Πώς η προστασία των δασών ένωσε νηπιαγωγεία από τρεις χώρες

Αφορμή για την ίδρυση του συγκεκριμένου έργου, αποτέλεσαν οι καταστροφικές πυρκαγιές που ξέσπασαν το καλοκαίρι του 21. 

Parallaxi
πώς-η-προστασία-των-δασών-ένωσε-νηπιαγ-898977
Parallaxi

Αφορμή για την ίδρυση του συγκεκριμένου έργου, αποτέλεσαν οι καταστροφικές πυρκαγιές που ξέσπασαν το καλοκαίρι του ’21 και κατέκαψαν τεράστιες δασικές εκτάσεις σε Βαλκάνια και Τουρκία. 

Η υπόθεση, στηρίζεται στο σενάριο που θέλει ένα σμήνος από κουκουβάγιες, οι οποίες εγκατέλειψαν τα καμένα δάση, να αναζητούν τρόπους για την προστασία τους, φτάνοντας στα συνεργαζόμενα νηπιαγωγεία ως μασκότ του προγράμματος. Οι μαθητές μέσω της ανακαλυπτικής μάθησης και της εξερεύνησης, σε μια προσπάθεια να βρουν λύσεις και να βοηθήσουν τις κουκουβάγιες να επιστρέψουν ασφαλείς στο περιβάλλον τους, γνωρίζουν και ανακατασκευάζουν έξι μεγάλες εφευρέσεις μέσα από δραστηριότητες STEAM, ενώ ταυτόχρονα ευαισθητοποιούνται και ενθαρρύνονται να προστατέψουν τη φύση.

Στο έργο συμμετείχαν 17 εκπαιδευτικοί προσχολικής ηλικίας από Ελλάδα, Σερβία και Τουρκία, οι οποίοι εργάστηκαν σε μηνιαία βάση κατά τριάδες ή και τετράδες για τη δημιουργία συνεργατικών έργων με διαφορετικό προσανατολισμό κατά μήνα και περιεχόμενο από επιστήμες, τεχνολογία, μηχανική, τέχνες και μαθηματικά.

Αντικείμενο των δράσεων ήταν μεγάλες εφευρέσεις που άλλαξαν τη ζωή μας μέσα στους αιώνες και πως αυτές μπορούν να αξιοποιηθούν ώστε να βοηθήσουν στην ευαισθητοποίηση της κοινωνίας για περιβαλλοντικά ζητήματα και τις φυσικές καταστροφές.

Υπεύθυνες Νηπιαγωγοί για το 31 ο ΝΓ Θεσσαλονίκης: Μαρία Αδικημενάκη – Ευαγγελία Ταούλα

Η ιστορία:

“Μια παρέα από κουκουβάγιες-μασκότ (η Βάγια ήταν η δική μας) δραπετεύει από τη μεγάλη φωτιά που έχει ξεσπάσει στο δάσος και αναζητά καταφύγιο. Κάθε κουκουβάγια παίρνει μαζί της ένα αντικείμενο που έσωσε από την πυρκαγιά και φτάνει στις τάξεις μας για να ζητήσει βοήθεια. Οι μαθητές θα πρέπει να ανακαλύψουν την ταυτότητα του αντικειμένου, να τα επανασχεδιάσουν και να τα χρησιμοποιήσουν για να βοηθήσουν τις κουκουβάγιες να σώσουν τα δάση και να ενημερώσουν τον κόσμο για την πρόληψη των πυρκαγιών.”

Τα παιδιά μέσα από ποικίλες συνεργατικές δράσεις που βασίζονται στην προσέγγιση STEAM έμαθαν για το Ραδιόφωνο, την Τυπογραφία, το Τηλέφωνο, τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή, την Τηλεόραση και το Αεροπλάνο.

Συμμετείχαμε στην Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσων, στην Εβδομάδα Code Week και στην Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου.

Το Νοέμβριο ένα “missing alert” έφτασε στον υπολογιστή μας… Οι κουκουβάγιες αγνοούνται…

Και κάπως έτσι, η περιπέτεια ξεκίνησε. Τα παιδιά αναζήτησαν πληροφορίες για τις εφευρέσεις με τη βοήθεια των γονιών τους. Στη συνέχεια και κατά τη διάρκεια της χρονιάς γνωρίσαν τις 6 εφευρέσεις μέσα από εκπαιδευτικές παρουσιάσεις, παίξανε παιχνίδια, κατασκευάσανε τις δικές μας εφευρέσεις.

Κάποιες από τις σημαντικότερες δράσεις ήταν:

● Ηχογράφηση μηνυμάτων για την προστασία των δασών, τα οποία ακούστηκαν στο ραδιόφωνο.

● Συνεργατική αφίσα με το τηλέφωνο της πυροσβεστικής της κάθε χώρας που συμμετέχει στο πρόγραμμα.

● Δημιουργία συνεργατικής ταινίας για την ευαισθητοποίηση τους τηλεθεατών.

● Δημιουργία εφημερίδας με τις δράσεις μας.

Τα συνεργαζόμενα νηπιαγωγεία ήταν: Νηπ/γειο Παστίδας Ρόδου, 1ο Νηπ/γειο Λητής, Νηπ/γείο Πιπεριάς Πέλλας, 14ο Νηπ/γείο Πτολεμαΐδας, 1ο Νηπ/γείο Προσοτσάνης, 10ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης, Νηπ/γείο Πιπεριάς, 1ο Νηπ/γείο Ρεθύμνου, Muğla/Menteşe Şemsiana Kindergarten, Izmir Kıbrıs Şehidi Yüzbaşı Cengiz Topel Middle School, Yenisehir Municipality Kindergarten, Naša Radost Preschool Institution Subotica Šumica kindergarten.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα