιωάννου, των κατοίκων του κέντρου, των επισκεπτών, των ερωτευμένων φοιτητών, των επίσημων και ανεπίσημων φορέων. Και Τείχη άυλα ψυχικά, αλλοτριωτικά. Από τον εαυτό προ πάντων. Όρια χωρίζουν και οριοθετούν. Τα Τείχη της Θεσσαλονίκης μαγεύουν/ γοητεύουν. […]

Θανάσης Σταθόπουλος
διατρέχοντας-τα-ανατολικά-τείχη-12820
Θανάσης Σταθόπουλος

Τείχη και τείχη. Αρχαία και Νεότερα. Μνημεία-Υλικά τεκμήρια του παρελθόντος. Των ντόπιων, όσων ζουν “Μες τους προσφυγικούς καταυλισμούς” του Γ. Ιωάννου, των κατοίκων του κέντρου, των επισκεπτών, των ερωτευμένων φοιτητών, των επίσημων και ανεπίσημων φορέων. Και Τείχη άυλα ψυχικά, αλλοτριωτικά. Από τον εαυτό προ πάντων. Όρια χωρίζουν και οριοθετούν.

Τα Τείχη της Θεσσαλονίκης μαγεύουν/ γοητεύουν. Φέρουν αξίες. Ιστορική, αρχαιολογική, αυθεντικότητας, τοποσήμου και ανάμεσα σε άλλες την αξία της προσωπικής μνήμης. Μνημεία τα τείχη κάποια σχέση θα έχουν με τη μνήμη μας. Και ας αγνοούμε χρονολογίες και επιστημονικούς όρους. Με θέα τη θάλασσα ή όχι. Εξαρτάται από τη μεριά που είσαι. Συνυπάρχουν με το παρόν. Σηματοδοτούν το παρελθόν. Και επεκτείνουν τα προσωπικά, θνητά όρια. Όπως η φαντασία και τα όνειρα για το μέλλον. Γιατί τα τείχη; Για το ταξίδι στο χρόνο. Στο πριν και μετά την ύπαρξή μας. Τα τείχη μας προστατεύουν από το φόβο της φθοράς. Είναι εκεί σταθερά και συνομιλούν με όσους δεν κοιτούν μόνο αλλά βλέπουν. Όταν οι σκέψεις γίνονται οπτική πραγματικότητα και αποτυπώνονται με ένα φωτογραφικό “κλικ” μια άλλη σταθερά της μνήμης γεννιέται. Και ένα άλλο ταξίδι ξεκινά.

*Η Νάνσυ Σπυρτζή νόμισε πως είναι αρχαιολόγος όταν αποφοίτησε από το ΑΠΘ. Στη συνέχεια ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές σπουδές στην Ανθρωπολογία στο τομέα των έμφυλων σχέσεων, τα συνδύασε με την Ιστορία της Τέχνης και το πράγμα μπερδεύτηκε περισσότερο. Δεν πτοήθηκε όμως. Ολοκλήρωσε σεμινάριο επαγγελματικής κατάρτισης στη Μουσειολογία και το 2012 μεταπτυχιακό δίπλωμα στη Διαχείριση Μνημείων, συνθέτοντας στοιχεία Αρχαιολογίας Πόλης και Αρχιτεκτονικής. Την εποχή αυτή συνεργάζεται με το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού και διδάσκει -εκτός άλλων – Ιστορία της Τέχνης.

Φωτογραφίες

56.jpg

Φωτογραφίες

57.jpg

Φωτογραφίες

58.jpg

Φωτογραφίες

60.jpg

Φωτογραφίες

61.jpg

Φωτογραφίες

62.jpg

Φωτογραφίες

64.jpg

Φωτογραφίες

66.jpg

Φωτογραφίες

67.jpg

Φωτογραφίες

68.jpg

Φωτογραφίες

69.jpg

Φωτογραφίες

71.jpg

Φωτογραφίες

74.jpg

Φωτογραφίες

76.jpg

Φωτογραφίες

78.jpg

Φωτογραφίες

77.jpg

Φωτογραφίες

80.jpg

Φωτογραφίες

81.jpg

Φωτογραφίες

82.jpg

Φωτογραφίες

86.jpg

Φωτογραφίες

87.jpg

Φωτογραφίες

91.jpg

Φωτογραφίες

92.jpg

Φωτογραφίες

93.jpg

Φωτογραφίες

97.jpg

Φωτογραφίες

98.jpg

Φωτογραφίες

99.jpg

Φωτογραφίες

100.jpg

Φωτογραφίες

102.jpg

Φωτογραφίες

103.jpg

Φωτογραφίες

104.jpg

Φωτογραφίες

106.jpg

Φωτογραφίες

107.jpg

Φωτογραφίες

109.jpg

Φωτογραφίες

110.jpg

Φωτογραφίες

111.jpg

Φωτογραφίες

112.jpg

Φωτογραφίες

115.jpg

Φωτογραφίες

116.jpg

Φωτογραφίες

117.jpg

Φωτογραφίες

118.jpg

Φωτογραφίες

119.jpg

Φωτογραφίες

122.jpg

Φωτογραφίες

123.jpg

Φωτογραφίες

124.jpg

Φωτογραφίες

127.jpg

Φωτογραφίες

128.jpg

Κείμενο απο
Νάνσυ Σπυρτζή
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα