Parallax View

Ταχιάος ακυρώνει Ταχιάο με την πρόταση για monorail αντί του μετρό στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης

Επιστροφή από το πουθενά στο 2011 με μία πρόταση που θεωρητικά είχαμε αφήσει πίσω μας

Κωστής Κοτσώνης
ταχιάος-ακυρώνει-ταχιάο-με-την-πρότασ-1291757
Κωστής Κοτσώνης

Η επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς το αεροδρόμιο επανέρχεται συνεχώς στην ατζέντα, σχεδόν ήδη από την έναρξη του έργου.

Για την ιστορία, να πούμε ότι πριν περίπου 13-14 χρόνια, είχε εκφραστεί η άποψη να αναπτυχθεί ένα monorail, δηλαδή ένα τρένο που κινείται σε μονή ράγα και χρησιμοποιείται τόσο για να συνδέει μεταξύ τους terminal αεροδρομίων ή άλλα κτίρια, όσο και σαν κανονική αστική συγκοινωνία. Αξίζει να σημειωθεί ότι την ίδια περίοδο είχε πέσει στο τραπέζι η δημιουργία monorail και εντός του λιμανιού του Πειραιά.

Τα επόμενα χρόνια, κυριάρχησε η άποψη της υπέργειας επέκτασης του μετρό, πάνω από τη λεωφόρο Γεωργικής Σχολής, απευθείας από τη Μίκρα μέχρι το αεροδρόμιο, αφού ούτως ή άλλως θα κατασκευαζόταν υπέργεια σιδηροδρομική γραμμή στην περιοχή και για το monorail.

Μάλιστα, το 2019, είχαν ξεκινήσει και κάποιες προκαταρκτικές έρευνες (γεωλογικές κτλ.) στην ευρύτερη περιοχή του ΙΚΕΑ, για να στηρίξουν αυτό το πλάνο.

Πέρσι το Μάιο, όταν ολοκληρώθηκε (με καθυστέρηση λόγω Covid) και παρουσιάστηκε η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης (ΜΑΜΘ), η υπέργεια λύση αντικαταστάθηκε από την ανάπτυξη της επέκτασης υπογείως, με μια μικρή «παράκαμψη» από τη Γ. Σχολής, για να καλύπτει και το Mediterranean Cosmos.

Πριν έναν μήνα περίπου, ο δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης ανακοίνωσε την πρόθεση της δημοτικής αρχής για δημιουργία ενός δικτύου τραμ, που θα ενώνει τα ΚΤΕΛ με το αεροδρόμιο, προφανώς σε αντικατάσταση της μέχρι τώρα πρότασης για μετρό (γιατί ποιο το νόημα να φτιαχτεί τραμ παράλληλα με μια γραμμή μετρό;). Για το έργο εκφράστηκε θετικά ο Απόστολος Τζιτζικώστας αλλά και ευρύτερα το δημοτικό συμβούλιο.

Σήμερα, στο πλαίσιο ομιλίας του σε εκδήλωση για τον τουρισμό στη Θεσσαλονίκη, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος επανέφερε την ιδέα για monorail που θα ενώνει το αεροδρόμιο με το σταθμό Μίκρα του μετρό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αναφορά στο monorail ξυπνά μνήμες από το 2011, όταν ο Σπύρος Βούγιας, νυν πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου στο Δήμο Θεσσαλονίκης και τότε υφυπουργός Μεταφορών, προέκρινε τη λύση του τραμ, με τον έτερο υφυπουργό Γιάννη Μαγκριώτη να προκρίνει τη λύση του monorail.

14 χρόνια μετά, το πώς θα φτάσει το μετρό στο αεροδρόμιο είναι ακόμα υπό συζήτηση, και όλες οι πιθανές λύσεις παραμένουν ανοιχτές.

Είναι απαραίτητο να δούμε άμεσα όλους τους φορείς να κάθονται στο ίδιο τραπέζι και να καταλήγουν σε μία και οριστική λύση, χωρίς άλλα ξεστρατήματα. Ας είναι τραμ, ας είναι μετρό (υπέργειο ή υπόγειο), ας είναι monorail. Αλλά ας είναι κάτι οριστικό.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα