Απάτες στις διακοπές: Τι να προσέξεις για να μη μείνεις με τις βαλίτσες στο χέρι

Ιστοσελίδες «κλώνοι» και προσφορές που εμφανίζονται και... εξαφανίζονται

Ραφαήλ Γκαϊδατζής
απάτες-στις-διακοπές-τι-να-προσέξεις-γ-1017468
Ραφαήλ Γκαϊδατζής

Σου έχει τύχει το δωμάτιο που έκλεισες να μην ανταποκρίνεται στα όσα έβλεπες στις φωτογραφίες όταν έκανες τη διαδικτυακή σου κράτηση; Ή ακόμη χειρότερα να έχεις φτάσει στον προορισμό σου, αλλά τελικά να διαπιστώνεις ότι η κράτηση που έκανες ήταν για ένα μέρος «φάντασμα»;

Οι διακοπές -ιδιαίτερα του καλοκαιριού- είναι κάτι που όλοι τις περιμένουμε πώς και πώς. Τις σχεδιάζουμε καιρό και φυσικά δε θέλουμε τίποτα να πάει στραβά και να χαλάει τις λίγες ή πολλές ημέρες που έχουμε στη διάθεσή μας για να αφήσουμε στην άκρη κινητά, λάπτοπ, υποχρεώσεις και να πατήσουμε pause στους τρελούς ρυθμούς της καθημερινότητας.

Πώς λοιπόν μπορούμε να αποφύγουμε τις κακοτοπιές που βρίσκονται πίσω από πλατφόρμες «φαντάσματα» γύρω από ταξιδιωτικά εισιτήρια, αλλά και καταλύματα.

Ξεκινώντας από ένα ξενοδοχείο ή ενοικιαζόμενο δωμάτιο που έχουμε δει στο διαδίκτυο, πριν φτάσουμε στο σημείο να στείλουμε τα λεφτά για να το κλείσουμε, καλό θα ήταν να αναζητήσουμε στοιχεία τηλεφωνικής επικοινωνίας του καταλύματος για να επικοινωνήσουμε και να βεβαιωθούμε ότι δεν πρόκειται περί απάτης.

Ιδιαίτερα χρήσιμο το να αναζητήσουμε κριτικές στα social media ή στο google, από άλλους ταξιδιώτες που έχουν επισκεφτεί και έχουν διαμείνει στο συγκεκριμένο χώρο.

Το «καμπανάκι» που μας χτυπάνε οι ειδικοί είναι ότι μπορούμε πολύ εύκολα να την… πατήσουμε, καθώς οι επιτήδειοι μπορούν πολύ εύκολα πλέον να φτιάξουν ιστοσελίδες που είναι πανομοιότυπες με ταξιδιωτικών εταιριών ή τουριστικών πρακτορείων και να μας εξαπατήσουν.

Όταν δεν έχεις χρόνο για να περιμένεις στο ακουστικό σου για το πότε θα «πιάσεις» γραμμή με το ξενοδοχείο, τον ιδιοκτήτη του καταλύματος ή το τουριστικό πρακτορείο, η λύση της επικοινωνίας μέσω των social media μοιάζει ιδανική, αλλά πολλές φορές παρακινδυνευμένη, γιατί χωρίς να το γνωρίζουμε, αυτή είναι μια βασική πρακτική που χρησιμοποιούν οι επιτήδειοι για να μας αποσπάσουν χρήματα και στοιχεία των τραπεζικών μας λογαριασμών/καρτών.

Το «τζάμπα» δεν υπάρχει στον τουρισμό, γι’ αυτό θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα υποψιασμένοι όταν «σκάνε» στις αρχικές μας σελίδες στα social media προσφορές γύρω από ταξιδιωτικά πακέτα για προορισμούς στο εσωτερικό ή το εξωτερικό. Και σε αυτήν την περίπτωση θα ήταν ιδανική μία… έρευνα αγοράς μεταξύ διάφορων τουριστικών πρακτορείων, συγκρίνοντας τις τιμές, το τι προσφέρουν από πλευράς μετακινήσεων, διαμονής, καθώς και το τι καλύπτουν και τι όχι, για να μη βρεθούμε προ εκπλήξεως με έξτρα κόστη.

Εκτός από τους επίδοξους ταξιδιώτες βέβαια, μεγάλο πρόβλημα με όλα τα παραπάνω αντιμετωπίζουν και οι ίδιοι οι ξενοδόχοι και πάροχοι καταλυμάτων, καθώς θα πρέπει στο τέλος να αποδείξουν ότι δεν είναι… ελέφαντες, ότι δεν έλαβαν ποτέ κάποια χρήματα και ότι δεν τους ανήκει η ιστοσελίδα «κλώνος» μέσω της οποίας ο ενδιαφερόμενος, χωρίς να γνωρίζει ότι πρόκειται για απάτη, έκανε την κράτηση και έστειλε το ποσό που του ζητούσαν.

«Προσφορές» που… εμφανίζονται και εξαφανίζονται

Δεν είμαστε τόσο τυχεροί όταν βλέπουμε σε ένα αναδυόμενο παράθυρο ότι έχουμε μόλις 2 ή 3 λεπτά για να κλείσουμε τις διακοπές των ονείρων μας σε χαμηλό κόστος.

Απλώς οι επιτήδειοι μπορούν με αυτόν τον τρόπο να «τσιμπήσουν» τα θύματά τους και εν συνεχεία τα ίχνη τους να… εξαφανιστούν, αφού βέβαια πρώτα θα έχουν καταφέρει να κάνουν τη «δουλειά» τους.

Άλλωστε με τη χρήση των cookies στον υπολογιστή μας ή το κινητό μας, εάν αναζητήσουμε έναν προορισμό, είναι σίγουρο ότι τις επόμενες ημέρες θα βρεθούμε πολλές φορές «πάνω» σε διαφημίσεις γύρω από αυτόν.

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι και το γεγονός ότι όταν φτάσουμε στο τελευταίο βήμα πριν την αποστολή των χρημάτων, να είμαστε βέβαιοι ότι η σελίδα μας κατευθύνει σε ασφαλές περιβάλλον πληρωμών, εκεί όπου θα ζητηθούν μόνο τα απολύτως απαραίτητα στοιχεία που συνηθίζουν να ζητούν οι τράπεζες για την ολοκλήρωση μιας συναλλαγής.

Και εάν την «πατήσουμε» τι μπορούμε να κάνουμε;

Να επικοινωνήσουμε άμεσα με την τράπεζά μας για να προλάβουμε να μην εκτελεστεί η συναλλαγή και παράλληλα να επικοινωνήσουμε με τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και να ενημερώσουμε για το τι ακριβώς συνέβη.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα