Το πάθημα που- δεν- έγινε μάθημα

Η Θεσσαλονίκη ξανά εκτός λειτουργίας.

Parallaxi
το-πάθημα-που-δεν-έγινε-μάθημα-396043
Parallaxi

Εικόνες- Λέξεις: Κωνσταντίνος Ζέρβας

Η Θεσσαλονίκη ανοχύρωτη πόλη, με μία μόλις ημέρα χιονόπτωσης και θερμοκρασίες κοντά στο 0, και παρά τις επανειλημμένες προειδοποιήσεις, βγαίνει και πάλι εκτός λειτουργίας.

2 ακριβώς χρόνια μετά το ρεζίλι του Ιανουαρίου του 2017 η πόλη ζει πάλι ένα… λευκό εφιάλτη. Ήλπιζε κανείς πως τα παθήματα του παρελθόντος θα γίνονταν μαθήματα και η πόλη θα απέφευγε ταλαιπωρία και προβλήματα.

Υπήρξαν έγκαιρες και έγκυρες προειδοποιήσεις από την μετεωρολογική υπηρεσία που περιέγραφαν επακριβώς το χρόνο και τη σφοδρότητα των καιρικών φαινομένων.

Το αυτοτελές Τμήμα Πολιτικής Προστασίας σε συνεργασία με το έμψυχο υλικό και τα μέσα του Δήμου Θεσσαλονίκης όφειλε να μεριμνήσει ώστε να μην παραλύσει σήμερα η πόλη. Τα ερωτήματα είναι συγκεκριμένα:

  • Εξόπλισε ο Δήμος Θεσσαλονίκης με αλυσίδες τα οχήματα του;

  • Έβγαλε τις 15 υδροφόρες που διαθέτει να ρίξουν θαλασσινό νερό;
  • Ακολούθησαν οι αλατιέρες να ρίχνουν αλάτι σε κεντρικούς δρόμους και κυρίως σε γειτονιές με ανηφοριές (40 Εκκλησιές, Άνω Πόλη κτλ);
  • Τα ειδικά εξαρτήματα που διαθέτει ο Δήμος Θεσσαλονίκης (μαχαίρια κτλ) και τα οποία προσαρμόζονται στα οχήματα του και καθαρίζουν τους δρόμους από το χιόνι πού βρίσκονται και γιατί δεν αξιοποιούνται;
  • Οι 200 συνολικά οδηγοί του Δήμου και τα πάνω από 1500 άτομα που απασχολούνται στην καθαριότητα μπήκαν σε ένα σχέδιο 24ωρης επαγρύπνησης όπως γινόταν στο παρελθόν ή απλώς ανακλήθηκαν κάποιες άδειες;
  • Γιατί δεν αξιοποιήθηκε το βράδυ μεταξύ Παρασκευής και Σαββάτου για να καθαρίσουν δρόμοι, κεντρικοί παράδρομοι και βασικοί πεζόδρομοι ενώ αντίθετα η ρίψη αλατιού και θαλασσινού άρχισε Σάββατο εκτεταμένα το πρωί; Υπάρχει αλάτι σε επαρκή ποσότητα στα προκαθορισμένα σημεία (είσοδοι και αυλές σχολείων, στάσεις λεωφορείων, κτλ) αλλά και για ιδιωτική χρήση όπως προβλέπει το ανάλογο σχέδιο;

  • Γιατί ο ΟΑΣΘ δε λειτούργησε με λεωφορεία εξοπλισμένα με αλυσίδες έτσι ώστε οι βασικοί οδικοί άξονες να είναι «καθαροί» τουλάχιστον στις λεωφορειoλωρίδες; (Ποτέ στο παρελθόν δεν είχε διακοπεί η κυκλοφορία των λεωφορείων σε ανάλογες περιπτώσεις για τόσες ώρες και για ανάλογης χαμηλής έντασης κακοκαιρία).
  • Ποιος αποφάσισε ότι μέχρι τις 14.30 δε θα υπάρχει κυκλοφορία λεωφορείων του ΟΑΣΘ; Και με ποιο μέσο θα κατέβαινε ο κόσμος στις δουλειές του;
  • Υπάρχει μέριμνα για να εξασφαλιστεί η ασφαλής πρόσβαση σε δημόσια κτίρια όπως νοσοκομεία και δημόσιες υπηρεσίες αλλά και σχολεία που ανοίγουν την Τρίτη;
  • Υπάρχει μέριμνα για τους πεζούς στα πεζοδρόμια;

  • Τελικά υπήρχε κάποιο σχέδιο για την αντιμετώπιση μιας κακοκαιρίας λίγων ωρών, λίγων εκατοστών χιονιού και θερμοκρασιών γύρω στους 0 βαθμούς Κελσίου; Υπάρχει συντονισμός και σχέδιο ή κάθε υπηρεσία ενεργεί αυτόνομα και κατά βούληση;

Στην πόλη έχει απαγορευτεί κάθε κυκλοφορία οχημάτων χωρίς αντιολισθητικές αλυσίδες και η αγορά είναι νεκρή καθώς υπάλληλοι και καταστηματάρχες δεν κατάφεραν να φτάσουν στα καταστήματα.

Κάθε ολιγωρία, κάθε ανεπάρκεια και αστοχία είναι ανεπίτρεπτη. Η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας με χιονόπτωση μίας ημέρας νεκρώνει. Μπορεί οι βασικοί οδικοί άξονες το μεσημέρι του Σαββάτου να είναι ανοιχτοί, όμως οι γειτονιές της πόλης αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα. Υπάρχει προφανές έλλειμμα διοίκησης στην πόλη.

Και έρχεται σε λίγες ώρες νέο κύμα κακοκαιρίας, ελπίζουμε όχι και με την ίδια ανικανότητα.

* Ο Κωνσταντίνος Ζέρβας είναι Υποψήφιος Δήμαρχος Θεσσαλονίκης και Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Θεσσαλονίκης

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα