ο-άνθρωπος-που-μας-έμαθε-να-ακούμε-πλέσ-907292

Πρόσωπα

Ο άνθρωπος που μας έμαθε να ακούμε Πλέσσα και Θεοδωράκη αλλιώς

Ο Lennoir των Stereomatic C.E.O. μιλάει για τις διασκευές του σε τραγούδια μεγάλων συνθετών και όχι μόνο...

Γιώργος Σταυρακίδης
Γιώργος Σταυρακίδης

Πώς είναι όταν διαχρονικά τραγούδια ενός μεγάλου συνθέτη συναντούν μία δημιουργική ηλεκτρονική ορχήστρα που γράφει και δημιουργεί σήμερα;

Πώς είναι όταν νεότερες γενιές «πειράζουν» τα τραγούδια του Μίμη Πλέσσα που όλοι αγαπήσαμε τα προηγούμενα χρόνια και, ίσως, ποτέ δεν μπορούσαμε να φανταστούμε ότι μπορούν να αλλάξουν αλλά να μείνουν το ίδιο μελωδικά και όμορφα;

Οι Stereomatic C.E.O. (Creative Electronic Orchestra) ιδρύθηκαν το 2004 από τον Κωνσταντίνο Αποστολόπουλο (a.k.a. Constantine Lennoir ή LENNOIR) και την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε το πετυχημένο «Νέο Κύμα Remixes», το πρώτο LP αποκλειστικά με remix και διασκευές στην Ελλάδα, με κλασσικές πλέον επιτυχίες όπως τα «Μια Φορά Θυμάμαι» και «Μια Αγάπη Για Το Καλοκαίρι.

Το 2009 ακολούθησε το επίσης Top 10 «Club Cosmopolitan», με πετυχημένα remixes όπως «Η Σκλάβα», το «Αγόρι Μου» και άλλα.

Το 2017 κυκλοφορεί το μοναδικό στο είδος του “MIKIS21” , με remixes και διασκευές της κινηματογραφικής κυρίως μουσικής του μεγάλου Μίκη Θεοδωράκη από την FM Records και αποτελεί την αρχή μίας επιτυχημένης συνεργασίας.

Από το 2017 και μετά κυκλοφορούν σταθερά remix και διασκευές από τον κατάλογο της εταιρείας με μεγάλη επιτυχία.

Τελευταία τους κυκλοφορία, το «ΣΕ ΝΕΟ ΠΛΕΣΣΙΟ», ένα μεγάλο αφιέρωμα στα τραγούδια του Μίμη Πλέσσα που κυκλοφόρησε πριν λίγο καιρό και ξεχώρισε για την αρμονία της μελωδικότητας (που χαρακτηρίζει το έργο του συνθέτη) και της ηλεκτρονικής μουσικής που τα έκανε ακόμα πιο σημερινά και, ενδεχομένως, πιο ραδιοφωνικά σε μία νέα εποχή.

Με αφορμή αυτό το καινούριο… «Πλέσσιο» τους, συναντήσαμε τον Lennoir και μιλήσαμε για το άλμπουμ, την ιδέα τους να «αλλάζουν» τραγούδια και όλα όσα έρχονται

Ένα καινούριο άλμπουμ από εσάς με κλασσικά τραγούδια του Μίμη Πλέσσα και έναν πανέξυπνο τίτλο. Πώς δημιουργήθηκε αυτή η συλλογή και ποιος σκέφτηκε αυτόν τον ωραίο τίτλο;

Με τον Πλέσσα είχαμε ήδη ασχοληθεί στο «CLUB COSMOPOLITAN» και φυσικά ήταν από παλιότερα από τους πολύ αγαπημένους μας Έλληνες συνθέτες. Η FM Records, έχει πολύ υλικό του, και φυσικά δεν θα το αφήναμε ανεκμετάλλευτο. Μέσα στα 6 χρόνια που συνεργαζόμαστε με την εταιρία, βγάλαμε αρκετά singles και αποφασίσαμε να τα «μαζέψουμε» όλα σε μία δουλειά, μαζί με κάποια νέα που προστέθηκαν στο album. Η ιδέα του ονόματος είναι δική μου, ήθελα κάτι έξυπνο, μοντέρνο που να χαρακτηρίζει ακριβώς το υλικό. Νομίζω, το πέτυχα!

Ο Πλέσσας για μένα είναι από τους μεγαλύτερους συνθέτες μας και εξαιρετικά σημερινός, ειδικά στα ορχηστρικά jazz άλμπουμ του, χώρια τις μεγάλες επιτυχίες του. Σας ήταν δύσκολο να αλλάξετε το «περιτύλιγμα» αυτών των συνθέσεων;

Θα συμφωνήσω απόλυτα για τα Jazz του Πλέσσα, ήταν μεγάλος Jazzman, με καταπληκτική ορχήστρα, και είναι από τους λόγους που τον αγαπάμε! Τεχνικά, ήταν δύσκολο, αλλά η πηγαία έμπνευση που σου δημιουργούν οι μουσικές του είναι κάτι σαν αυτοματισμός και ευτυχώς είμαι αρκετά έμπειρος για να καταφέρω να κάνω αυτό που έχω στο μυαλό μου στη διαδικασία της επεξεργασίας.

Αυτό είναι το 5ο σας άλμπουμ. Είναι η ελληνική μουσική, ανεξάντλητη πηγή τραγουδιών που μπορούν να σας εμπνεύσουν;

Είναι γενικά η μουσική ανεξάντλητη πηγή. Αν το συνδυάσεις αυτό με άλλη μία ανεξάντλητη πηγή, το μυαλό, την έμπνευσή του, τότε όλα γίνονται «φυσικά».

Ο Μίμης Πλέσσας τον άκουσε τον δίσκο; 

Δυστυχώς δεν το γνωρίζω αυτό, καθώς δεν ήρθαμε σε επαφή μαζί του. Ελπίζω να τον έχει ακούσει και να του άρεσε. Υποθέτω πάντως ότι στο περιβάλλον του άρεσε, αφού πήραμε το ΟΚ…

Έχετε «πειράξει» και τραγούδια άλλων μεγάλων συνθετών. Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας και ποιοι θα μπορούσαν να ακολουθήσουν;

Μας αρέσουν πολλά, έχουμε φυσικά μία προτίμηση στο «ελαφρύ» τραγούδι στην Ελλάδα και σε δεκαετίες από ‘40 έως ’70, καθώς και σε ό,τι Jazz, αλλά ο οποιοσδήποτε μπορεί κάποια στιγμή να «πέσει στα χέρια μας». Έχουμε κάνει φυσικά και από Μίκη Θεοδωράκη έως Erik Satie, οπότε, ποτέ δεν ξέρεις ποιος θα είναι ο επόμενος…

Τραγούδια σας όμως, παίζουν και σε ραδιόφωνα του εξωτερικού. Πώς νιώθετε γι’ αυτή την αναγνώριση;

Όμορφα, περήφανοι, και μάλιστα όταν σχεδόν οι μισοί ακροατές μας σε πλατφόρμες όπως το Spotify κ.α. είναι από το εξωτερικό!

Ποια είναι η άποψη σας για την ελληνική μουσική του σήμερα;

Δεν πάει πολύ καλά. Νομίζω ότι έχουν χάσει οι δημιουργοί τον ουσιαστικό λόγο που είναι η ανάγκη έκφρασης και βλέπουμε ανθρώπους ατάλαντους να θέλουν να γίνουν σταρ επειδή είναι εμφανίσιμοι ή επειδή πληρώνουν. Δυστυχώς οι δημιουργοί και οι παραγωγοί παίζουν στη μεγάλη τους πλειοψηφία αυτό το παιχνίδι. Υπάρχει πολύ ψέμα μέσα σε αυτό. Φυσικά είναι και παγκόσμιο το φαινόμενο. Και το κοινό μένει «απαίδευτο».

Αν ένα κομμάτι σας θα μπορούσε να μείνει για πάντα, ποιο θα θέλατε εσείς να είναι αυτό;

Όλα θα μείνουν.

Τι ακολουθεί μετά το «Πλέσσιο»;

Ήδη κυκλοφορεί νέο single, μία ανακατασκευή και πάλι στον μεγάλο Μίκη Θεοδωράκη, «Το Τρένο Φεύγει Στις 8» με τον γνωστό τενόρο Assaf Kacholi. Και έπεται συνέχεια, με πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα… Όχι απαραίτητα Ελληνικά ή διασκευές και remix. Γενικά πλέον πειραματιζόμαστε σε πολλά επίπεδα και ελπίζουμε το κοινό να συνεχίσει να ανακαλύπτει αυτά που δημιουργούμε.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα