Parallax View

Το μέλλον της επιχειρηματικότητας στη Θεσσαλονίκη

Χάρη στο λιµάνι της, η Θεσσαλονίκη υπήρξε σηµαντικός εµπορικός σταθµός, τόσο κατά τα Βυζαντινά χρόνια, όσο και στην  τουρκοκρατία, µε έντονο χαρακτήρα διαµετακοµιστικού εµπορίου. Μαζί µε το λιµάνι, κοµβικό ρόλο στην εµπορική ιστορία της πόλης διαδραµατίζει η κατασκευή των σιδηροδροµικών γραµµών, που ενώνουν από τη µια τη Θεσσαλονίκη µε την Κεντρική Ευρώπη και από την […]

Parallaxi
το-μέλλον-της-επιχειρηματικότητας-στ-8105
Parallaxi
economy_1.jpg

Χάρη στο λιµάνι της, η Θεσσαλονίκη υπήρξε σηµαντικός εµπορικός σταθµός, τόσο κατά τα Βυζαντινά χρόνια, όσο και στην  τουρκοκρατία, µε έντονο χαρακτήρα διαµετακοµιστικού εµπορίου. Μαζί µε το λιµάνι, κοµβικό ρόλο στην εµπορική ιστορία της πόλης διαδραµατίζει η κατασκευή των σιδηροδροµικών γραµµών, που ενώνουν από τη µια τη Θεσσαλονίκη µε την Κεντρική Ευρώπη και από την άλλη την Θεσσαλονίκη µε την Κωνσταντινούπολη και την υπόλοιπη Οθωµανική αυτοκρατορία. Από το τέλος µάλιστα της πρώτης δεκαετίας του 20ου αιώνα, η Θεσσαλονίκη εξάγει! Εκείνη την εποχή, η Γαλλία απορροφά το 40% των εξαγωγών µας, η Αυστροουγγαρία το 17%, η Αγγλία το 15% και η Ιταλία το 9%. Σε επίπεδο θαλάσσιων µεταφορών από το λιµάνι της Θεσσαλονίκης, οι έµποροι ταξιδεύουν συχνά σε ευρωπαϊκές χώρες και έρχονται σε άµεση επαφή µε τις αγορές της ∆ύσης. Αυτή η εικόνα ήταν η εικόνα του χθες που έδειξε τον δρόµο για την εικόνα του σήµερα. Η Βόρεια Ελλάδα ανέκαθεν ήταν και συνεχίζει να είναι το πιο εξωστρεφές γεωγραφικό κοµµάτι της χώρας. Με µερίδιο 27% στις εθνικές εξαγωγές, η Βόρεια Ελλάδα έχει σήµερα την µεγαλύτερη εξαγωγική επίδοση στη χώρα µας (εξαγωγές % ΑΕΠ). Το µέλλον και η θέση της Βόρειας Ελλάδας, λόγω στρατηγικής γεωγραφικής θέσης στον παγκόσµιο χάρτη, βρίσκεται στις εξαγωγές, µε την Θεσσαλονίκη να διαδραµατίζει πρωταγωνιστικό ρόλο, ως εξελιγµένο διαµετακοµιστικό κέντρο. Μάλιστα, η ακτίνα επιρροής της περιοχής αυξάνεται κατακόρυφα λόγω εγγύτητας µε στρατηγικούς εταίρους – πελάτες της χώρας µας όπως η Τουρκία, η Βουλγαρία, η Ιταλία, η Ρουµανία ακόµα και η Γερµανία. Εκεί θα πρέπει να εστιάσουν οι επιχειρήσεις της πόλης, σε διεθνώς εµπορεύσιµα αγαθά, τα οποία θα ενσωµατώνουν καινοτόµα χαρακτηριστικά, υψηλή ποιότητα και προστιθέµενη αξία. Ζητούµενο για την Θεσσαλονίκη παραµένει, στο πλαίσιο µια Εθνικής Στρατηγικής Εξαγωγών, να καταφέρουµε να δηµιουργήσουµε σύγχρονες ολοκληρωµένες δοµές εφοδιαστικής αλυσίδας, όπως συνδυασµένες µεταφορές, µε επίκεντρο την αξιοποίηση του Λιµένα Θεσσαλονίκης, του σιδηροδροµικού δικτύου και τη δηµιουργία ενός διαµετακοµιστικού κέντρου. Έτσι µόνο θα καταφέρουµε να πείσουµε σταδιακά τα εµπορικά πλοία των διεθνών ναυτιλιακών γραµµών να µην διασχίζουν το Γιβραλτάρ κατευθυνόµενοι προς το Rotterdam, αλλά να έρχονται από τη Θεσσαλονίκη και µέσω των ολοκληρωµένων παρεχόµενων υπηρεσιών logistics τα προϊόντα να µεταφέρονται στην υπόλοιπη Ευρώπη.

*Ο ∆ηµήτρης Λακασάς είναι Προέδρος του ΣΕΒΕ

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα