Ξεκινάμε αύριο από το ΑΠΘ

«Ήρθε η ώρα να σταματήσει η περίοδος παρακμής, να μπει τέλος στις αυτοπεριοριστικές λογικές, στη διοικητική μετριότητα» - Γράφει ο Γρηγόρης Ζαρωτιάδης.

Γρηγόρης Ζαρωτιάδης
ξεκινάμε-αύριο-από-το-απθ-201650
Γρηγόρης Ζαρωτιάδης

Το Ελληνικό Πανεπιστήμιο αποδείχθηκε εξαιρετικά ανθεκτικό.

Άντεξε τη συνεχιζόμενη προκλητική υποστελέχωση και την απαράδεκτη υποχρηματοδότηση, την εργαλειοποίησή του προς εξυπηρέτηση αλλότριων προσωπικών και πολιτικών επιδιώξεων, την προσπάθεια πολιτικού ελέγχου άνωθεν ακυρώνοντας στην πράξη τη δημοκρατική του λειτουργία και το αυτοδιοίκητο, την εκχυδαϊσμένη εμπορευματοποίησή του.

Ήρθε όμως η ώρα να σταματήσει η περίοδος αλλοίωσης και παρακμής, να μπει τέλος στις αυτοπεριοριστικές, διαχειριστικές λογικές, στη διοικητική ατολμία και μετριότητα, στις αντιαναπτυξιακές, συντηρητικές εμμονές που εγκλωβίζουν το εξαιρετικό ανθρώπινο δυναμικό της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και έρευνας.

Ξεκινούμε αύριο από το ΑΠΘ! 

Οι καθηγήτριες και οι καθηγητές του Ιδρύματος καλούνται σε επαναληπτικές εκλογές λόγω ενός νομοτεχνικά κάκιστου και πολιτικά εντελώς εσφαλμένου νόμου, αλλά και λόγω των προσωπικών, εγωιστικών τακτικών κάποιων εκ των προηγούμενα εκλεγμένων.

Αυτή η ανούσια και επικίνδυνη για το μεγαλύτερο πανεπιστήμιο της χώρας καθυστέρηση «ξεχειλίζει το ποτήρι» και ενισχύει περαιτέρω ένα προοδευτικό ρεύμα ακαδημαϊκής επανεκκίνησης με τις ακόλουθες βασικές προτεραιότητες του πρώτου έτους:

  1. Άμεση κάλυψη των άκρως επειγουσών παρεμβάσεων συντήρησης των υποδομών του Ιδρύματος αξιοποιώντας το αποθεματικό  του ΕΛΚΕ και σθεναρή διεκδίκηση της απαρέγκλιτης υποχρέωσης της πολιτείας να χρηματοδοτήσει τη συνεχή διασφάλιση των ελαχίστων συνθηκών υγείας και ασφάλειας σε αυτές.
  2. Σχεδιασμός και εφαρμογή σε ένα χρόνο ενός συστήματος διοίκησης ολικής ποιότητας σε όλο το διοικητικό πλαίσιο, αξιοποιώντας τα σχετικά διεθνή πρότυπα αποτελεσματικότητας, στοχοθεσίας και λογοδοσίας.
  3. Στρατηγικός σχεδιασμός για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας που τελεί, άμεσα ή έμμεσα, υπό την ευθύνη του ΑΠΘ, προς εξυπηρέτηση των εκπαιδευτικών και ερευνητικών αναγκών Τμημάτων και Σχολών.
  4. Άμεση προώθηση ενεργειών προς βελτίωση της αποτελεσματικότητας στην παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών – π.χ. ολοκλήρωση της ενοποίησης βιβλιοθηκών, εγκατάσταση διαδραστικών πινάκων, προώθηση της διατμηματικής συνέργειας κλπ.
  5. Ολοκλήρωση των εκκρεμοτήτων στα θέματα ισότητας, ανεκτικότητας και προστασίας του / της κάθε ενός / μίας από κάθε είδους προσβολή και κακοποίηση – από τη Μονάδα και το Σχέδιο Δράσης για την ισότητα των φύλων έως τον θεσμό του «συνηγόρου εργαζομένης -ου, φοιτήτριας -ή, ερευνήτριας -ή».
  6. Ανοικτό, ανεκτικό, ασφαλές ΑΠΘ: η πανεπιστημιούπολη ένας πλήρως προσβάσιμος για όλους τους πολίτες χώρος δημιουργικότητας και ελεύθερης σκέψης, απρόσκοπτης κίνησης ανθρώπων και διακίνησης ιδεών, ένας χώρος από όπου η δράση μας θα εξοβελίσει μισαλλόδοξες, αντικοινωνικές και αντιδημοκρατικές πρακτικές. 
  7. Ανάπτυξη και άμεση εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου και ολιστικού σχεδίου εξωστρέφειας και διεθνοποίησης. Το ΑΠΘ μπορεί και πρέπει να ανταποκριθεί στη δυναμική που του επιφυλάσσει η ιστορία του, το μέγεθος και η γεωγραφική θέση του, προάγοντας την κοινωνικά και περιβαλλοντικά ευαίσθητη επιστημονική έρευνα και τεχνολογική ανάπτυξη, αξιοποιώντας συνδυαστικά κι επεκτείνοντας υφιστάμενες διμερείς συνεργασίες και διεθνείς δικτυώσεις, σε ώσμωση με φορείς, συλλογικότητες και εμπλοκή σε κινήματα, τοπικά και παγκόσμια.
  8. Ανάδειξη του ΑΠΘ σε ένα ίδρυμα που προωθεί τη βιώσιμη ανάπτυξη (α) ως προς το δικό του κοινωνικοοικονομικό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα, (β) ως προς την εκπαίδευση που παρέχει και τις αρχές που μεταδίδει στις αυριανές και τους αυριανούς επιστήμονες, (γ) καθώς και μέσω των αντίστοιχων δράσεων τοπικής και διεθνούς εμβέλειας. 

Αισθάνομαι την ευθύνη να υπηρετήσω τα ανωτέρω. Αισθάνομαι τη δυνατότητα να φέρω εις πέρας το διακύβευμα. Αισθάνομαι τη δύναμη που πηγάζει από τη στήριξη συναδέλφων και συναδελφισσών από όλες τις Σχολές, όλα τα επιστημονικά πεδία, όλες τις κοινωνικοπολιτικές αντιλήψεις. Τη στήριξη ακαδημαϊκών δασκάλων, ερευνητών, εργαζομένων και φοιτητών που αναγνωρίζουν ότι το ΑΠΘ μπορεί και πρέπει να ξαναγίνει Πανεπιστήμιο, δημόσιο, δημοκρατικό, διαλλακτικό, διεθνοποιημένο, βιώσιμό.

Διασφαλίζω τη συνέχεια των καλών γενομένων αλλά και την αλλαγή της διαχειριστικής μετριότητας σε φρεσκάδα ανάπτυξης και αλλαγής.  Υπερασπίζομαι την προώθηση της ποιότητας απέναντι σε κάθε λογής υστερόβουλες διευκολύνσεις, αλλά και το κάθε μέλος της κοινότητάς μας απέναντι σε ρεβανσισμούς από όπου και να προέρχονται.

Στον αντίποδα του ψευτοδιλήμματος μεταξύ μετριότητας ή αποχής, ευαγγελίζομαι τη διέξοδο της τολμηρής, προοδευτικής διοίκησης και της ακαδημαϊκής ανάκαμψης που θα υπηρετεί το μέλλον της ελληνικής νεολαίας και την κοινωνικά δίκαιη και περιβαλλοντικά βιώσιμη ανάπτυξη της Ελλάδας. 

Ξεκινάμε αύριο από το ΑΠΘ, όλες και όλοι μαζί!

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα