Πώς ο Ζέρβας κατάφερε να απαξιώσει το ποδήλατο και τη βιώσιμη κινητικότητα

Τι κατάφερε η αποχωρούσα διοίκηση του δήμου; Να γελοιοποιήσει εντελώς ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα της ζωής στην πόλη, τη βιώσιμη κινητικότητα

Γιώργος Τούλας
πώς-ο-ζέρβας-κατάφερε-να-απαξιώσει-το-π-1077387
Γιώργος Τούλας

Η ανακοίνωση του αντιπεριφερειάρχη Πάρη Μπίλια ότι πρόκειται να καταργηθεί ο τελευταίος ποδηλατόδρομος της πόλης, αυτός που δημιούργησε με τόση φανφάρα ο Κωνσταντίνος Ζέρβας, βάζοντας ακόμα και τη βασίλισσα της Ολλανδίας να ποδηλατήσει μαζί του, αφού προηγουμένως είχε αδειάσει το δρόμο από αυτοκίνητα και δημιουργήσει ένα ασφαλές περιβάλλον, αποτελεί την τελευταία πράξη του δράματος που λέγεται ”πολιτική βιώσιμης κινητικότητας”.

Είχαν προηγηθεί μια σειρά από ποδηλατοδρομήσεις ή εξαγγελίες στη Λ. Καραμανλή, την Παπάφη, την Αναγεννήσεως και αλλού που όμως κατέληξαν ως ναυάγια με ξηλώματα και χλεύη από την πλευρά των πολιτών και των ποδηλατών για την επιπολαιότητα με την οποία σχεδιάστηκαν. Με κορυφαίο παράδειγμα το ανεκδιήγητο πάρκινγκ ποδηλάτων στο Μέγαρο στο οποίο ο δήμος είχε το θράσος να κλειδώσει κλεμμένα και σκουριασμένα ποδήλατα, κάνοντας τον κόσμο να χλευάζει στα σόσιαλ.

Παρά τις διαρκείς αποτυχίες και φυσικά την απόλυτη αδιαφορία του δημάρχου για τις αλλεπάλληλες καθυστερήσεις του μετρό που πλέον οδεύει για την άνοιξη του 2025 και τη διάλυση του ΟΑΣΘ, θέματα για τα οποία ουδέποτε ύψωσε φωνή, αντίθετα διαφήμιζε με κάθε ευκαιρία το περίφημο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) που έχει εκπονήσει ο Δήμος Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ.), υπογραμμίζοντας ότι αποτελεί τον άξονα επάνω στον οποίο σχεδιάζεται ήδη η κινητικότητα στην πόλη, με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών και εξαγγέλοντας διαμόρφωση θέσεων στάθμευσης για ποδήλατα, ενώ σχεδιάζεται η διαμόρφωση χώρων στάθμευσης και για τα ηλεκτρικά πατίνια που φυσικά έμειναν όλα στα λόγια.

Πριν από λίγο καιρό, σε μια επίσκεψη ειδικών από διάφορους δήμους στη Θεσσαλονίκη, για να δουν τα επιτεύγματα του δήμου, επιφορτώθηκε με το δύσκολο έργο να τα επιδείξει  στους επισκέπτες ένας υπάλληλος του δήμου Θεσσαλονίκης, όπου μη έχοντας να δείξει απολύτως τίποτε στο μισάωρο αποχαιρέτησε τους επισκέπτες της πόλης αφήνοντας τους εμβρόντητους!

Τι κατάφερε με όλα αυτά τα απίστευτα η αποχωρούσα διοίκηση του δήμου; Να γελοιοποιήσει εντελώς ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα της ζωής στην πόλη, τη βιώσιμη κινητικότητα, να προκαλέσει πολλά ερωτηματικά σε διεθνείς οργανισμούς που παρατηρούν την εξέλιξη και κυρίως την απογοήτευση των πολιτών που βλέπουν τη μετακίνηση τους στην πόλη να χειροτερεύει μέρα με τη μέρα…

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα