Το Λαϊκό πιάνο

της Κατερίνας Τζιωρίδου Εικόνες: Τόλης Κεσίδης Μια διδακτορική διατριβή εκπονημένη στην Αγγλία πάνω στο έργο του Βασίλη Τσιτσάνη και την επίδραση αυτού στην ελληνική μουσική έχει ολοκληρώσει εδώ και μερικά χρόνια ο μουσικός και συγγραφέας Νίκος Ορδουλίδης. Η διατριβή αυτή έγινε στη συνέχεια βιβλίο με τον τίτλο «Η δισκογραφική καριέρα του Βασίλη Τσιτσάνη (1936-1983)». Εκεί […]

Κατερίνα Γ. Τζιωρίδου
το-λαϊκό-πιάνο-45490
Κατερίνα Γ. Τζιωρίδου
ordoylidis1.jpg

της Κατερίνας Τζιωρίδου

Εικόνες: Τόλης Κεσίδης

Μια διδακτορική διατριβή εκπονημένη στην Αγγλία πάνω στο έργο του Βασίλη Τσιτσάνη και την επίδραση αυτού στην ελληνική μουσική έχει ολοκληρώσει εδώ και μερικά χρόνια ο μουσικός και συγγραφέας Νίκος Ορδουλίδης. Η διατριβή αυτή έγινε στη συνέχεια βιβλίο με τον τίτλο «Η δισκογραφική καριέρα του Βασίλη Τσιτσάνη (1936-1983)». Εκεί αποτυπώνεται μια εις βάθος ακαδημαϊκή μελέτη του έργου του συνθέτη καθώς και όλοι οι τίτλοι των τραγουδιών του.

Έχοντας την έμπνευση του ανεξερεύνητου μέσα του ο Ορδουλίδης πήγε παρακάτω και πειραματίστηκε με το πιάνο στη λαϊκή μουσική. Έτσι δημιουργήθηκε το “The Eastern Piano Project”, όπου διασκευάστηκαν λαϊκά τραγούδια του Τσιτσάνη μόνο για πιάνο –το επονομαζόμενο Λαϊκό Πιάνο.  Το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας ήταν η συναυλία που είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε χθες το βράδυ στη Μονή Λαζαριστών. Μια συναυλία που ηχογραφήθηκε για να κυκλοφορήσει σε CD ως η πρώτη δισκογραφική παραγωγή του Φεστιβάλ Μονής Λαζαριστών.

Στο πρώτο μέρος της συναυλίας ακούσαμε μια σειρά από προπολεμικά τραγούδια του Τσιτσάνη από το σχήμα του τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Τα παιδιά έμειναν πιστά στο ύφος των τραγουδιών που παρουσίασαν, ωστόσο υπήρχε η αίσθηση ότι κάθε τραγούδι ερμηνεύονταν ψυχρά και απόμακρα, χωρίς τις συναισθηματικές διακυμάνσεις που φαίνονται συνήθως στην έκφραση τους σώματος και του προσώπου του ερμηνευτή. Προφανώς υπήρχε το τρακ της ζωντανής παρουσίασης.

Στο δεύτερο μέρος ο Νίκος Ορδουλίδης με το Λαϊκό Πιάνο μαζί με την ερμηνεύτρια Μαρία Ψειροπούλου παρουσίασαν κυριολεκτικά σε μια άλλη διάσταση τα τραγούδια του Τσιτσάνη. Ακούσαμε από τζαζ μέχρι λιτούς κλασσικούς ήχους ως και σχεδόν ακάπελα. Όλα με ένα πιάνο και μια και μοναδική εξαιρετική φωνή. Μέσα από αυτή τη νέα προσλαμβάνουσα της μουσικής του Τσιτσάνη αντιλαμβάνεται κανείς τη διαχρονικότητα και την παγκοσμιότητα του έργου αυτού του μεγάλου συνθέτη. Ο Νίκος Ορδουλίδης φαίνεται να το “έπιασε” αυτό πολύ νωρίς και γι΄ αυτό καταπιάστηκε με το όλο εγχείρημα.

Πολύ ενδιαφέρουσα δουλειά, εξαιρετική ζωντανή παρουσίαση σε ένα κοινό που θα το χαρακτήριζε κανείς πολυπολιτισμικό, καθώς ακούγονταν στην αίθουσα όχι μόνο ελληνικά, αλλά και αγγλικά, ισπανικά, γερμανικά. Εν αναμονή της συνέχειας.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα