Parallax View

Το Λιμάνι και το ποδήλατο

Έχει και τα καλά του το ίντερνετ, τελικά. Όχι, δεν αναφέρομαι στις ταραχώδεις γνωριμίες του Φατσοβιβλίου ούτε στα αμέτρητα και αμφιβόλου συχνά ποιότητας mp3 που μπορώ να βρω σε αυτό. Άλλο είναι αυτό που με γοητεύει: η συλλογικότητα που αυτό το μέσο μπορεί να σου χαρίσει. Πριν μερικούς μήνες, λίγο αργά, εντάχθηκα και εγώ στην […]

Κωστής Κοτσώνης
το-λιμάνι-και-το-ποδήλατο-8327
Κωστής Κοτσώνης
1.jpg

Έχει και τα καλά του το ίντερνετ, τελικά. Όχι, δεν αναφέρομαι στις ταραχώδεις γνωριμίες του Φατσοβιβλίου ούτε στα αμέτρητα και αμφιβόλου συχνά ποιότητας mp3 που μπορώ να βρω σε αυτό. Άλλο είναι αυτό που με γοητεύει: η συλλογικότητα που αυτό το μέσο μπορεί να σου χαρίσει.

Πριν μερικούς μήνες, λίγο αργά, εντάχθηκα και εγώ στην ομάδα ”Προτάσεις για τη Θεσσαλονίκη”, του διαδικυτακού τόπου scycrapercity.com. Όνειρο της ομάδας, να αντικρύσει μία Θεσσαλονίκη αλλιώτικη. Καρπός του… οράματος, το ”Thessaloniki Re-Urban”, για το οποίο ήδη έχετε ενημερωθεί. Δεν είμαι όμως εδώ για να προβάλλω την ίδια την ομάδα, αλλά τις ιδέες που προτείνει. Έτσι, μετά από αρκετό brainstorming, διάλογο και επικοινωνία, εγένετο η δεύτερη μεγάλη ιδέα μας, το Bike Port.

Το Bike Port συνοψίζεται στα εξής:

1) Στην κατασκευή ενός πρακτικού χώρου στην προβλήτα 1 του λιμανιού για μακρόχρονη κυρίως, αλλά και βραχύχρονη στάθμευση ποδηλάτων. Η πρώτη θα απαιτεί βέβαια την καταβολή ενός λογικού αντιτίμου.

2) Στη δημιουργία συστήματος ενοικίασης ποδηλάτων στο χώρο αυτό, ιδέα η οποία εφαρμόζεται με μεγάλη επιτυχία σε πολλές χώρες.

3) Στη βιωσιμότητα της ιδέας από οικονομική άποψη, εφόσον μπορεί να γίνει αμιγώς από τον ΟΛΘ, σε συνεργασία με το Δήμο, με παραχώρηση σε ιδιώτη ή απλώς με τη χρηματοδότηση από μία εταιρεία, η οποία θα έχει αντισταθμιστικά διαφημιστικά οφέλη. Η ύπαρξη αναξιοποίητων χώρων στο λιμάνι και η ήδη υπάρχουσα φύλαξη της προβλήτας επιβεβαιώνει ακόμα περισσότερο ότι η ιδέα του bike port είναι οικονομικά υλοποιήσιμη.

Μολονότι το bike port εφαρμόζεται με παραλλαγές σε αρκετές πόλεις ανά τον κόσμο, ίσως μερικοί, ακόμη και ποδηλάτες, θεωρήσουν κάπως ανεδαφική την κατασκευή ενός τέτοιου χώρου στην παρούσα συγκυρία. Ίσως υποστηρίξουν ότι όλες οι προτάσεις και οι πιέσεις μας θα έπρεπε να στραφούν στη συντήρηση και επέκταση των ”ποδηλατοδρόμων” της Θεσσαλονίκης.

Και όμως, το bike port θα άρμοζε να αποτελεί εξίσου σημαντική για τους ποδηλάτες προτεραίοτητα. Πρώτον, διότι οι άνθρωποι που ζουν στις παρυφές τις πόλης, οπότε και δεν μπορούν να πλησιάσουν το κέντρο εφόσον δεν διαθέτουν stand για ποδήλατο στο I.X. τους, θα έχουν τη δυνατότητα να το αφήνουν εκεί και να το χρησιμοποιούν όποτε χρειάζεται. Δεύτερον, διότι το bike port μπορεί να συμβάλλει στη μείωση της κλοπής ποδηλάτων. Κυρίως όμως, διότι η ιδέα αυτή θα οδηγήσει στην ακόμα μεγαλύτερη διάδοση του ποδηλάτου. Αφενός γιατί πολλοί ενδοιασμοί που αφορούν στην ασφάλεια του ποδηλάτου θα καταρριφθούν, αφετέρου γιατί το Bike Port είναι ένα μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα εγχείρημα, με εγγυημένη επιτυχία λόγω της θέσης του(ενοικιάση ποδηλατών από τουρίστες, ποδηλασία στο παραλιακό μέτωπο κτλ.

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να ανατρέξετε εδώ.

Ωραία τα σχέδια και οι ιδέες. Το δυσκολότερο, όμως, είναι μπροστά μας, όπως περίτρανα αποδεικνύει συχνά η ελληνική πραγματικότητα. Και αυτό δεν είναι άλλο από την υποβολή της πρότασης και φυσικά την υλοποίησή της. Με e-mail και επιστολές, με συναντήσεις και παραινέσεις, με τηλέφωνα και παρουσιάσεις, θα προσπαθήσουμε να κάνουμε το Bike Port πραγματικότητα. Θα τα καταφέρουμε; Ο καιρός θα δείξει. Μείνετε συντονισμένοι…

* Σήμερα, Πέμπτη, 7 Ιουλίου, μέλος της ομάδας συναντήθηκε με εκπρόσωπο του λιμανιού, ο οποίος είδε την ιδέα μας ιδιαίτερα θετικά. Αύριο, μάλιστα, θα την παρουσιάσει σε meeting του οργανισμού, ώστε και τα υπόλοιπα μέλη του Οργανισμού να τη γνωρίσουν. Μωρέ λες

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα