Plektronio: Όταν το πλέξιμο συνάντησε το crowdfunding!

του Μιχάλη Γουδή Πιθανότατα να χρειάζονται αρκετές ώρες για να εξηγήσει κανείς στη γιαγιά του τι ακριβώς είναι το crowdfunding. Αντίστοιχα δύσκολο θα ήταν στη Δήμητρα Δημητρακοπούλου να φανταστεί, όταν ολοκλήρωνε το διδακτορικό της στην επικοινωνία με ειδίκευση στα νέα μέσα, πώς θα μπορούσαν δύο βελόνες να αλληλεπιδράσουν με όσα έμαθε και δίδασκε η ίδια […]

Μιχάλης Γουδής
plektronio-όταν-το-πλέξιμο-συνάντησε-το-crowdfunding-16188
Μιχάλης Γουδής
_amm0088_copy.jpg

του Μιχάλη Γουδή

Πιθανότατα να χρειάζονται αρκετές ώρες για να εξηγήσει κανείς στη γιαγιά του τι ακριβώς είναι το crowdfunding. Αντίστοιχα δύσκολο θα ήταν στη Δήμητρα Δημητρακοπούλου να φανταστεί, όταν ολοκλήρωνε το διδακτορικό της στην επικοινωνία με ειδίκευση στα νέα μέσα, πώς θα μπορούσαν δύο βελόνες να αλληλεπιδράσουν με όσα έμαθε και δίδασκε η ίδια τα τελευταία χρόνια στο Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Α.Π.Θ. Όσο ασύνδετες μοιάζουν οι δύο παραπάνω προτάσεις, τόσο ασύνδετα μεταξύ τους φαντάζουν στους περισσότερους το πλέξιμο και τα νέα μέσα. Και όμως, να που οι δρόμοι τους τέμνονται. Αρκούν ταλέντο, δημιουργικότητα, ιδέα και τόλμη στις κατάλληλες ποσότητες. Αυτά ήταν τα συστατικά του πειράματος με το όνομα plektronio.

Ήταν πριν από περίπου δύο χρόνια σε μία συνάντησή μας όταν η Δήμητρα Δημητρακοπούλου μου είχε ανακοινώσει ότι είχε ξεκινήσει το πλέξιμο ως χόμπι. Ήταν πολύ χαρούμενη που θα πήγαινε να αγοράσει τις δικές της βελόνες, ακολουθώντας έτσι τα χνάρια των προηγούμενων γενιών στην οικογένειά της. Άλλωστε, λίγο πολύ η γιαγιά κάθε οικογένειας έχει αφήσει παρακαταθήκη τα πλεκτά της. Αλλά δεν ήταν κάποια γιαγιά που έδειξε το δρόμο στη Δήμητρα. Ένας κύκλος σεμιναρίων αρχικά και μερικά βίντεο στο διαδίκτυο έπαιξαν το ρόλο του δασκάλου. Μετά από πολλές ώρες εξάσκησης και πειραματισμών κατέστη σαφές, το πλέξιμο δεν ήταν απλά ένα χόμπι…

Τι είναι όμως αυτό που καθιστά το πλέξιμο γοητευτικό σήμερα; “Με γοήτευσε καταρχήν η δυνατότητα να δημιουργείς με τα χέρια σου κάτι μοναδικό, χρησιμοποιώντας απλώς ένα κουβάρι και δυο βελόνες πλεξίματος. Ανοίγει ένας καινούριος κόσμος μπροστά σου όταν αρχίσεις να μαθαίνεις πόσα διαφορετικά πλεκτά μπορείς να φτιάξεις, απλά ή και πιο περίτεχνα, συνδυάζοντας τις δύο βασικές πλέξεις, «την καλή» και «την ανάποδη»! Στη συνέχεια άρχισα να ανακαλύπτω τα πολύχρωμα και απαλά νήματα, να ξεχωρίζω τις διαφορετικές ποιότητές τους και να επιλέγω τα πιο κατάλληλα για τα δικά μου σχέδια.”, εξηγεί η Δήμητρα μιλώντας στην Parallaxi.

Αφού, όμως, το πλέξιμο δεν ήταν μόνο ένα χόμπι, τι θα μπορούσε να είναι; Κάπως έτσι ξεκίνησε η ζύμωση με την ιδέα της επαγγελματικής δραστηριοποίησης. Σιγά σιγά και με τη βοήθεια, την πρόκληση και την ώθηση φίλων αλλά και θαυμαστών των πλεκτών της, άρχισε να γεννιέται το plektronio. Ένα εξατομικευμένο διαδικτυακό εργαστήριο πλεξίματος, στο οποίο μπορεί ο καθένας να σχεδιάσει στην οθόνη το δικό του πλεκτό και να θέσει μία νέα πρόκληση στη Δήμητρα να το δημιουργήσει χρησιμοποιώντας το μαλλί και τις βελόνες της.

Κάπως έτσι συνοψίζεται και η φιλοσοφία του αυτής της διαδικτυακής απόπειρας στο πλέξιμο. Η Δήμητρα Δημητρακοπούλου αφήνει για λίγο στην άκρη τις βελόνες της και εξηγεί: “Το plektronio στηρίζεται στην κεντρική ιδέα ότι δίνουμε τη δυνατότητα να επιλέξετε εσείς οι ίδιοι το μέγεθος, τους χρωματικούς συνδυασμούς και τα αξεσουάρ του πλεκτού σας. Έτσι πλέκουμε «μαζί» για να δημιουργήσουμε πλεκτά τόσο μοναδικά όσο ο καθένας μας αφού δεν προσαρμόζονται μόνο στα μέτρα μας αλλά και στο προσωπικό μας γούστο.”

Το τελευταίο στάδιο, πριν το plektronio ξεκινήσει και επίσημα τη λειτουργία του, ήταν η χρηματοδότηση. Κι εδώ τέθηκε η μεγαλύτερη πρόκληση μέχρι στιγμής. Αντί για κάποιον συμβατικό τρόπο, η εμπνεύστρια της πρωτότυπης επιχειρηματικής απόπειρας απευθύνεται στο διαδικτυακό κοινό, προκειμένου να υποστηρίξει την υλοποίησή της. Το crowdfunding, η συλλογή πόρων δηλαδή, έχει ήδη ξεκινήσει μέσω της πλατφόρμας indiegogo. Στόχος είναι τα 15.000 € και ως χρονικό περιθώριο για να επιτευχθεί έχει οριστεί το τέλος της χρονιάς. Ήδη τα πρώτα 1.000€ έχουν συγκεντρωθεί μέσα σε διάστημα λίγων ημερών…

Η καμπάνια για την προσέλκυση του ενδιαφέροντος του κοινού κινείται σε επαγγελματικά πρότυπα. Μία ειδικά σχεδιασμένη ιστοσελίδα, μία φωτογράφιση, ένα βίντεο παρουσίασης και δυναμική παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης- όπως ήταν αναμενόμενο λόγω της επαγγελματικής ιδιότητας της δημιουργού- συστήνουν το plektronio τόσο στους Έλληνες όσο και στους ξένους εν δυνάμει υποστηρικτές του. Μάλιστα, ήταν τόσο έντονο το ενδιαφέρον από το εξωτερικό κατά την ημι-επαγγελματική φάση της προσπάθειας μέσω της παραδοσιακότερης όλων μεθόδου στόμα με στόμα, που η καμπάνια χρησιμοποιεί τα αγγλικά ως βασική γλώσσα με ελληνική μετάφραση.

Προϊόντα για μικρούς και πολύ μικρούς, για μεγάλους και πολύ μεγάλους. Το target group μπορεί να είναι βασικός όρος της επικοινωνίας, όμως μάλλον θα είναι αχρείαστος για το plektronio, αφού όλοι χρειάζονται ένα ωραίο, χειροποίητο πλεκτό είτε πρόκειται για σκούφο είτε για κασκόλ είτε ό,τι άλλο βάζει ο νους. Οι επιλογές είναι αναρίθμητες.

Όπως σε κάθε ανάλογη ιστορία ο δαίμων της ελληνικής γραφειοκρατίας επιχείρησε προς στιγμή να ορθώσει ανάστημα, αλλά εις μάτην. Τελευταία δοκιμασία πια είναι τα κλικ στην καμπάνια συγκέντρωσης πόρων στο indiegogo. Ίσως τελικά τα καλύτερα start-ups να είναι κρυμμένα στις πιο κλασικές συνήθειες.

Αν θέλετε να υποστηρίξετε το plektronio στο indiegogo http://www.indiegogo.com/projects/plektronio ** Φωτογραφίες: Άρης Ράμμος- Copyright: Plektronio, Styling: Ελεονώρα Κανάκη

 

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα