Στον Όλυμπο ξέρουν τί πάει να πει στιλ
Και πλέον όλη η Ελλάδα.
Το όνομα Exallo έχει διττή υπόσταση. Αφενός προσδιορίζει αυτό ακριβώς που λέει το λεξιλόγιο και για την λέξη «έξαλλο», το αντισυμβατικό, το προκλητικό αυτό που γενικά προκαλεί έντονα συναισθήματα. Αφετέρου αν χωρίσεις τη λέξη σε δύο συνθετικά, αυτή θα δώσει το «εξ» (από το γράμμα ξ΄ του ξύλου) και το «άλλο». Οπότε έχουμε «το ξύλο αλλιώς». Ή τουλάχιστον αυτό ακριβώς βλέπει το ελληνικό σχεδιαστικό και ιδρυτικό δίδυμο πίσω από το ομώνυμο brand.
Iδρύθηκε στις αρχές του 2015 από την ανάγκη του Λεωνίδα και του Χαράλαμπου να δημιουργήσουν κάτι καινούριο και αντισυμβατικό που θα σχετίζεται με την ανδρική μόδα και το lifestyle. Έδρα τους ο Κολινδρός Πιερίας, πεδίο έμπνευσης και δημιουργίας ο Όλυμπος και πορτφόλιό τους η καθιέρωση του ξύλινου παπιγιόν –και όχι μόνο- στην στιλιστική συμπεριφορά των σύγχρονων ανδρών.
Με την δύναμη του ξύλου ως πρωταγωνιστή κατάφεραν να κάνουν το ανδρικό κοινό να το φορέσει και εκτός γάμων την ώρα μάλιστα που ακόμα και το συμβατικό παπιγιόν δεν ήταν καθόλου διαδεδομένο εντός συνόρων.
«Ο λόγος που καταφέραμε να “φορέσουμε” στο ελληνικό κοινό το ξύλινο παπιγιόν είναι ότι προωθήσαμε ένα διαφορετικό στυλ που άρεσε κατά κύριο λόγο σε εμάς! Από κει και πέρα υπήρξε μία αρχική κρίσιμη μάζα (early adopters) που ενσωμάτωσαν αυτό το στυλ, από τις επίσημες εκδηλώσεις τους (γάμους, δεξιώσεις κ.α.), μέχρι την καθημερινή τους βόλτα για φαγητό ή ποτό.»
Όλα ξεκίνησαν στον Όλυμπο με αφορμή μια βάπτιση και κάτι παρατημένα ξύλα δρυός στο εργαστήριο του πατέρα τους
«Παρατηρήσαμε ότι στην αγορά δεν υπήρχαν πολλά ποιοτικά προϊόντα που να θα μπορούσαν να συνοδεύουν το επίσημο ανδρικό ντύσιμο. Έτσι και εμείς, συνδυάσαμε την τέχνη του πατέρα μας με το σύγχρονο design και την καλλιτεχνία με σκοπό να το πετύχουμε. Η αφορμή ήταν μία βάπτιση, κάτι παρατημένα ξύλα δρυός στο εργαστήριο του πατέρα μας και κάποια παλιά υφάσματα γραβάτας. Προκειμένου, λοιπόν, να πάμε σε αυτήν την εκδήλωση φτιάξαμε ένα παπιγιόν για τον καθένα μας με αυτά τα υλικά, αποσπώντας τι καλύτερες εντυπώσεις! Το πρώτο ξύλινο παπιγιόν το κατασκευάσαμε στα μέσα του 2014 και το σημαντικότερο ήταν ότι ήταν εξ ολοκλήρου χειροτεχνημένο από ανακυκλώσιμα υλικά. Μέχρι το τέλος εκείνου του έτους σχεδιάσαμε και κατασκευάσαμε την πρώτη μας συλλογή, η οποία ακολούθησε αυτή τη φιλοσοφία.»
Ο Λεωνίδας και ο Χαράλαμπος θυμούνται πως από μικρή ηλικία απασχολούνταν στην οικογενειακή επιχείρηση επιπλοποιίας του πατέρα τους ο οποίος τους δίδαξε την τέχνη της ξυλουργικής και εκείνοι έπειτα με την σειρά τους την απογείωσαν με τις γνώσεις τους σπουδάζοντας σε ξεχωριστά πανεπιστήμια ο καθένας.
«Αρχιτεκτονική εσωτερικών χώρων εγώ και στο τμήμα Μαθηματικών ο αδερφός μου. Μετά τις σπουδές μας εργαστήκαμε και οι δύο σε διάφορες δουλειές που σχετίζονταν με το πεδίο σπουδών μας και έπειτα επιστρέψαμε στη βάση μας με σκοπό να επαναπροσδιορίσουμε την μορφή της υπάρχουσας επιχείρησης του πατέρα μας.» μας λέει ο Λεωνίδας.
Με έδρα τον τόπο τους. Επιλογή ή ανάγκη;
«Ζούμε και εργαζόμαστε σε ένα μικρό χωριό λίγα χιλιόμετρα μακριά από τους πρόποδες του Ολύμπου, τον Κολινδρό Πιερίας. Αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να έχουμε δίπλα μας το ξύλο του Ολύμπου με το οποίο κυρίως δουλεύουμε, χωρίς να διανύουμε τεράστιες αποστάσεις για να το προμηθευτούμε! Στην αρχή ήταν ανάγκη, διότι εδώ βρισκόταν το εργαστήριο του πατέρα μας και ήταν μία πολύ καλή βοήθεια να έχουμε τον δικό μας ιδιόκτητο χώρο για τα πρώτα μας βήματα. Έπειτα έγινε επιλογή, καθώς βλέπουμε ότι μπορούμε να διαχειριστούμε πολλές διαδικασίες από εδώ χωρίς να μετακινούμαστε συνεχώς ή να έχουμε βάση κάποιο μεγάλο αστικό κέντρο. Σαφώς το internet έχει συμβάλει τα μέγιστα σε αυτό, αφού οι επικοινωνίες με συνεργάτες, κάποιες παραγγελίες προμηθειών αλλά κυρίως οι πωλήσεις μας γίνονται αξιοποιώντας τις δυνατότητές του.»
Η δημιουργική και καλλιτεχνική επιφάνεια της φιλοσοφίας πίσω από το Exallo βασίζεται σε όσα «εγκαταλείπει» η ίδια η γη, στην ιδέα του χειροποίητου με σύγχρονη αισθητική αλλά και προσανατολισμό στην επαναχρησιμοποίηση.
«Ο δρόμος το είχε δείξει από την αρχή όταν ξεκινήσαμε να κατασκευάζουμε τα πρώτα μας ξύλινα παπιγιόν από φυσική ξυλεία, που την βρίσκαμε εγκαταλελειμμένη από την ίδια την φύση. Οπότε έχουμε ως βασική αρχή να κατασκευάζουμε, με τα ίδια μας τα χέρια, προϊόντα υψηλής αισθητικής και design, με κύριο υλικό το ανακυκλωμένο ξύλο, και δη της περιοχής μας, της περιοχής του Ολύμπου! Επίσης, συνεργαζόμαστε με τοπικούς παραγωγούς (μελισσοκόμους, τοπικούς αγρότες, κρασοπαραγωγούς κα), από τους οποίους συλλέγουμε την πρώτη ύλη, που αποτελεί την βάση για την κατασκευή όλων μας των αξεσουάρ. Με αυτόν τον τρόπο συμβάλλουμε στην τοπικότητα της παραγωγής αλλά και στην γενικότερη βιωσιμότητα του φυσικού μας περιβάλλοντος – ευελπιστούμε και σε ολόκληρου του πλανήτη μελλοντικά! Κρατάμε, τέλος, το 5% από όλες μας τις πωλήσεις για να συμβάλλουμε σε δράσεις αναδάσωσης που γίνονται στην περιοχή μας. Επιστρέφουμε, με αυτόν τον τρόπο, αυτό που, κατά κάποιον τρόπο, δανειστήκαμε από τον φυσικό μας πλούτο.»
Οι συλλογές ανανεώνονται κάθε σεζόν ενώ προστίθεται και μία προϊοντική γραμμή κάθε χρόνο. Στόχος τους την επόμενη χρονιά είναι να εισάγουν κάποιες συλλεκτικές συλλογές οι οποίες θα μπορούσαν να γίνουν σε συνεργασία με άλλα brands ή designers που ακολουθούν την ίδια φιλοσοφία με το Exallo σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό και την κατασκευή των προϊόντων τους.
Αγαπούν το ξύλο γιατί μεγάλωσαν μαζί του δημιουργώντας πάνω του αλλά και λόγω της αγάπης του πατέρα τους γι’ αυτό. Θεωρούν πως είναι εύπλαστο, σχετικά, και ότι σου δίνει εύκολα την δυνατότητα να το σκαλίσεις ή να το φορμάρεις αλλά και να το ζωντανέψεις με τα φινιρίσματά του. Άλλα αγαπημένα τους υλικά, το ανακυκλωμένο καθαρό ασήμι (από παλιά βάζα και ποτήρια), ο μπρούτζος και το ατσάλι, το φυτικά επεξεργασμένο δέρμα και το ανακυκλωμένο πλαστικό.
«Γενικά πειραματιζόμαστε με τέτοιου είδους υλικά αλλά και με το συνδυασμό τους, έτσι ώστε να ανακαλύπτουμε συνεχώς νέες τεχνικές και αισθητικές εφαρμογές σε νέα προϊόντα και συλλογές μας.»
Αυτή την στιγμή μπορείς να βρεις με την υπογραφή του Exallo ξύλινο παπιγιόν (ανδρικό και παιδικό) το ανδρικό ξύλινο μανικετόκουμπο (χειροτεχνημένο από ασήμι, μπρούτζο, ατσάλι και ξύλο) και οι ξύλινες θήκες κινητών (από ανακυκλωμένο πλαστικό και επανακτημένο -reclaimed- ξύλο).
«Υπάρχουν, ωστόσο, πλάνα για επέκταση των προϊοντικών μας γραμμών, πάντα σε ότι σχετίζεται με το επίσημο ντύσιμο του μοντέρνου άνδρα. Τέλος, ήδη ξεκινήσαμε ένα αρκετά μεγάλο project που ευελπιστούμε να το ανακοινώσουμε στα μέσα της επόμενης χρονιάς. Πρόκειται για ένα αξεσουάρ για τον άνδρα που μέχρι στιγμής δεν έχει επιχειρηθεί να κατασκευαστεί στην Ελλάδα! Περισσότερες λεπτομέρειες στους επόμενους μήνες…»
Τι κάνει τα κομμάτια του Exallo μοναδικά στην αγορά αυτή την στιγμή;
«Είναι φτιαγμένα στο χέρι σε μικρές ποσότητες, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχει άριστος ποιοτικός έλεγχος, από χειροτέχνες που ζουν και εργάζονται στην Ελλάδα με κύρια ύλη που συλλέγεται βιώσιμα από τον τόπο μας. Όταν κάποιος, δηλαδή, αγοράσει κάτι δικό μας, εκτός του ότι κατέχει ένα κλασσικό κομμάτι υψηλής αισθητικής αξίας, συμβάλει σε ένα μεγαλύτερο κίνημα για την οικονομική ανάπτυξη του τόπου μας και την ευρύτερη αειφορία του φυσικού μας περιβάλλοντος.»
Σε σχέση με τον ανταγωνισμό, το δίδυμο του Exallo σημειώνει πως ένας από τους σημαντικότερους λόγους που ξεκίνησαν την Exallo είναι για να χρησιμοποιούν την επιχείρησή τους με σκοπό να ευαισθητοποιήσουν και να κινητοποιήσουν το κοινό να αλλάξει τις καταναλωτικές του συνήθειες. Να στραφεί σε προϊόντα που έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής τόσο από ποιοτικής όσο και από αισθητικής πλευράς.
«Αυτό σημαίνει ότι τα αξεσουάρ που παράγουμε έχουν ορισμένες προδιαγραφές τις οποίες δε συναντάμε σε προϊόντα ανταγωνισμού.»
Πώς βρίσκουν τον σύγχρονο άνδρα στην Ελλάδα, ως μοτίβο;
«Ο σύγχρονος άντρας διαφέρει πια στον τρόπο που συμπεριφέρεται καταναλωτικά, σε σχέση με το παρελθόν. Είναι πλέον περισσότερο αποφασιστικός, έχει άποψη, του αρέσει να ενημερώνεται για την μόδα και το στυλ και προσέχει τον εαυτό του και την εξωτερική του εμφάνιση περισσότερο από ποτέ! Σε ότι αφορά το στυλ, δεν έχει συνηθίσει τόσο στο μοντέρνο κομψό/επίσημο που προωθεί η Exallo, καθώς αρέσκεται περισσότερο στο casual style. Και είναι πολύ λογικό, ξέρεις, αφού οι καιρικές συνθήκες αλλά και το γενικότερο mood της χώρας μας το επιτρέπουν. Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν συχνές περιπτώσεις που συναντάται ένα στυλ πιο επίσημο, όχι τόσο στην καθημερινότητα, αλλά σε ορισμένες εκδηλώσεις (γάμους, βαπτίσεις) και διάφορες άλλες τελετές (απονομές, βραβεύσεις, συνέδρια κ.α) όπου τα αξεσουάρ μας βρίσκουν εξαιρετικό fit στον ανάλογο ρουχισμό.»
Η νέα τους συλλογή “Nature Collection” είναι εμπνευσμένη από την ελληνική φύση και την καθημερινή επαφή των σχεδιαστών μαζί της. Πώς καταφέρνει κάποιος να μεταφράσει σε σχήμα, χρώμα, δομή αυτή την επαφή;
«Τα πάντα για εμάς είναι φύση! Είναι εκεί που ζούμε και εργαζόμαστε, είναι το περιβάλλον που μας δίνει δύναμη και μας εμπνέει. Την σεβόμαστε και δημιουργούμε τα προϊόντα μας με συνέπεια προς αυτήν. Οπότε θα ήταν λογικό να της “αφιερώσουμε” μία συλλογή! Την συλλογή αυτή την ονομάσαμε “Nature Collection” , καθώς θελήσαμε να αποτυπώσουμε ορισμένα από τα στοιχεία που συνθέτουν την φύση που μας περιβάλλει στα προϊόντα μας. Την παρατηρήσαμε, λοιπόν, και απεικονίσαμε τα λουλούδια και τα άνθη της, τους μικρούς έμβιους οργανισμούς και τα στάχυα των αγρών με χρωματισμούς και σχέδια επάνω σε κάθε μία από τις προϊοντικές μας γραμμές. Δημιουργήσαμε δέκα διαφορετικά ξεχωριστά στιλ (4 ξύλινα παπιγιόν, 2 είδη μανικετόκουμπων και 4 ξύλινες θήκες κινητών τηλεφώνων) που είτε “στέκονται” μόνα τους, είτε μπορούν να συνδυαστούν μεταξύ τους»
Τα Exallo έχουν περάσει τα ελληνικά σύνορα και τα παιδιά έχουν ήδη καταφέρει να συγκαταλέγουν στο πρόγραμμά τους, την παρουσία του brand σε μεγάλα πράγματα διεθνώς.
«Γενικά το κοινό και οι αγοραστές που ψάχνουμε θα θέλαμε να έχουν στη συλλογή τους το brand Exallo για το eco-friendly προφίλ που διαθέτουμε, σε συνδυασμό με το premium design και ποιότητα κατασκευής. Έτσι, από τις αρχές του 2017 ξεκινήσαμε να συμμετέχουμε σε Ευρωπαϊκές διεθνείς εκθέσεις (σε Γερμανία και Ολλανδία) που στόχο έχουν να αναδείξουν και να προβάλλουν τα υψηλού επιπέδου design και fashion brands που έχουν αυτό το προφίλ. Τα media είχαν προβάλλει το εγχείρημά μας και μάλιστα είχαμε την τιμή να μας αφιερώσει ένα μικρό απόσπασμα το Euronews Channel. Η φήμη μας διαδόθηκε γρήγορα και δεν άργησε η συνεργασία μας με τον Θεσμό του Green Fashion Week…»
Σχετικά με την συμμετοχή σας στον θεσμό του Green Fashion Week
«Το Green Fashion Week είναι μία διοργάνωση που λειτουργεί τα τελευταία δύο χρόνια με την υποστήριξη του Υπ. Περιβάλλοντος της Ιταλίας, των Ηνωμένων Εθνών και άλλους μεγάλους οργανισμούς. Σκοπό έχει, με τις επιδείξεις μόδας που διοργανώνει σε ολόκληρο τον πλανήτη, να δημιουργήσει μία κοινότητα γύρω από την «Πράσινη Μόδα» και να αναδείξει fashion brands, των οποίων τα προϊόντα παράγονται από βιώσιμα και πιστοποιημένα υλικά και φιλικούς προς το περιβάλλον μεθόδους επεξεργασίας. Η Exallo θα συμμετάσχει στην επόμενη διοργάνωση που λαμβάνει χώρα στην Ρώμη από τις 6-10 Νοεμβρίου, προβάλλοντας στο κοινό τις τελευταίες της συλλογές. Το γεγονός αυτό αποτελεί μεγάλη τιμή για μας, καθώς θα είμαστε το μοναδικό brand του θεσμού που προωθεί το ανδρικό αξεσουάρ και επίσης θα έχουμε τη δυνατότητα να μιλήσουμε στη συνέντευξη τύπου για της αρχές της βιωσιμότητας και πως εμείς τις αξιοποιούμε στον σχεδιασμό, την κατασκευή και την διανομή των προϊόντων μας.»
Τελικά, φορούσατε οι ίδιοι παπιγιόν πριν φτιάξετε τα δικά σας;
«Το παπιγιόν ανέκαθεν συνόδευε το ντύσιμο μας και ήταν μέρος της γκαρνταρόμπας μας. Πως θα μπορούσε να μην ήταν άλλωστε αφού αποτελεί το σύμβολο στο ανδρικό ντύσιμο; Το κακό ήταν ότι θέλαμε να το αλλάζουμε κάθε φορά που αλλάζαμε ντύσιμο… Αυτό είναι το αρνητικό, ξέρεις, με την μαζική παραγωγή και το fast fashion. Κανένα προϊόν της, ως αξία, δεν παραμένει στον χρόνο. Αυτό σαν Exallo έχουμε ως σκοπό να αλλάξουμε και μέχρι τώρα θεωρώ πως τα καταφέρνουμε. Υπάρχουν πελάτες μας που μας λένε ότι δεν μπορούν να αποχωριστούν το πρώτο τους ξύλινο παπιγιόν που αγόρασαν από εμάς πριν ένα ή και περισσότερα χρόνια. Και εγώ, προσωπικά, δεν έχω σταματήσει να φοράω ένα από τα πρώτα παπιγιόν της κλασσικής μας συλλογής (το Astair), που πρωτοκατασκευάσαμε πριν περίπου τρία χρόνια!»
*Βρείτε το Exallo σε site και facebook.