Ο Παναγιώτης έχει ένα όνειρο
Ο Παναγιώτης Κουντουράς είναι ένα από τα πιο ταλαντούχα παιδιά της πόλης που σκηνοθετεί ταινίες μικρού μήκους, ασχολείται με το θέατρο, την τηλεόραση και το ραδιόφωνο και τώρα βάζει την υπογραφή του σε ένα μιούζικαλ που έγινε sold out.
Ο Παναγιώτης Κουντουράς είναι ένα από τα πιο ταλαντούχα παιδιά της πόλης που σκηνοθετεί ταινίες μικρού μήκους, ασχολείται με το θέατρο, την τηλεόραση και το ραδιόφωνο. Αυτήν τη φορά, τον συναντούμε να υπογράφει μαζί με την Άντα Τσεσμελή καθώς και να πρωταγωνιστεί στο μιούζικαλ, «I have a dream» που κατάφερε από τις πρώτες μέρες να γίνει μια από τις πιο πετυχημένες και sold out παραστάσεις της χρονιάς αφού απέσπασε την πιο θερμή αποδοχή από το κοινό της πόλης.
Υπογράφεις μαζί με την Άντα Τσεσμελή ένα μιούζικαλ για τη φιλία δυο γυναικών. Τι μπορεί να ξέρει ένας άντρας για το γυναικείο ψυχισμό;
Δεν είναι σε θέση να ξέρει. Συνεχώς ανακαλύπτει, προσεγγίζει σχεδόν εμμονικά αυτό που λέγεται γυναικείος ψυχισμός και γοητεύεται από τον ιδιόμορφο παραλογισμό του. Όνειρα όλοι είμαστε σε θέση να κάνουμε. Η Σόφι και η Αναστάζια κυνηγούν το μεγάλο όνειρο, ρίχνουν τις μάσκες του φαίνεσθαι και αποκαλύπτουν την αλήθεια τους. Παρόλα αυτά υπάρχουν σημεία σταθερά που δε γνωρίζουν φύλο και ηλικία. Ανθρώπινη ματαιοδοξία που εκδηλώνεται, ηθικές αξίες που δύσκολα μεταστρέφονται, χαρακτήρες που δεν είναι στη φύση τους να αλλάξουν. Μόνο ευτυχής μπορώ να νιώθω για τη συνεργασία με την Άντα Τσεσμελή και την εμπιστοσύνη της στο πρόσωπό μου. Σύμπραξη που μου έδωσε πολλά, δημιουργικό ταξίδι που δύσκολα θα δραπετεύσει από τη μνήμη. Είχε μια υπέροχη ιστορία στο μυαλό της και ξαφνικά βρέθηκα κοινωνός της.
Φόντο η λαμπερή Νέα Υόρκη, επίκεντρο η ακρόαση για το «Όσα παίρνει ο άνεμος» στο Broadway, εμπεριέχει η έμπνευση για το σενάριο εικόνες και αναμνήσεις από τα μιούζικαλ που αγαπήσαμε;
Η Νέα Υόρκη κατά πολλούς αποτελεί οικονομικό και καλλιτεχνικό κέντρο του κόσμου. Μια συναρπαστική μητρόπολη που καλλιεργεί το γνώριμο αμερικανικό όνειρο. Η θεατρική βιομηχανία του Broadway βρίσκεται στο επίκεντρο της ιστορίας. Ο σκληρός ανταγωνισμός, τα παιχνίδια του marketing και η απόλυτη ματαιότητα των πραγμάτων. Όλα αυτά οδηγούν στη λάμψη, στα φώτα των μεγαλύτερων θεάτρων και των πιο συγκλονιστικών παραγωγών. Η ανακοίνωση της ακρόασης για τη σύγχρονη εκδοχή του Gone With The Wind συνιστά την αφορμή που θα οδηγήσει δυο καρδιακές φίλες σε ένα σκληρό παιχνίδι της μοίρας. Στη σκηνή του θεάτρου Βεργίνα οι θεατές έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν Musical Acts από παγκόσμιες επιτυχίες όπως τα Nine, Chorus Line, Rent, West Side Story κ.α. Οι μελωδικές γραμμές του Broadway παντρεύονται με σύγχρονες ξένες και ελληνικές επιτυχίες.
I have a dream, τραγούδι, επιθυμία, αυτοσκοπός, μίλησέ μας για τον τίτλο.
Τα όνειρα των πρωταγωνιστών συμβολίζουν τα όνειρα που μέσα του κουβαλάει ο κάθε ένας από εμάς. Φόβοι και αγωνίες των νέων για το αύριο που θα ξημερώσει. Στόχοι και ιδέες μιας γενιάς που δε φοβάται να ρισκάρει ή να λογοκριθεί μπροστά στην επίτευξη του αυτοσκοπού. Με φόντο μια καλλιτεχνική γειτονιά του Μανχάταν, γνωρίζουμε αυτά τα όνειρα, τα βλέπουμε να εξελίσσονται ή να κορυφώνονται στο χρόνο. Όλοι κυνηγάμε το δικό μας όνειρο σε μια εποχή που φαινομενικά ορίζει πως δε μπορούμε να κάνουμε μεγάλα όνειρα. Διαφωνώ κάθετα, η κοινωνικοπολιτική κατάσταση και η κρίση ιδεών που χαρακτηρίζουν το σήμερα ταυτόχρονα επιτάσσουν τα μεγάλα όνειρα. Πρέπει να ενεργοποιηθούμε, η αλήθεια είναι δίπλα μας. Αυτή τη θέση ασπάζεται και το I have a dream.
Πρόκειται για μια μεγάλη παραγωγή με 22 ηθοποιούς. Φοβάσαι την αποτυχία της παράστασης σε μια δύσκολη εποχή;
Η Άντα Τσεσμελή μας έχει συνηθίσει καλλιτεχνικά σε μεγάλες εικόνες και πολυπληθή θίασο που ζωντανεύει τις ιστορίες της. Το Regency Casino Thessaloniki έδωσε το βήμα και δυνατότητα τη στο να στηθεί ένα φαντασμαγορικό show. Είκοσι δύο από τους πιο ταλαντούχους performers της πόλης μεταφέρουν επί σκηνής τα αρώματα και τη λάμψη του Broadway. Οι χορογραφίες της Μαρίας Στεφάνου και τα σκηνικά του Αθανάσιου Κολλαλά συμβάλουν σε ένα τολμηρό αποτέλεσμα που με βεβαιότητα πλέον μπορώ να πω πως πετυχαίνει τον σκοπό του. Ασφαλώς και φοβάμαι την αποτυχία σε όλα τα καλλιτεχνικά project στα οποία καλούμαι να γίνω κομμάτι τους. Η έκθεση έχει πάντα το τίμημα της. Πιστέψαμε πολύ σε αυτό το όνειρο, πιστεύω πολύ στο ταλέντο και τη δυναμική των συντελεστών.
Είναι γνωστό ότι το ελληνικό κοινό δεν είναι ασκημένο στο να παρακολουθεί μιούζικαλς. Έχει αλλάξει αυτή η παραδοχή;
Εδώ και μια πενταετία υπάρχει μια τάση προς το μιούζικαλ και τις μεγάλες παραγωγές που φέρνουν γνωστές επιτυχίες του είδους στις ελληνικές θεατρικές σκηνές. Είναι μια αιρετική φόρμα αφήγησης που εξελίσσει την πλοκή και τους χαρακτήρες μέσα από τους στίχους και τη μουσική. Κάθε καλλιτεχνική τάση δοκιμάζεται και συμβάλλει στο να καλλιεργήσει τη βάση. Το ελληνικό κοινό μοιάζει να δέχεται αυτού του είδους τις παραγωγές, επιζητεί τις πομπώδεις εικόνες, τη φαντασμαγορική αίσθηση που θυμίζει κάτι από τη θεατρική λάμψη του παρελθόντος. Υπάρχει ένα εξαιρετικό φυτώριο καλλιτεχνών που πολλές φορές αναμετρώνται σε δυναμική με πρωταγωνιστές του εξωτερικού. Κατά την προσωπική μου άποψη δεν υπάρχει η παιδεία του είδους στα μυαλά των παραγωγών. Λείπει η φλόγα, λείπει η εκρηκτική τόλμη στις επιλογές των έργων και την τεχνική υποδομή. Μιούζικαλ δεν είναι απλά όχλος που τραγουδάει επί σκηνής. Είναι ένα κράμα στοιχείων που μόνο αν συνυπάρξουν ιδανικά θα εκτοξεύσουν το αποτέλεσμα. Είναι άδικο και κρίμα να νομίζουμε πως η τεχνοτροπία του West End μεταφράζεται απλά σε αγορά των πνευματικών δικαιωμάτων ενός έργου.
Εκτός από τη συμμετοχή σου στο κείμενο, πρωταγωνιστείς στο μιούζικαλ. Πες μας για τον ρόλο σου.
Υποδύομαι τον Έρικ Μέντεζ, ένα πετυχημένο θεατρικό μάνατζερ που κρύβεται πίσω από τις παραγωγές του Ambasador Theater στο Broadway. Ο άνθρωπος που αξιολογεί τα όνειρα των νεαρών καλλιτεχνών είναι ο ίδιος που μεγάλωσε μαζί τους στη γνώριμη γειτονιά του Μανχάταν. Ξινό και ατάλαντο τον χαρακτήριζαν. Το δικό του όνειρο ήταν να βρίσκεται μαζί τους στη σκηνή. Τα χρόνια πέρασαν και τελικά η μοίρα τον έφερε με τον τρόπο της μπροστά τους. Η ιστορία κορυφώνεται και ο Έρικ θα αναμετρηθεί με το δικό του όνειρο.
Είσαι ένα ταλαντούχο παιδί που έχεις ασχοληθεί με τη σκηνοθεσία ταινιών μικρού μήκους, το θέατρο, έκανες την τηλεοπτική εκπομπή «Σινεμά χωρίς κασκόλ» , βρισκόσουν παράλληλα στο ραδιόφωνο. Τι είναι αυτό όμως που δεν θα σταματούσες να κάνεις ποτέ;
Να είμαι ειλικρινής απέναντι στις επιλογές μου. Το να μπορώ να επικοινωνώ μέσα από διαφορετικές καλλιτεχνικές διόδους το βρίσκω συναρπαστικό, κατά κάποιο τρόπο με ολοκληρώνει. Άλλο χάσμα γεφυρώνει η συγγραφή και άλλο η τηλεόραση. Το θέατρο είναι η απόλυτη απελευθέρωση και το ραδιόφωνο μια ιδιόμορφη πτώση στο κενό. Αγαπάω πολύ αυτό που κάνω. Όσο περισσότερο δίνεσαι σε κάτι, άλλο τόσο σε αγαπάει και αυτό. Δράση αντίδραση.
Στο βιβλίο «Οι δυο ώρες ύπνου..& το memento mori» οι φωτογραφίες σου αγκαλιάζουν τα λόγια του συγγραφέα Τάσου Αγγελίδη Γκέντζου. Πώς προέκυψε η σύμπραξη αυτή;
Είμαι ευτυχής για αυτό το project και τη συνεργασία με τον Τάσο Αγγελίδη Γκέντζο. Το ελληνικό αναγνωστικό κοινό δεν είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένο με τη φόρμα του οπτικοποιημένου αφηγήματος. Καλλιτεχνικό εγχείρημα που οι εκδόσεις Φυλάτος πίστεψαν και υποστήριξαν αισθητικά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Memento Mori, ένας ύμνος για τη ζωή μέσα από τη δίοδο του θανάτου. Με φόντο τα ατμοσφαιρικά τοπία του Αγίου Λαυρεντίου (Πήλιο) ακολουθούμε μια ανοίκεια διαδρομή υπαρξιακών αναζητήσεων που αποκαλύπτουν τη φύση του ανθρώπου. Η υλοποίηση αυτού του έργου διήρκησε δυο χρόνια. Η κυκλοφορία του και οι πρώτες κριτικές που το συνοδεύουν μόνο προτροπή μπορούν να φέρουν για τα επόμενα εκδοτικά σχέδια.
Πέρα από την πορεία του μιούζικαλ, υπάρχει κάτι άλλο που περιμένουμε από σένα τον προσεχή χειμώνα;
Το «I have a dream» ολοκληρώνει τις προγραμματισμένες παραστάσεις του στις 24 Οκτωβρίου. Έχω την αίσθηση πως εξίσου όμορφα πράγματα θα ακολουθήσουν. Το «Σινεμά Χωρίς Κασκόλ» έκλεισε επιτυχώς τον κύκλο του στη Δημοτική Τηλεόραση Θεσσαλονίκης. Ένα νέο ψυχαγωγικό show προετοιμάζεται για φέτος και σύντομα θα ανακοινωθεί και επίσημα. Θεατρικά επίσης κάτι θα συμβεί λίγο μετά τα μέσα της σεζόν. Κινηματογραφικά ξεκινάει η προ-παραγωγή για τη νέα ταινία μυθοπλασίας την ώρα που το Ξύλινο Κουτί εξακολουθεί να έχει ενεργή φεστιβαλική ζωή που θα κορυφωθεί στο Pink Screens του Βελγίου το Νοέμβρη και το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου Βερολίνου τον Ιανουάριο.
*Παρασκευή & Σάββατο 2, 3, 9, 10, 16, 17, 23 & 24 Οκτωβρίου @ 22:00, Θέατρο Βεργίνα, Regency Casino Thessaloniki. Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ