Ο TikToker από τη Θεσσαλονίκη που αγαπάμε πολύ
Ο Μαργαρίτης Κεχαγιάς ξέρει καλά τι θα πει viral video - Μία συνέντευξη μαζί του εφ' όλης της ύλης.
Το TikTok μπήκε για τα καλά στις ζωές μας και μαζί του και νέα πρόσωπα που ενδεχομένως να μην είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε αλλιώς. Συχνά-πυκνά στο ατελείωτο scroll μου εμφάνιζε διάφορα βίντεο ενός παιδιού, ο οποίος μαζί με μία κοπέλα διακωμωδούσαν καθημερινές ιστορίες ενός ζευγαριού.
Τους λάτρεψα από το πρώτο λεπτό! Ο Μαργαρίτης Κεχαγιάς είναι ο άνθρωπος που μας κάνει να γελάμε με τα βίντεο του και σίγουρα θα τον έχεις πετύχει στο FY σου.
Τα βίντεο του συγκεντρώνουν χιλιάδες (και μερικά εκατομμύρια) προβολές. Συχνά θα τον πετύχεις με την φίλη του την Αναστασία να αναπαριστούν ξεκαρδιστικά σκετσάκια ενός ζευγαριού. Βέβαια η ζωή του εκτός TikTok είναι εξίσου ενδιαφέρουσα. Καθημερινά τον ακούς στο ραδιόφωνο. Τα τελευταία τουλάχιστον 10 χρόνια εργάζεται ως ραδιοφωνικός παραγωγός στον Zoo Radio 90,8, ένα από τα πιο γνωστά ραδιόφωνα της πόλης. Έχει εργαστεί ως DJ για αρκετά χρόνια, κυρίως στο εξωτερικό, με πολλά πάρτι στο Βέλγιο αλλά και την Γαλλία που πήγαινε 1-2 φορές το μήνα φτιάχνοντας ένα δυνατό όνομα στον χώρο.
Εγώ τον συναντώ στον χώρο που γυρίζονται τα περισσότερα από τα βίντεο του και μου μιλάει για την πρόσφατη μεγάλη του αγάπη, το TikTok. Είναι χαλαρός και νιώθω από τα πρώτα λεπτά λες και τον ξέρω χρόνια και απλώς συναντηθήκαμε για να πούμε τα νέα μας και για να μου εξηγήσει πως τα έχει καταφέρει τόσα καλά με την νέα αυτή πλατφόρμα.
«Όπως και το 99,9% στην Ελλάδα με το TikTok ξεκίνησα στην πρώτη καραντίνα, όπου ήμουν κλεισμένος σ’ ένα σπίτι και δεν μπορούσα να κάνω τίποτα. Το είδα σαν διέξοδο, ήταν κάτι πολύ δημιουργικό. Γενικά μ’ αρέσει το κομμάτι το creative. Σιγά σιγά άρχισε να έχει και μία ανταπόκριση αλλά ποτέ δεν περίμενα πως θα φτάσουμε σ’ ένα τέτοιο επίπεδο να μετράω πάνω από 150.000 ακόλουθους και πολλά εκατομμύρια views»
Τα viral video και το «Μωρό μου; Ωωωωωχ»
Όποιος ακολουθεί τον Μαργαρίτη θα γνωρίζει καλά πως ένα από τα βίντεο που χάθηκε το μέτρημα στις προβολές είναι αυτό με την βενζίνη. «Με 20 ευρώ τι μπορώ να βάλω;» ρωτάει σε ένα βενζινάδικο, για να πάρει την απάντηση: «Μπορώ να στο ακουμπήσω λίγο στη μύτη να μυρίσεις…».
«Τα viral video ήταν αρκετά αλλά νομίζω πως αυτό που με στιγμάτισε ήταν αυτό με την βενζίνη, το οποίο έχει φτάσει σχεδόν 2 εκατομμύρια προβολές και με αναγνωρίζουν απ’ αυτό. Επίσης πολλά video με την Αναστασία έχουν γίνει viral, με την οποία μας έχουν συνδέσει ως ζευγάρι. Και όταν περπατάω στο δρόμο η πρώτη ερώτηση είναι το εάν είμαι ζευγάρι μαζί της και όταν τους λέω “όχι” μου απαντούν “γιατί δεν είστε μαζί; ταιριάζετε τόσο πολύ” και ξενερώνουν.
Με την Αναστασία τα πρώτα βίντεο που έγιναν ήταν τα “Πονηρά Αινίγματα”, που από εκεί ξεκίνησε να έχει μεγάλη απήχηση το προφίλ μου και να παίρνω πολλούς followers. Μετά ήρθαν τα βίντεο ως ζευγάρι τα οποία ξεκίνησαν ως πλάκα. Τα περισσότερα κείμενα τα γράφω εγώ, φυσικά παίρνω ιδέες από σειρές όπως “Σ’ αγαπώ-Μ’ αγαπάς” αλλά πολύ λίγες. Τα περισσότερα είναι καθημερινές ιστορίες είτε δικές μου είτε φίλων μου που γίνονται βίντεο και έχουν τόσο μεγάλη απήχηση γιατί είναι ρεαλιστικά.
Η αλήθεια είναι πως και τα backstage έχουν απήχηση. Μόλις ανεβάσω το original αμέσως μου ζητάνε και τα backstage και ενδεχομένως να έχει και μεγαλύτερη απόδοση σε views και like»
Αν και για πολλά χρόνια βρισκόταν πίσω από το μικρόφωνο του ραδιοφώνου, όπως εξηγεί η δυναμική ενός βίντεο στο TikTok είναι πολύ μεγαλύτερη.
«Όταν ξεκίνησα το ραδιόφωνο δεν υπήρχαν τα social media, είμαι τόσο μεγάλος (γελάει). Οπότε δεν υπήρχε καθόλου εικόνα. Ήταν η κλασσική ραδιοφωνική μαγεία που ήσουν πίσω από ένα μικρόφωνο και ο ακροατής φανταζόταν τον/την ραδιοφωνικό/η παραγωγό. Η αλήθεια είναι πως είχα μία προβολή από το ραδιόφωνο και από τότε που μπήκαν δυνατά και τα social media μπήκε και η εικόνα. Όμως η φωτογραφία δεν έχει την ίδια δυναμική μ’ ένα βίντεο. Στο βίντεο ο άλλος ταυτίζεται, βλέπει πράγματα του χαρακτήρα του και σε αγαπάει πιο πολύ. Το βίντεο είναι αυτό που με εξέλιξε. Βέβαια υπήρχαν και εκείνοι που μου έλεγαν “σε φανταζόμουν κάπως” αλλά δεν εστίαζαν στο κομμάτι της εμφάνισης γιατί πάνω κάτω είχαν μία εικόνα»
Η κατάσταση στο ελληνικό TikTok και ο ανταγωνισμός
«Θεωρώ ότι το ελληνικό TikTok είναι σε μία πολλή καλή κατάσταση άμα κρίνω από τα υπόλοιπα social media. Το Twitter ενώ μου αρέσει βγαίνει πάρα πολύ μίσος. Θεωρώ ότι το TikTok είναι σε μία καλή βάση αυτή τη στιγμή και αγαπώ το γεγονός ότι μερικοί από τους πιο πετυχημένους creators είναι άτομα που δίνουν ωραία μηνύματα στους νέους. Βλέπουμε ανθρώπους που ασχολούνται με την γυμναστική, την διατροφή κλπ. Δεν βλέπω άτομα που ίσως δεν δίνουν μία καλή εικόνα, όπως βλέπαμε τόσα χρόνια στο Instagram. Μία πλαστικοποίηση της γυναίκας, ό,τι πρέπει να είναι τέλειες αναλογίες, τα πάρα πολλά φίλτρα. Όλο αυτό έφερνε μόνο κακά πράγματα και όχι όμορφα. Αυτό το τσαλάκωμα που υπάρχει στο TikTok και οι creators που περνάνε μηνύματα κάνει την πλατφόρμα να ξεχωρίζει.
Μέχρι πριν λίγους μήνες δεν υπήρχε καθόλου ανταγωνισμός, το κάναμε όλοι για το χαβαλέ μας και φυσικά προκύπταν δουλειές μέσα απ΄ αυτό Το τελευταίο 6μηνο που έχουν ¨πέσει” όλες οι διαφημιστικές πάνω στο TikTok και γίνονται άνθρωποι πάρα πολύ γνωστοί μέσα απ’ αυτό βλέπω ότι όλοι το προσπαθούν με πάρα πολλή μανία και αυτός είναι ο λόγος που κάποια καλά account έχουν χάσει το νόημα και προσπαθούν απλώς να κερδίσουν followers και διαφημίσεις. Οπότε δυστυχώς το τελευταίο διάστημα θεωρώ πως υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός»
Ο Μαργαρίτης αναφέρει ότι για εκείνον το TikTok θα είναι πάντα ένα χόμπι που τον κάνει να γελάει και να διασκεδάζει.
«Όταν κάνεις κάτι, βγάζεις τόσο γέλιο, το κάνεις με την παρέα σου και βγάζεις και χρήματα – ναι μεν είναι μία δουλειά, πάντα όμως θα είναι ένα χόμπι και κάτι που θα το κάνω με μεγάλη χαρά. Για μένα ξεκίνησε να γίνεται επαγγελματικό τον τελευταίο χρόνο. Αυτή τη στιγμή βρίσκομαι και σε μία μεγάλη εταιρεία. Είναι ευχάριστο που μέσα από κάτι που με κάνει να γελάω και να περνάω καλά, μπορώ να βγάλω και κάποια χρήματα. Στο ραδιόφωνο φυσικά και βγάζεις τον χαρακτήρα σου, μία persona αλλά δεν μπορώ να πω πράγματα πολύ extreme όπως θα τα πω στο TikTok. Έτσι νιώθω πως η πλατφόρμα με απελευθέρωσε. Έβγαλα ένα πιο fun χαρακτήρα. Οι φίλοι μου ήξεραν πάντα πως είμαι λίγο καραγκιόζης. Στο ραδιόφωνο αυτό δεν μπορούσε να φανεί»
Μιλώντας για το περιεχόμενο του και το ενδεχόμενο να μιλήσει και για άλλα ζητήματα ο Μαργαρίτης αναφέρει ότι θέλει πολύ, όμως όπως εξηγεί ο αλγόριθμος τους TikTok θέλει κάτι συγκεκριμένο από τον καθένα.
«Η λογική μου ήταν πως όταν θα έφτανα 100.000 θα έκανα και βίντεο που θα περνούσα μηνύματα για την νεολαία, το bullying, για όλα όσα μας απασχολούν και δεν θα έπρεπε να μας απασχολούν.
Αλλά νομίζω πως ο αλγόριθμος δεν το σηκώνει αυτό – σε θέλει σ’ ένα συγκεκριμένο concept και από συζητήσεις που έχω κάνει μόνο έτσι σε εμφανίζει πιο συχνά στις αρχικές των άλλων χρηστών. Μπορεί να κάνεις ένα βίντεο υπερπαραγωγή και να πάρει 1.000 views και να κάνω ένα με την Αναστασία 20 δευτερόλεπτα στο αμάξι και να πάρει μισό εκατομμύριο. Μιλώντας για αυτά που εμφανίζει στο δικό μου FY, υπάρχουν άνθρωποι με καλό περιεχόμενο. Μου αρέσει που ένα από τα πιο γνωστά προφίλ, ο Χάρης, η Ορεινή Μέλισσα, είναι πολύ καλό παιδί. Βέβαια υπάρχουν και προφίλ που δεν θα ακολουθούσα ποτέ. Αυτό που ίσως δεν μου αρέσει είναι πως άνθρωποι που δεν έχουν καλό περιεχόμενο ή κλέβουν συστηματικά ιδέες χωρίς να δίνουν credits έχουν πολλούς ακόλουθους»
Κλείνοντας την συζήτηση ο Μαργαρίτης επισημαίνει πως δεν ξέρει τι μπορεί να κάνει παρακάτω. Ο στόχος του ήταν να φτάσει 100.000 ακόλουθους. Πλέον έχει φτάσει 150.000+.
«Ίσως τώρα ο στόχος είναι να ανεβάσω πιο καλό περιεχόμενο, ενδεχομένως να περνάω και κάποια μηνύματα μέσα από το χαβαλέ. Προτιμώ να βάζω λιγότερα post με προϊόντα, λίγα και καλά»