Θέλετε τη Νίκης πεζόδρομο; Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας!

Το θέμα της πεζοδρόμησης της Λ. Νίκης είναι ένα μεγάλο και θεμελιώδες ζήτημα για την πόλη. Από αυτά που αξίζει να αποφασίζονται σε δημοψηφίσματα. Η Parallaxi εγκαινίασε το Τμήμα της ψηφοφορίας που θα φιλοξενήσει πολλά θέματα που αφορούν κυρίως στην πόλη. Και δεν θα είναι πάντα θέματα που καλείστε να απαντήσετε με ένα ναι ή […]

Parallaxi
θέλετε-τη-νίκης-πεζόδρομο-τα-αποτελέσ-16454
Parallaxi
paralia.jpg

Το θέμα της πεζοδρόμησης της Λ. Νίκης είναι ένα μεγάλο και θεμελιώδες ζήτημα για την πόλη. Από αυτά που αξίζει να αποφασίζονται σε δημοψηφίσματα. Η Parallaxi εγκαινίασε το Τμήμα της ψηφοφορίας που θα φιλοξενήσει πολλά θέματα που αφορούν κυρίως στην πόλη. Και δεν θα είναι πάντα θέματα που καλείστε να απαντήσετε με ένα ναι ή ένα όχι, με τη διάθεση ή όχι της πόλης να δει πεζοδρομημένη την παλιά παραλία σε μόνιμη βάση.

Το πείραμα που πραγματοποιήθηκε με τεράστια επιτυχία το Νοέμβρη και το Δεκέμβιο και θα συνεχιστεί μέχρι το καλοκαίρι την πρώτη Κυριακή κάθε μήνα, έθεσε ένα μεγάλο ερώτημα που αφορά τον πιο αγαπημένο και περπατημένο δρόμο της Θεσσαλονίκης. Τι θέλουμε να γίνει παρακάτω; Η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη με ένα τεράστιο θαλάσσιο μέτωπο. Είναι αυτό που τη χαρακτηρίζει. Ένα μέτωπο που οι πρόγονοι μας χαίρονταν πολύ περισσότερο από μας. Εμείς μέχρι πριν λίγα χρόνια του είχαμε γυρίσει την πλάτη. Προτιμούσαμε τα στενά και άλλες περιοχές, κάνεις δεν καθόταν στα πλακόστρωτα τις παραλίας, ελάχιστοι τα περπατούσαν. Τόσοι λίγοι που κωμικά αποκαλούνταν και λεωφόρος των by pass, αφού οι ελάχιστοι περιπατητές ήταν οι χειρουργημένοι καρδιάς! Την εικόνα άρχισε να αλλάζει η Κρίση και η ανάπλαση του πρώτου τμήματος της νέας παραλίας και της προβλήτας του λιμανιού. Η πόλη ξαναέστρεψε το βλέμμα της προς τη θάλασσα. Μέσα σε τρία χρόνια όλα άλλαξαν.

Έχει μέλλον, λοιπόν, αυτή η πεζοδρόμηση; Αξίζει να γίνει για πάντα; Γεγονός είναι και το απέδειξε η χθεσινή μαζική προσέλευση του κόσμου ότι αν ένας δήμαρχος θέλει να μείνει στην ιστορία της πόλης θα πρέπει να το τολμήσει. Αλλά ολοκληρωμένα και με αυστηρές προϋποθέσεις.

Το ερώτημα που θέσαμε ήταν το εξής:

Ψηφίζω ναι διότι πιστεύω στην πεζοδρόμηση υπό όρους:

*Αυστηρή αστυνόμευση των οδών Μητροπόλεως (ιδιαίτερα αυτή που έχει την κατεύθυνση της Νίκης και θα πρέπει να δεχτει όλη την κίνηση των οχημάτων που κινούνται προς τα ανατολικά) και Τσιμισκή που θα επιβαρυνθούν μέχρι τουλάχιστον οι Θεσσαλονικείς να αποκτήσουν συνείδηση και να μην κατεβάζουν τα αυτοκίνητά τους στο κέντρο όταν έχουν σκοπό να παραμείνουν εκεί και κυρίως βέβαια να μην παρκάρουν εμποδίζοντας ακόμα περισσότερο την κυκλοφορία των πεζών και των λεωφορείων.Το σχέδιο αυτό προϋποθέτει βέβαια νέες θέσεις παρκαρίσματος για τους ήδη ταλαιπωρημένους και εξορισμένους κατοίκους του κέντρου και νέες χαμηλότερες χρεώσεις από τα πάρκινγκ του κέντρου που έτσι θα δουν και τη ζήτηση να αυξάνεται κατακόρυφα, καθώς και καλύτερη οργάνωση συγκοινωνιών από τον μονοπωλιακό και απαρχαιωμένο ΟΑΣΘ.

*Ταχύτατη εφαρμογή του διαρκώς παγωμένου μέτρου της θαλάσσιας συγκοινωνίας.

*Περιορισμός των τραπεζοκαθισμάτων στα απολύτως νόμιμα και απαραίτητα. Πεζοδρομημένη Νίκης δεν σημαίνει καθίσματα στο οδόστρωμα σε καμία περίπτωση.

Ψηφίζω όχι διότι:

*Πιστεύω ότι θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από ότι θα λύσει.

*Η πόλη δεν είναι έτοιμη να δεχτεί ένα τέτοιο μέτρο, που θεωρώ ότι είναι αποσπασματικό και αναίτιο.

*Πιστεύω ότι θα ωφελήσει μόνο τους κατοίκους της παλιάς παραλίας και τους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται εκεί.

Τα αποτελέσματα αποκαλυπτικά των διαθέσεων των κατοίκων της πόλης.

Ψήφισαν συνολικά 3878 άνθρωποι. Αριθμός αρκετά ενδεικτικός για συμπεράσματα.

Υπέρ της πεζοδρόμησης ψήφισαν 3000, ποσοστό 77% ενώ κατά 878, ποσοστό 22%.

Η διάθεση εκδηλώθηκε, η πόλη τον τελευταίο καιρό επέστρεψε στο θαλάσσιο μέτωπο, μένει τώρα να δούμε πως οι αρχές της θα ανταποκριθούν στις επιταγές των καιρών βρίσκοντας εκείνους τους τρόπους που θα κάνουν την διάθεση πραγματικότητα.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα