Γιώργος Χατζηπαύλου: Mr Stand up comedian

Ο Γιώργος Χατζηπαύλου γνωστός stand up comedian μας συστήνεται αυτή τη φορά ως συγγραφέας μαζί με την Αστερόπη Λαζαρίδου της παράστασης, «72 ώρες».

Γιώτα Κωνσταντινίδου
γιώργος-χατζηπαύλου-mr-stand-up-comedian-110402
Γιώτα Κωνσταντινίδου

Giorgos Xatzipavlou

Ο Γιώργος Χατζηπαύλου γνωστός stand up comedian μας συστήνεται αυτή τη φορά ως συγγραφέας μαζί με την Αστερόπη Λαζαρίδου της παράστασης, «72 ώρες». Έχει μόλις επιστρέψει από το ταξίδι του στο Λονδίνο, χαίρεται να ακούει πώς η φωνή του είναι σε εξαιρετική κατάσταση αφού την εξασκεί για τις παραστάσεις του και μας παρασέρνει σε μια συζήτηση για τις ανθρώπινες σχέσεις. Τι άλλαξε; Τι θα μένει για πάντα ίδιο; Οι άνθρωποι είναι πλασμένοι για το «μαζί» ή για το «μονήρεις»; Η ζωή κυλάει ασταμάτητα και οι «72 ώρες» είναι αρκετές για πολλά…

Πορεία της παράστασης. Πρόκειται για δύο παράλληλες παραγωγές. Η παράσταση δεν έφυγε ποτέ από την Αθήνα, υπάρχει διαφορετική διανομή για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Ένα έργο που ανέβηκε από δύο διαφορετικές παραγωγές σε δύο πόλεις.

Διαχωρισμός ηθοποιού από stand up comedian. Αν δεν έχω πάει σε Σχολή Θεάτρου για να αποκτήσω τη θεωρητική κατάρτιση δεν είμαι ηθοποιός, το ότι έχω την ικανότητα να δουλέψω ή να κάνω κάποια πράγματα σαν ηθοποιός δεν με χρήζει ηθοποιό. Αντίστοιχα, ο κωμικός του stand up απαιτεί μια διαφορετική διαδικασία και προσέγγιση άρα κι εκεί δεν μπορεί να αποφασίσει έτσι απλά κάποιος ηθοποιός να πει ότι θα κάνει φέτος stand up. Δεν το διαχωρίζω από σεμνότητα απλά δεν θέλω να μπερδεύω το κοινό. Δεν είμαι ηθοποιός οπότε είναι ξεκάθαρο.

Ταξίδια στο εξωτερικό. Έχω παρακολουθήσει ένα σεμινάριο stand up περισσότερο από περιέργεια γιατί έχω μάθει εμπειρικά τη δουλειά στην Ελλάδα, μ’ ενδιέφερε να δω τι διαδικασία ακολουθούν οι άλλοι. Στο Λονδίνο πηγαίνω για να παρακολουθώ παραστάσεις αλλά και για συνεργασίες με κωμικούς Άγγλους που έρχονται στην Ελλάδα και παίζουν εδώ όπου τους κάνω την παραγωγή είτε παίζουμε μαζί. Δεν θα μπορούσα στην παρούσα φάση να φύγω για να ζήσω μόνιμα στο εξωτερικό αλλά αν μου παρουσιαζόταν μια καλή ευκαιρία, σίγουρα θα το σκεφτόμουν πολύ σοβαρά.

Συγγραφική συνεύρεση με Αστερόπη Λαζαρίδου. Είχε την ιδέα για το θεατρικό η Αστερόπη, γνωριζόμασταν μέσα από τη δουλειά και κυρίως από το αφιέρωμα που έκανε η Αστερόπη για το stand up, τότε έκανα και την εκπομπή στο ΒΗΜΑ FM. Μου άρεσε η ιδέα της, δουλέψαμε πολύ καλά μαζί και αυτό αποτυπώθηκε σ’ ένα θεατρικό έργο που το αγαπάμε. Ξεκινήσαμε όπως τα πολύ απλά πράγματα, «έχω μια ιδέα, θες;».

72 wres 1

Οι ήρωες του έργου γεννιούνται την ίδια μέρα και έχουν το ίδιο όνομα. Μας φάνηκε ενδιαφέρον στοιχείο. Επειδή η γνωριμία του ζευγαριού είναι αρκετά παράδοξη για να υπάρξει σημείο επαφής γρήγορα χρειάστηκε ένα τέτοιο στοιχείο. Όταν το ανακαλύπτουν κάνει και στους δύο εντύπωση οπότε στρέφουν την προσοχή τους ο ένας προς τον άλλο. Ήταν ένα καθαρά συγγραφικό τρικ. Αυτές οι συμπτώσεις έχουν πλάκα και μπορεί να μην σημαίνουν τίποτα, στο δικό τους όμως μικροσύμπαν έχουν κάποια σημασία που φαίνεται στην πορεία της παράστασης.

Ερωτικές σχέσεις στο επίκεντρο των συζητήσεων. Ναι! Και το λέω ως ένας άνθρωπος που προγραμματίζω τη ζωή μου με βάση τη δουλειά μου. Η ισορροπία σε μια σχέση καθώς και ο διακαής πόθος για μια σχέση είναι αυτά που μας καθορίζουν. Θέλουμε να βελτιώσουμε τον τρόπο ζωής μας, το κοινωνικό μας status, τη μόρφωσή μας για να διεκδικήσουμε με πολύ καλύτερες συνθήκες έναν έρωτα και να τον ζήσουμε όπως επιθυμούμε.

Τι έχει αλλάξει στις σύγχρονες ερωτικές σχέσεις. Η δικιά μου η γενιά είχε ένα συγκεκριμένο χαρακτηριστικό. Έζησε την απελευθέρωση στο θέμα των σχέσεων με έναν ιδιαίτερο τρόπο. Είναι πολύ πιο απλό να προσεγγίσεις αγόρια ή κορίτσια στη ζωή της δικιάς μου γενιάς αλλά αυτή η ευκολία μας έριξε στην παγίδα της εύκολης και επιπόλαιης κριτικής του άλλου. Δεν μου αρέσει η μουσική που ακούει η κοπέλα αυτή, δεν θα μπορέσω ποτέ να υπάρξω μαζί της. Μεταθέταμε αυτόματα την προσπάθεια να είμαστε με τον άλλο σε κάποιο ιδανικό που δεν θα ερχόταν ποτέ. Ένας τύπος που γνωρίζω, πολύ μεγαλύτερος σε ηλικία, ένας ορκισμένος εργένης που δεν περιμέναμε ποτέ ότι θα παντρευόταν, το έκανε και όταν τον ρωτήσαμε να μας πει τι έχει αυτή η γυναίκα, η απάντηση ήταν ότι έχει όλα τα στραβά του κόσμου, μα όλα, που δεν τον ενοχλούν. Γι’ αυτό έχουν καταντήσει δύσκολες οι σχέσεις πάντα μπαίνει η πλασματική ευκολία που είναι σαν να έχεις έναν κατάλογο με 50 φαγητά μπροστά σου και δεν ξέρεις ποιο να επιλέξεις. Πρέπει, όμως, να ξεκινήσεις με κάποιο.

72 wres 3

Αίσθηση από την ανάμειξη με την τηλεόραση. Η ελληνική τηλεόραση έχει ένα συγκεκριμένο αρνητικό καθώς απευθύνεται σε μια πολύ μικρή αγορά. Επηρεαζόμαστε από την αμερικανική και βρετανική αγορά που είναι τεράστιες αλλά αυτό δεν μπορεί να βρει εφαρμογή γιατί η ελληνική τηλεόραση απευθύνεται στο ελληνόφωνο κοινό που είναι ελάχιστο. Αυτό που πάντοτε μου έλειπε από την τηλεόραση είναι οι διαφορετικές, φρέσκιες ιδέες που θα βρουν ανταπόκριση. Πάνω που άρχιζε να γίνεται αυτό μπήκε στη ζωή μας το ιντερνέτ. Η τηλεόραση είναι για μένα ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον μέσο αλλά δεν είναι κάτι το οποίο θα κυνηγήσω ή αν θα αναρωτηθώ αν θα κάνω του χρόνου.

Αντίφαση εικόνας του κωμικού με το εγώ. Γενικά μου αρέσει η ηρεμία και πριν ασχοληθώ με την κωμωδία. Νομίζω οποιοσδήποτε γράφει χρειάζεται χρόνο με τον εαυτό του.

Ηθοποιοί της παράστασης. Συνεργάζομαι πρώτη φορά μαζί τους και δεν γνωριζόμασταν πριν. Ανακαλύπτοντας τον χαρακτήρα τους και τις υποκριτικές τους ικανότητες, εντυπωσιάζομαι κάθε φορά που τους βλέπω. Ήταν πολύ ιδιαίτερο να ξαναδούμε την παράσταση της Αθήνας με άλλους ηθοποιούς που έχουν πάρει πάνω τους το έργο και έχουν κάνει μια εξαιρετική δική τους ανάγνωση. Έχουν ενσαρκώσει τους ρόλους φανταστικά. Έχω δει την παράσταση 3- 4 φορές και κάθε φορά είναι μια  συγκλονιστική εμπειρία.

72 wres 5

«72 ώρες»

Γιώργου Χατζηπαύλου & Αστερόπης Λαζαρίδου

Από την Παρασκευή 6 Μαΐου, για 8 ακόμη παραστάσεις, στο Θέατρο Αθήναιον

Μία καταιγιστική κωμωδία που εξελίσσεται μέσα σε 72 ώρες – αλλά μην ανησυχείτε!

Η παράσταση διαρκεί πολύ λιγότερο!

Όταν ο Μάνος γνώρισε τη Μάνια, ήταν και οι δύο πολύ κουρασμένοι από όλες τις προηγούμενες αποτυχημένες σχέσεις τους και τα εξίσου αποτυχημένα τυφλά ραντεβού τους. Μόνος αυτός, μόνη κι αυτή, στην κρίσιμη ηλικία των 35, αποφάσισαν να ενώσουν τις μοναξιές τους, για να έρθουν, λίγο καιρό αργότερα, αντιμέτωποι με ένα τεράστιο δίλημμα: είναι έτοιμοι να βουτήξουν στα βαθιά ή προτιμούν να πλατσουρίζουν για πάντα στα ρηχά, σαν ενήλικες με παρατεταμένη εφηβεία;

Ο έρωτας στα χρόνια του Facebook.

Οι άνθρωποι που δυσκολεύονται να συμβιώσουν, αφού έμαθαν να τα κάνουν όλα μόνοι τους σαν σούπερ ήρωες, οι οποίοι δεν έχουν κανέναν άλλον ανάγκη. Οι γυναίκες που λένε ψέματα για τα κιλά τους, οι άντρες που λένε ψέματα για τα εκατοστά τους. Οι πρώην που στοιχειώνουν τους νυν. Τα «σ’ αγαπώ» που λέμε εύκολα, και τα «χωρίζουμε» που λέμε ακόμα ευκολότερα…

Κι όλα αυτά, μέσα από την ιστορία ενός άντρα και μιας γυναίκας που, έτυχε να έχουν το ίδιο όνομα και να γεννηθούν την ίδια μέρα.

Η ηθοποιός και ο ηθοποιός αλλάζουν διαρκώς ρόλους και διαθέσεις, ενσαρκώνοντας, όχι μόνο το κεντρικό ζευγάρι της ιστορίας, αλλά και διάσημα ζευγάρια της λογοτεχνίας, του σινεμά και της τηλεόρασης προσπαθώντας να λύσουν την πιο δύσκολη εξίσωση αυτού του κόσμου: Είμαστε προγραμματισμένοι από τη φύση μας να συμβιώνουμε ή να επιβιώνουμε μόνοι μας;

Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Γιάννης Σαρακατσάνης, τη μουσική ο Φοίβος Δεληβοριάς, ενώ το έργο είναι ο πρώτος καρπός της συνεργασίας του Γιώργου Χατζηπαύλου, με την Αστερόπη Λαζαρίδου.

Στοιχεία stand-up comedy, κωμικοτραγικοί διάλογοι βγαλμένοι απ’ τη ζωή, γρήγορες εναλλαγές ρόλων και καταστάσεων και πάνω απ’ όλα μία αντίστροφη μέτρηση που θα οδηγήσει τους δύο ήρωες σε ένα αβέβαιο αλλά και συναρπαστικό μέλλον.

Πόσο δραστικά μπορεί να αλλάξει η ζωή σου μέσα σε 72 ώρες;

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Κείμενο: Γιώργος Χατζηπαύλου – Αστερόπη Λαζαρίδου Σκηνοθεσία: Γιάννης Σαρακατσάνης & Στέφανος Αχιλλέως Ηθοποιοί: Έλενα Μεντζέλου, Σπύρος Πετούσης Τραγούδι τέλους: Φοίβος Δεληβοριάς Φωτογραφίες: Ανδρέας Σιμόπουλος Σκηνικά – κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη, Ζωή Μολυβδά – Φαμέλη Φωτισμοί: Ζωή Μολυβδά-Φαμέλη, Γιάννης Σαρακατσάνης

INFO

Θέατρο Αθήναιον (Βασιλίσσης  Όλγας 35 , Τηλέφωνο 2310 832 060)

Παραστάσεις: Από 6 έως 21 Μαΐου, Παρασκευή & Σάββατο στις 21:30 & Κυριακή, στις 20:00.

Διάρκεια: 100 λεπτά (μαζί με το διάλειμμα)

Εισιτήρια: 12 ευρώ (κανονικό), 10 ευρώ (προπώληση & φοιτητικό)

Αγοράστε έγκαιρα το εισιτήριό σας ηλεκτρονικά http://www.ticketservices.gr/

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα