Τα κόλπα που… ξενερώνουν τους τουρίστες στη Ρόδο
Τι λένε δυο άρθρα στον γερμανικό Τύπο για το ελληνικό καλοκαίρι.
Η εφημερίδα Merkur στην ιστοσελίδα της δημοσιεύει άρθρο σχετικά με τα κόλπα που μηχανεύονται οι καταστηματάρχες στη Ρόδο για να πουλούν πιο ακριβά τα ποτά τους για παράδειγμα. Το άρθρο σημειώνει: «Η Ρόδος, ένα από τα μεγαλύτερα νησιά και ένας από τους πιο δημοφιλής τουριστικούς προορισμούς, ήταν και ο λόγος του ταξιδιού του Πέτερ Γκίζελ και της ομάδας του για το τελευταίο επεισόδιο του προγράμματος «Προσοχή κοροϊδία», το οποίο μεταδόθηκε στο κανάλι KabelEins στις 11 Ιουλίου. Ο λόγος του ταξιδιού τους δεν ήταν όμως οι διακοπές, αλλά η αποκάλυψη των κόλπων που μετέρχονται οι ιδιοκτήτες εστιατορίων στην ιστορική παλιά πόλη. Το σχέδιό τους ήταν απλό. Παρήγγειλαν δύο μικρές ξανθές μπύρες για να τις απολαύσουν στη ζέστη. Ωστόσο αυτό που τους σέρβιραν στο πρώτο εστιατόριο, το χαρακτήρισαν σκωπτικά ως «Κολοσσό της Ρόδου»: δύο τεράστια ποτήρια μπύρας, η καθεμία γεμάτη με ένα λίτρο. Όχι μόνο αυτό που τους σέρβιραν ήταν πολύ μακριά από αυτό που είχαν παραγγείλει αλλά και η μπύρα ήταν επίσης υπερβολικά υπερτιμημένη».
Η μπύρα στη Ρόδο κοστίζει όσο και στο Μόναχο
Και το δημοσίευμα συνεχίζει: «Όταν ήρθε η ώρα να πληρώσει, ο δοκιμαστής που εργαζόταν για την τηλεόραση εξεπλάγη. Η τιμή της μπύρας ήταν παρόμοια με αυτή στη Γιορτή της Μπύρας στο Μόναχο. Ένα λίτρο κοστίζει 15 ευρώ στο ελληνικό νησί και επομένως κυμαίνεται στις μέσες τιμές της Γιορτής της Μπύρας το 2023 (14,90 ευρώ). Ο Πέτερ Γκίζελ πλήρωσε επίσης 16,50 ευρώ για μια μικρή σαλάτα. Αυτό δεν φαινόταν στον κατάλογο γιατί απλά δεν του τον έδωσαν. Μια μεθοδική απόκρυψη; Ακόμη και σε επόμενες επισκέψεις στο ίδιο εστιατόριο όταν τους ζήτησαν τον κατάλογο, πήραν έναν κατάλογο χωρίς τιμές. Μόνο όταν είπαν ότι είναι τηλεοπτικό συνεργείο πήραν έναν κατάλογο με τιμές».
Και λίγο παρακάτω αναφέρεται: «Σε ένα άλλο μπαρ, η ομάδα του KabelEins είχε παρόμοια εμπειρία: τους χρέωσαν 9,50 ευρώ για 0,7 λίτρα μπύρας. Το γεγονός ότι ο σερβιτόρος μισοαστεία μισοσοβαρά αναφέρθηκε στις μικρές μπύρες ως «γυναικείες μπύρες» ήταν απλώς το κερασάκι στην τούρτα». Το δημοσίευμα πάντως καταλήγει πως δεν είναι όλοι το ίδιο και ακόμα και πολλοί συνάδελφοί τους εστιάτορες επικρίνουν τέτοιες συμπεριφορές.
Η λειψυδρία στην Ελλάδα
Ένα επίσης καλοκαιρινό θέμα από την Ελλάδα αφορά τη λειψυδρία. Το Focus γράφει «Οι τουρίστες δεν μπορούν πλέον να κάνουν ντους! Η Ελλάδα παλεύει απεγνωσμένα για το νερό». Το δημοσίευμα αναφέρεται στη Χαλκιδική και σημειώνει: «Η ξηρασία απειλεί τις σοδειές και εν μέσω της σεζόν τον τουρισμό, τη «βαριά βιομηχανία» της χώρας. Επειδή δεν πρέπει να λείψει τίποτα από τους τουρίστες, οι ντόπιοι πρέπει να κάνουν κουμάντο χωρίς τρεχούμενο νερό. Το πότισμα των ελαιόδεντρων είναι και αυτό περιορισμένο. Για άλλη μια φορά φέτος υπάρχει κίνδυνος η σοδειά να είναι κακή και υψηλές οι τιμές του ελαολάδου, απαραίτητου συστατικού για κάθε μεσογειακή διατροφή. Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Νέας Προποντίδας Χαράλαμπος Σαρόγλου δεν αρνείται ότι η μειωμένη πίεση του νερού στερεί την ύδρευση από κάποιες οικογένειες και από κάποιες περιοχές που βρίσκονται πιο ψηλά. Λίγο πιο νότια, στο γραφικό χωριό Πευκοχώρι της Χαλκιδικής, ορισμένοι τουρίστες ακύρωσαν τις κρατήσεις τους ήδη από τα μέσα Ιουλίου. Δεν ήθελαν να αντιμετωπίσουν τη λειψυδρία»
Παρά τις πολυάριθμες δημόσιες εκκλήσεις και τις δραματικές αναφορές στα ελληνικά ΜΜΕ, εξακολουθούν να υπάρχουν άνθρωποι που παραμένουν απαθείς. Όταν υπάρχει αρκετή πίεση ποτίζουν το γκαζόν, πλένουν το αυτοκίνητό τους ή τις αυλές και τα πεζοδρόμια. Από την άλλη, τα σούπερ μάρκετ αναφέρουν ότι υπάρχουν προπαραγγελίες για εμφιαλωμένο νερό. Μερικοί ντόπιοι φοβούνται ότι θα λείψει ακόμα και το πόσιμο νερό».
Πηγή: DW