Πόλη χωρίς αυτοκίνητα;
Ακριβώς στο παρά δέκα της διοργάνωσης της φετινής Μέρας χωρίς αυτοκίνητο, μια παρέμβαση του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου ανοίγει ένα παράθυρο στο να ξανασκεφτεί ο δήμος τι πρόκειται να προκληθεί την Πέμπτη σε μια πόλη ήδη παράλυτη κυκλοφοριακά.
Του Παναγιώτη Αβραμόπουλου, προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου
Από το Δελτίο Τύπου του Δήμου πληροφορήθηκα για τις δράσεις που διοργανώνει η Διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Βιώσιμης Κινητικότητας. Η πρότασή μου είναι να μετατεθεί η ημερομηνία της εφαρμογής της «απαγόρευσης της κίνησης των οχημάτων στο κέντρο της πόλης» η οποία έχει προγραμματιστεί για την Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2016.
Οι δεδομένες κυκλοφοριακές και συγκοινωνιακές συνθήκες που επικρατούν στη Θεσσαλονίκη, ιδιαιτέρως αυτήν την περίοδο, λόγω και των προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε με τις αστικές συγκοινωνίες, δεν επιτρέπουν να εφαρμοστεί μια τέτοια απόφαση σε ημέρα καθημερινή -και μάλιστα Πέμπτη που τα καταστήματα είναι ανοιχτά και το απόγευμα.
Καλά σχεδιασμένη, σωστά οργανωμένη και με έγκαιρη ενημέρωση των πολιτών, η δράση αυτή μπορεί να εφαρμοστεί σε ημέρα και με τρόπο που δεν θα επιβαρύνεται η ήδη δύσκολη καθημερινότητα των πολιτών. Με την απαραίτητη προϋπόθεση, βεβαίως, ότι θα κυκλοφορούν τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ.
Ας μην εμπλακούμε σε συζητήσεις που περιορίζουν το θέμα. Δεν μας δεσμεύει η ημέρα (Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2016 – «Ημέρα χωρίς Αυτοκίνητο»). Μας δεσμεύει η ανάγκη. Και η ανάγκη απαιτεί παρεμβάσεις μικρής ή μεγάλης κλίμακας που θα κάνουν την καθημερινότητα …βιώσιμη –για αυτούς που ζουν στην πόλη, εργάζονται σε αυτήν, περπατούν ή οδηγούν στους δρόμους της, την επισκέπτονται ως τουρίστες.
Και ίσως έτσι φτάσουμε στο ιδανικό σημείο μιας «πόλης χωρίς αυτοκίνητα» –με λειτουργούσες δημόσιες συγκοινωνίες, όχι ενός μόνο μέσου όπως συμβαίνει τώρα, εκτεταμένες πεζοδρομήσεις και ένα πλαίσιο κανόνων που θα τηρείται αυστηρά.