Ελλάδα

Πέντε νέοι που γύρισαν από διακοπές κάνουν ταμείο

Οι προορισμοί που επέλεξαν, τα ποσά που ξόδεψαν, όσα τους έκαναν εντύπωση

Βασίλης Παπουτσής
πέντε-νέοι-που-γύρισαν-από-διακοπές-κά-341606

Κάποτε οι διακοπές στην Ελλάδα ήταν μόνο απόλαυση. Φέτος, οι λίγες ημέρες «ανάσας» και αλλαγής παραστάσεων συνοδεύονται και από ένα βάσανο για την τσέπη μας.

Πέντε νέοι που επέλεξαν τη νησιωτική και ηπειρωτική Ελλάδα ως προορισμό για τις φετινές τους διακοπές με τον/την σύντροφό τους ή την παρέα τους, κάνουν… ταμείο και μοιράζονται μαζί μας τις εμπειρίες τους, τα ποσά που ξόδεψαν, αλλά και τα όσα βίωσαν εκεί.

“Σύρος: Προσιτή επιλογή με σωστή διαχείριση”

“Φέτος αποφασίσαμε με την κοπέλα μου πως η Σύρος είναι η καλύτερή μας επιλογή για το καλοκαιρινό μας ταξίδι. Μάλιστα κατασταλάξαμε σε αυτό 2 μήνες πριν την άφιξή μας και κάναμε τις αντίστοιχες κρατήσεις. Ξεκινήσαμε από το λιμάνι του Πειραιά με την διαδρομή να διαρκεί σχεδόν τις 4 ώρες. Το κόστος των ακτοπλοϊκών δεν υπερέβαινε τα 100 ευρώ το άτομο. Η παραμονή μας στο νησί διήρκησε 5 ημέρες, δηλαδή 4 διανυκτερεύσεις, σε ξενοδοχείο χωρίς γεύμα ωστόσο, με συνολικό ποσό τα 300 ευρώ.

Οι παραλίες μπορώ να πω πως ήταν αρκετά καθαρές και μερικές από αυτές είναι και ελεύθερες. Στις οργανωμένες το σετ ξαπλώστρας αποτιμάται στα 20 ευρώ. Τα ταβερνάκια στην Ερμούπολη έχουν γευστικό φαγητό και μπορεί κανείς με 25 ευρώ να χορτάσει με μια σαλάτα, ορεκτικό αλλά και κυρίως πιάτο με την συνοδεία πάντα κάποιου ποτού.

Ταλαιπωρηθήκαμε λίγο είναι η αλήθεια για να ανέβουμε στην Άνω Σύρο, αλλά άξιζε υπέρ του δέοντος η προσπάθεια λόγω της μαγευτικής θέας. Σαν εμπειρία θα μου μείνει αξέχαστη η παραλία «Αστέρια» καθώς και το πόσο όμορφο είναι το δημαρχείο της Σύρου με την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική του. Εντύπωση μου έκανε πως δεν είχε ιδιαίτερη πολυκοσμία για τέλη Ιουλίου. Σίγουρα είναι μια προσιτή επιλογή οικονομικά θα έλεγα με σωστή διαχείριση.”

*Απόστολος, 24 χρονών

“Σαν πας στην Κίμωλο, το Σκιάδι και το… μπάτζετ σου πρέπει να δεις!”

“Η τωρινή χρονιά, μας βρήκε με την σύντροφό μου στο δίλημμα που θα ταξιδέψουμε φέτος με την κοπέλα μου για διακοπές. Η απάντηση ήταν η Κίμωλος και ξεκίνησε το ταξίδι μας από εδώ, την Θεσσαλονίκη, μέσω αεροπλάνου και έπειτα με πλοίο με στόχο το λιμάνι Ψάθη, το λιμάνι του νησιού. Τα μεταφορικά δε, 220 ευρώ το άτομο συνολικά. Το ταξίδι στην θάλασσα διήρκησε 7 με 8 ώρες. Γενικά αν και φαίνονται πολλές οι ώρες, επειδή μπορείς να περπατήσεις κιόλας να βγεις στα καταστρώματα και να αγναντεύεις το Αιγαίο ήταν απολαυστική η διαδρομή.

Η παραμονή μας στο νησί ήταν για 6 διανυκτερεύσεις κάτι που μεταφράζεται περίπου στα 800 ευρώ και για τους δυο μας συνολικά. Μπορώ ωστόσο να θυμηθώ πως τα σούπερ μάρκετ στο νησί είχαν λίγο αυξημένες τιμές σε σχέση με τα αστικά κέντρα. Επίσης θέλω να τονίσω πως για να ανακαλύψεις τις ομορφιές του νησιού με τις αρμόζουσες ανέσεις χρειάζεσαι οπωσδήποτε Ι.Χ., το οποίο και φυσικά νοικιάσαμε με 60 ευρώ την ημέρα. Το νησί έχει δυο οργανωμένες παραλίες με 30 ευρώ το σετ ξαπλώστρας ενώ οι υπόλοιπες παραλίες είναι ελεύθερες.

Καθημερινά επισκεπτόμασταν ταβέρνες και εστιατόρια για τα γεύματά μας, με συνολικό λογαριασμό 35-40 ευρώ το άτομο (σαλάτα, 2 ορεκτικά, κυρίως, ποτό). Ψάρια και θαλασσινά είχαν την τιμητική τους, μαζί με τα τοπικά φαγητά όπως η λαδένια και η τυρένια. Διέκρινα πως το νησί δεν έχει κλαμπ παρά μόνο μπαράκια, αλλά έχεις την δυνατότητα να κανείς θαλάσσια σπορ. Αξέχαστη εμπειρία δια μέσω πεζοπορίας ήταν όταν πήγαμε στο Σκιάδι, μια φυσική πέτρα που μοιάζει σαν μανιτάρι! Περάσαμε εξαιρετικά και αν διαθέτεις το ανάλογο μπάτζετ είναι μια επιλογή που σίγουρα αξίζει.”

*Βαγγέλης 25 χρονών

“Δονούσα, θα σε θυμάμαι για πάντα”

“Μαζί με άλλες δυο φίλες μου σχεδιάσαμε την φετινή μας καλοκαιρινή απόδραση η οποία είχε αρκετά μέρη στο μενού. Το ταξίδι ξεκίνησε από την Θεσσαλονίκη αεροπορικά για Νάξο και θέλω εδώ να συμπληρώσω πως συνολικά όλα τα έξοδα μεταφοράς ήταν μόλις 140 ευρώ, διότι έγινε με σωστό προγραμματισμό. Μείναμε σε διαμέρισμα που κλείσαμε μέσω Airbnb, με 30 ευρώ την ημέρα ως αντίτιμο. Στην Νάξο κοιμηθήκαμε 6 βραδιές.

Το νησί έχει καλή συγκοινωνία με πολύ στενούς δρόμους, το οποίο προκαλεί συχνά θέμα κυκλοφορίας. Το νησί ιδιαίτερα ήσυχο και κυρίως για οικογένειες, οι οποίες με 15 ευρώ το άτομο σε ταβέρνα μπορούν να χορτάσουν. Πολύ ωραίες καθαρές παραλίες, ενώ λόγω του γνωστού προβλήματος με τις παράνομες ξαπλώστρες σε μη επιτρεπτούς χώρους πετύχαμε και το κίνημα της πετσέτας.

Στο Χαλκί έφαγα το καλύτερο γαλακτομπούρεκο που έχω φάει στην ζωή μου, ενώ έπειτα στον Ναό του Απόλλωνα απολαύσαμε το μαγευτικό ηλιοβασίλεμα. Την καρδία βέβαια μου έκλεψε το μικρό γειτονικό νησάκι Δονούσα, με μια υπέροχη παραλία, το Λιβάδι, μια παραλία γυμνιστών στην οποία έχεις πρόσβαση με καΐκι.

Το νησί δε, απαγορεύει την χρήση ξαπλώστρας γεγονός που βοηθά οικονομικά τον τουρίστα, και αισθητικά τον χώρο. Έπειτα πήγαμε για μια σύντομη βόλτα στα Κουφονήσια, στα οποία αντίκρυσα πάρα πολλούς τουρίστες αλλά και εκεί την πολιτική της μη ξαπλώστρας, ενώ απουσιάζει ο ίσκιος και βλάστηση. Οι διακοπές έκλεισαν με 3 μέρες παραμονής σε οργανωμένο camping (10 ευρώ η βραδιά) στην Αντίπαρο, ένα νησί με σχεδόν αποκλειστικά ξένους τουρίστες  και πολύ ρηχές παραλίες, αλλά συνάμα οικονομικό.

Οι φετινές διακοπές θα μου μείνουν για πολύ καιρό στο μυαλό μου καθώς πέρασα πολύ όμορφα, ενώ τα οικονομικά δεδομένα είναι βατά καθώς σε όλες αυτές τις μέρες και με όλες τις δραστηριότητες δεν μου κόστισαν παραπάνω από 600 ευρώ.”

*Βίκυ 22 ετών

“Το Los Almyros Festival είναι μια μοναδική και οικονομική εμπειρία”

“Εδώ και αρκετό καιρό είχα πει στην κοπέλα μου ότι αρχές Αύγουστου δεν θα κανονίσουμε τίποτα και θα πάμε στο φεστιβάλ του Βόλου, στην περιοχή του Αλμυρού, το γνωστό και ως Los Almyros. Προνόμιο είναι η δωρεάν προσέλευση στο χώρο των συναυλιών, ενώ οι περισσότεροι παρευρισκόμενοι έκανε ελεύθερο camping στην περιοχή χωρίς κάποια χρέωση.

Πήγαμε με Ι.Χ. από Θεσσαλονίκη και τα συνολικά έξοδα των καυσίμων έφταναν τα 90 ευρώ και άλλα 25 ευρώ τα διόδια. Η αλήθεια είναι πως το ταξίδι ήταν λίγο δυσάρεστο καθώς περάσαμε μέσα από τις καμένες εκτάσεις του Βελεστίνου, οι οποίες υπέστησαν αυτές τις ολέθριες συνέπειες από τις πρόσφατες πυρκαγιές.

Γενικότερα, μας βγήκε οικονομικά το τριήμερο, γιατί προνοήσαμε και πήγαμε και σε σούπερ μάρκετ. Στο μέρος της διασκέδασης είχαμε διαφορά σπουδαία μουσικά σχήματα από τον εγχώριο χώρο αλλά και όχι μόνο. Nightstalker, 1000mods, Villagers of Ioannina City ήταν οι μπάντες που ανυπ0μονούσα να ακούσω αλλά την παράσταση έκλεψε ο Γιάννης Αγγελάκας, που ξεσήκωσε το κοινό με τα τραγούδια του. Γενικότερα υπήρχε πλουραλισμός στα είδη μουσικής στο φεστιβάλ (ροκ, ραπ, έντεχνο).

Η εμπειρία ήταν μοναδική και πολύ διαφορετική από τις συνηθισμένες διακοπές και σίγουρα οικονομική καθώς δεν ξόδεψα πάνω από 150 ευρώ”.

*Ιωσήφ 20 ετών

“Λευκάδα, ένα ελληνικό νησί με ιταλική φινέτσα και λογικές τιμές”

“Ήμασταν μέσα στην καρδιά του καλοκαιριού και ακόμα δεν είχα αποφασίσει που θα πάμε διακοπές με την παρέα μου. Ώσπου ξαφνικά είπα να πάμε Λευκάδα και μετά από πολύ λίγες μέρες ήμασταν ήδη εκεί. Πήγαμε και γυρίσαμε από Δράμα προς Λευκάδα και το αντίστροφο, με συνολικά έξοδα μεταφορών λιγότερο από 200 ευρώ για βενζίνες και διόδια, με Ι.Χ.. Στο νησί μείναμε 4 νύχτες με 25 ευρώ την βραδιά σε τετράκλινο διαμέρισμα μέσω booking. Η διαδρομή πάρα πολύ όμορφη, ενώ εντυπωσιακό είναι και το υποθαλάσσιο τούνελ για να φτάσεις στο νησί.

Το φαγητό ξεπερνάει τις συνηθισμένες προσδοκίες, και αυτό διότι με 20 ευρώ έχεις στο τραπέζι σου μεγάλες μερίδες φαγητού, σαλάτες και κρασί. Οι τιμές στις παραλίες είναι αξιοπρόσεκτες με μόλις 10 ευρώ τις 2 ξαπλώστρες. Για όσους δεν έχουν πάει στο νησί και σκοπεύουν να το επισκεφτούν θα ήταν καλό να ξέρουν ότι κάποιες παραλίες έχουν φουσκωμένα κύματα.

Λογικές είναι οι τιμές και στα νυχτερινά κέντρα διασκέδασης. Εντύπωση μου προξένησε η παρουσία πάρα πολλών ξένων τουριστών και ιδιαίτερα η έντονη παρουσία Ρουμάνων.

Στο σημείο αυτό θέλω να τονίσω πως το νησί μοιάζει ιδανικό να προσελκύσει πιο πολύ ζευγάρια και οικογένειες και όχι τόσο παρέες.

Σαν νησί είναι αρκετά όμορφο με εξωτικά τοπία αλλά πρέπει να έχεις μαζί σου αυτοκίνητο για να το δεις ολόκληρο. Πιο εντυπωσιακό από κάθε τι άλλο είναι η σφραγίδα που έχει αφήσει στο νησί η ιταλική επιρροή. Μπορεί κανείς να το διαπιστώσει τόσο στα κτήρια αλλά και στο φαγητό.”