close search results icon

Επικαιρότητα

Πήγαν σε σπίτι που είχαν κλείσει μέσω Booking - Η ιδιοκτήτρια δεν είχε ιδέα

Πάνω από 100 τουρίστες πλήρωσαν αλλά σπίτι δεν είδαν...

Πήγαν σε σπίτι που είχαν κλείσει μέσω Booking - Η ιδιοκτήτρια δεν είχε ιδέα
  • ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
  • fb
  • twi

Στις 4 Ιουλίου, η Gillian δέχτηκε στο σπίτι της στο Λονδίνο απροσδόκητους επισκέπτες από όλον τον κόσμο. Σύντομα ανακάλυψε την απάτη που είχαν στήσει κάποιοι μέσω της Booking.com.

«Κάποιος χτύπησε την πόρτα μου. Την άνοιξα και ήταν μία πολύ κουρασμένη γυναίκα, πιθανώς από το Χονγκ Κονγκ. Η κόρη της ήταν πιο πίσω με ένα σωρό βαλίτσες. Μου φάνηκε σαν να είχαν μόλις έρθει από το αεροδρόμιο. Μου είπαν ότι είχαν κλείσει το σπίτι μου με την Booking.com.»

Αυτές οι δύο γυναίκες ήταν οι πρώτες καθώς ακολούθησαν περίπου 100 άτομα που νόμιζαν ότι είχαν κάνει κράτηση για το σπίτι της Gillian μέσω του παγκόσμιου ιστότοπου κρατήσεων.

Η ίδια απάντησε στην γυναίκα από το Χονγκ Κογκ ότι «Όχι, δεν έχετε κάνει κράτηση γιατί δεν έχω κάνει καταχώρηση στη Booking.com».

Εκείνη έδειχνε αναστατωμένη και η Gillian της απάντησε πως έχει γίνει κάποια παρεξήγηση προφανώς.

Όπως αποδείχθηκε σύντομα όμως δεν ήταν μία απλή παρεξήγηση αλλά μία τεράστια απάτη.

Η Gillian αποκάλυψε την ιστορία της στο BBC Radio 4.

«Λίγες ώρες αργότερα, περίπου τρία ή τέσσερα άτομα με επισκέφτηκαν και μου χτυπούσαν την πόρτα λέγοντας ότι είχαν κλείσει το σπίτι μου με την Booking.com», είπε.

«Ήρθαν από όλο τον κόσμο: Αυστραλοί που μόλις είχαν φτάσει, ήταν κάποιοι από τη Σαουδική Αραβία, κάποιοι από τη βόρεια Αγγλία, και δεν μπορούσα να το πιστέψω».

Ένας ενδιαφερόμενος υποψήφιος επισκέπτης τηλεφώνησε ακόμη και στην Booking.com το πρωί της προβλεπόμενης διαμονής του και τον διαβεβαίωσαν ότι το ακίνητο υφίσταται και η κράτηση ήταν ασφαλής, όπως είπε.

Η Gillian επισκέφτηκε το σάιτ και όντως βρήκε την καταχώριση με τη διεύθυνσή της στο βόρειο Λονδίνο αλλά οι φωτογραφίες ήταν από ένα εντελώς διαφορετικό σπίτι στο Τσέλσι, και τα στοιχεία είχαν αντιγραφεί παράνομα από μια νόμιμη τοποθεσία διαμονής.

«Ήταν προφανώς απάτη και κάποιος είχε χρησιμοποιήσει τη διεύθυνσή μου».

«Λυπήθηκα τόσο πολύ για εκείνους τους τουρίστες που μου χτύπησαν την πόρτα. Ανησυχώ πολύ ωστόσο. Αυτοί ήταν πολύ καλοί άνθρωποι, αλλά ίσως μια μέρα να μου χτυπήσουν την πόρτα κάποιοι που δεν θα είναι τόσο καλοί. Νιώθω πολύ ευάλωτη».

Παρά το γεγονός ότι η Gillian κατήγγειλε την απάτη την επόμενη μέρα, άλλα 80 άτομα που νόμιζαν ότι είχαν κάνει κράτηση μέσω της Booking.com έφτασαν πριν από τις 29 Ιουλίου. Μεταξύ αυτών και μία οικογένεια από το Λος Άντζελες που είχε πληρώσει 1.100 λίρες ήδη για τη διαμονή τους.

Η καταχώριση τελικά αφαιρέθηκε στις 13 Ιουλίου και η Booking.com είπε ότι οι πελάτες που εξαπατήθηκαν θα ενημερωθούν από το τμήμα εξυπηρέτησης.

Αλλά στις 29 Ιουλίου, η Jo Duckenfield και η κόρη της, Olivia, εμφανίστηκαν στην πόρτα της Gillian για να μείνουν ένα Σαββατοκύριακο. Είχαν κάνει κράτηση στις 13 Ιουλίου και σχεδίαζαν να παρακολουθήσουν τη συναυλία της Lady Gaga στο στάδιο Tottenham Hotspur.

«Άρχισα να ψάχνω κάπου να μείνω και βρήκα αυτό το διαμέρισμα στην Booking.com», είπε η Jo Duckenfield.

Πρόσθεσε δε, ότι το πρωί της άφιξης είχε επικοινωνήσει με την Booking.com και είχε διαβεβαιωθεί ότι όλα ήταν εντάξει.

«Δεν θα τη χρησιμοποιήσω ποτέ ξανά» είπε.

Εκπρόσωπος της Booking.com δήλωσε πως «Λαμβάνουμε πολύ σοβαρά υπόψη την ασφάλεια και κάθε εβδομάδα διευκολύνουμε εκατομμύρια διαμονές με τη συντριπτική πλειοψηφία να πραγματοποιείται χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα.

»Οι απάτες είναι δυστυχώς μια μάχη που αντιμετωπίζουν πολλές βιομηχανίες ενάντια σε αδίστακτους απατεώνες που θέλουν να επωφεληθούν και είναι κάτι που αντιμετωπίζουμε κατά μέτωπο.

»Έχουμε θεσπίσει μια σειρά από ισχυρά μέτρα ασφαλείας, αλλά σε πολύ σπάνια περίπτωση μπορεί να υπάρχει ένα ζήτημα με ένα συγκεκριμένο ακίνητο που πάντα ερευνούμε αμέσως.

»Μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι αυτή η ιδιοκτησία έχει αφαιρεθεί εντελώς από τον ιστότοπό μας και ένα μέλος της ομάδας εξυπηρέτησης πελατών μας επικοινωνεί με όλους τους πελάτες για να ζητήσει συγγνώμη και να προσφέρει οποιαδήποτε υποστήριξη απαιτείται σε σχέση με επιστροφές χρημάτων, μετεγκαταστάσεις και πρόσθετες χρεώσεις, καθώς και φυσικά για να απολογηθεί η εταιρεία στον ιδιοκτήτη του σπιτιού.»

Η ακριβής φύση της απάτης δεν είναι ξεκάθαρη ακόμα, αλλά μπορεί να αφορά σε υποψήφιους επισκέπτες που έχουν στείλει χρήματα με τραπεζικό έμβασμα, εκτός του συστήματος της Booking.com.

Πηγη - Independent/BBC