Ο Δημήτρης συσκευάζει την αγάπη του για την ελιά σε ένα μπουκάλι

Ο Δημήτρης Γαρόφαλλος στα 30 του έχει καταφέρει να εδραιώσει ένα ισχυρό brand, το Marmaro Olive oil. 

Εύα Καβάζη
ο-δημήτρης-συσκευάζει-την-αγάπη-του-γι-733893
Εύα Καβάζη

Μεγάλωσε μέσα στους ελαιώνες του πατέρα του στην Χαλκιδική, η πλούσια γεύση του ελαιόλαδου, η μυρωδιά της χονδροελιάς Χαλκιδικής και η συγκομιδή της ήταν από τα πρώτα ερεθίσματα που δέχθηκε. Ο λόγος για τον Δημήτρη Γαρόφαλλο που στα 30 του έχει καταφέρει να εδραιώσει ένα ισχυρό brand, το Marmaro Olive oil.

Για τον Δημήτρη, η σπουδές στην Γεωπονία ήταν μονόδρομος έχοντας ζήσει από πρώτο χέρι την καλλιέργεια ελιάς από τα παιδικά του χρόνια. Ο ίδιος γνώριζε από τον πατέρα του πόσο δύσκολο είναι να ασχοληθείς με τις αγροτικές δουλειές, την κούραση, το μεγάλο κόστος και την έναρξη μίας επιχείρησης μόνος του. «Τα τελευταία πέντε χρόνια που ασχολούμαι επαγγελματικά με την καλλιέργεια της ελιάς, κρατώντας ένα budget, και κάνοντας σταδιακά μικρά βήματα δεν δυσκολεύτηκα πολύ. Αν ξεκινούσα από το μηδέν σίγουρα θα ήταν πιο δύσκολη η δημιουργία μιας επιχείρησης. Δεν έχω δικό μου συσκευαστήριο οπότε έπρεπε να αναζητήσω έμπιστους συνεργάτες όσον αφορά την τυποποίηση του προϊόντος».

Έτσι, το 2015 νοίκιασε χωράφια θέλοντας να καλλιεργήσει. Έχοντας πλέον την εμπειρία και το πτυχίο Γεωπονίας από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, η ιδέα να δημιουργήσει το δικό του προϊόν φαινόταν όλο και πιο κοντινή όμως δεν ήταν απόλυτος σίγουρος. Ένα ταξίδι στην Αμερική με την παρέα του το Νοέμβριο του 2017 ήταν αυτό που τον έκανε να σιγουρευτεί για την επιλογή του.

Μετά το ταξίδι, ο Δημήτρης ξεκίνησε τις διαδικασίες, έψαξε το κατάλληλο μπουκάλι, μαζί με τον γραφίστα και ξάδερφο του, Θωμά Τσιοτρέλη για σχεδόν έξι μήνες κοιτούσαν πιθανά σχέδια για το μπουκάλι. Με στόχο ένα premium προϊόν οι δύο τους, στράφηκαν σε ένα μπουκάλι με έντονες γωνίες ενώ στο λογότυπο έκρυψαν κάποια μηνύματα. «Μπορεί κάποιος να διακρίνει το γράμμα Μ από το Marmaro, ένα κλαδί ελιάς που παραπέμπει στην ελιά ή στο ελαιόλαδο και έναν άσσο που υποδηλώνουν το νούμερο ένα, δηλαδή ότι μπορείς να εμπιστευτείς, όλα αυτά μαζί συνθέτουν το λογότυπο». Η ονομασία προήλθε από μία από τις περιοχές που βρίσκονται οι ελαιώνες του ανάμεσα στα χωριά Καλύβες και Όλυνθος, το Μάρμαρο.

Τρία χρόνια αργότερα, το Marmaro olive oil εξάγεται στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στην Γερμανία, Αυστρία, Γαλλία, Δανία, Σουηδία, Νορβηγία, Ολλανδία, Βέλγιο, Λετονία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Κορέα. Ενώ έχει κερδίσει έντεκα βραβεία, τρία χρυσά, τρία ασημένια και δυο χάλκινα σε διεθνείς διαγωνισμούς. «Έχει τύχει να βρεθώ σε κατάστημα που προμηθεύω στην Αυστρία, για να συναντήσω τους συνεργάτες μου, και εκείνη την στιγμή υπήρχε πελάτης που αγόραζε το προϊόν μου. Το συναίσθημα είναι ανεκτίμητο όταν το προϊόν σου βρίσκει την ανταπόκριση που θέλεις».

Για τον Δημήτρη η εξαγωγή στην Ευρώπη, την Αμερική και την Ασία ήταν ο αρχικός του στόχος. Όπως εξηγεί «Το ελαιόλαδο έχει υψηλό κόστος παραγωγής, αυτό σημαίνει πώς στην Ελλάδα δεν υπάρχει μεγάλη ζήτηση όσον αφορά ένα premium ελαιόλαδο. Το κοινό που δείχνει μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι κυρίως τουρίστες που επισκέπτονται την χώρα μας. Λόγω της διατροφικής συνήθειας που έχουμε ως Έλληνες να το χρησιμοποιούμε σε καθημερινή βάση στη διατροφή μας οι περισσότεροι επιλέγουν ένα φθηνότερο ελαιόλαδο από το σούπερ μάρκετ». Ο Δημήτρης στα επόμενα χρόνια πέραν του ελαιολάδου θα προσθέσει και την ελιά ή ακόμα και κάποια παράγωγα της όπως την πάστα ελιάς.

Παρά την επιτυχία που σημειώνει το ελαιόλαδο του ο Δημήτρης εξηγεί πώς η παραγωγή ελαιόλαδου δεν είναι μια εύκολη υπόθεση. «Για να καρπίσει το δέντρο θέλει πολύ φροντίδα. Η ποικιλία της χονδροελιάς Χαλκιδικής απαιτεί πολλά εργατικά χέρια από την καλλιέργεια μέχρι τη συγκομιδή, καθώς οι καρποί συλλέγονται απευθείας με το χέρι. Αυτό αυξάνει κατα πολύ το κόστος. Επίσης η προώθηση και πώληση ενός προϊόντος απαιτεί, προσωπική εργασία και χρόνο, θάρρος και επιλογή των κατάλληλων συνεργατών».

Όσον αφορά το πόσο επηρεάστηκε η επιχείρηση του λόγω της έλευσης της πανδημίας του κοροναϊού, ο Δημήτρης είπε «Πέρσι τον Φεβρουάριο, έδειξε πώς η χρονιά θα εξελίσσονταν πολύ δύσκολη. Τον Δεκέμβριο όμως σημειώθηκε μία αύξηση 25% από τον τζίρο του 2019 και έκλεισε το έτος αναπάντεχα ικανοποιητικά. Για τους δύο πρώτους μήνες του 2021 Ιανουάριος – Φεβρουάριος που βρισκόμαστε σε lockdown, και τα καταστήματα στο εξωτερικό είναι κλειστά, παρατηρούμε την ίδια εικόνα με την αντίστοιχη χρονική στιγμή πέρσι, αλλά καθώς μπαίνουμε στην άνοιξη ευελπιστούμε ότι αυτό θα αλλάξει».

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα