Κόσμος

Πήγαμε στο πιο όμορφο και εντυπωσιακό μέρος στα Βαλκάνια!

Ένα roadtrip στα Βαλκάνια ήταν αρκετό για να μας αποκαλυφθεί.

Parallaxi
πήγαμε-στο-πιο-όμορφο-και-εντυπωσιακό-451105

Λέξεις: Ξένια Τσουφλίδου | Εικόνες: Ξένια Τσουφλίδου, Μαρίνα Τούλα

Πρόσφατα ξεκινήσαμε ένα roadtrip από Θεσσαλονίκη με στόχο τον γύρο των Βαλκανίων. Σερβία, Βοσνία Ερζεγοβίνη, Κροατία, Σλοβενία, Αυστρία, Σλοβακία, Ουγγαρία. Μέρη όμορφα και διαφορετικά αναμεταξύ τους, όπου η φύση ενός roadtrip σου δίνει την ευκαιρία να εντοπίσεις ομοιότητες και αντιθέσεις. Ωστόσο εάν ένα μέρος είναι αυτό που θα έπρεπε να ξεχωρίσω, αυτό θα ήταν το εθνικό πάρκο λιμνών Πλίτβιτσε στην Κροατία.

Φτάσαμε εκεί ξεκινώντας από το -διάσημο πλέον, μέσω της σειράς Game of Thrones- Ντουμπρόβνικ και ταξιδεύοντας για περίπου πέντε ώρες. Το τοπίο μας αντάμειψε από τη πρώτη στιγμή. Κατεβήκαμε στην είσοδο του πάρκου, απ’ όπου προμηθευτήκαμε τα εισιτήριά μας, και επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο, που μας οδήγησε στο σημείο για να ξεκινήσουμε μια διαδρομή σε ένα καταπράσινο τοπίο, ξύλινα μονοπάτια, λίμνες και τρεχούμενα νερά.

Εάν έχεις χρόνο, μπορείς περάσεις 4 με 5 ώρες μέσα στο πάρκο ανακαλύπτοντας σπηλιές που έχουν δημιουργηθεί από την διάβρωση του ασβεστόλιθου και μικρά μονοπάτια. Τα νερά είναι πεντακάθαρα και οι σταγόνες από τους καταρράκτες πέφτουν επάνω σου καθ’ όλη τη διαδρομή.

Ωστόσο, όποιο μονοπάτι και να πάρεις, σίγουρα θα περάσεις από τον πολύ εντυπωσιακό καταρράκτη 78 μέτρων και ψηλότερο του πάρκου, όπου θα βγεις φωτογραφίες και θα απολαύσεις τη μαγεία της φύσης. Οι διαδρομές είναι πολλές μιας και το πάρκο -που είναι και το μεγαλύτερο της χώρας- εκτείνεται σε 296,85km2, αποτελείται από 16 λίμνες με υψομετρικές διαφορές αναμεταξύ τους, από τα 636 στα 503 μέτρα.

Συγκεκριμένα σε όποιο σημείο και να σταθείς μέσα στο πάρκο η θέα είναι ανεξήγητα όμορφη, η διαδρομή είναι πολύ βατή και ο οποιοσδήποτε μπορεί να το επισκεφτεί. Η ικανοποίηση που λαμβάνεις απλά κοιτώντας γύρω σου είναι κάτι που δε μπορώ να εξηγήσω με λέξεις και είναι η απόδειξη πως η φύση είναι ό,τι πιο έξυπνο και μαγευτικό μπορεί να δει κανείς, ό,τι πιο όμορφο και χορταστικό από κάθε τι ο άνθρωπος μπορεί να δημιουργήσει.

Τα μονοπάτια είναι έτσι φτιαγμένα ώστε να σας οδηγήσουν από μια πανοραμική θέα στο νερό που ακουμπάει τα παπούτσια σας, και εσείς να νομίζετε πως μπορείτε να απλώσετε το χέρι να χαϊδέψετε τις πέστροφες που κολυμπάνε τριγύρω.

Φυσικά το πάρκο αποτελεί σπίτι για πολλά ζώα, μεταξύ άλλων και προστατευόμενων ειδών, όπως η καφέ αρκούδα, λύκοι και αετοί, αλλά και τα εντυπωσιακά λύγκας. Μην ανησυχείτε, δεν συναντήσαμε κανένα!

Στην επιστροφή πήραμε το καραβάκι το οποίο μέσω της λίμνης Kozjak μας επέστρεψε στην αρχική μας τοποθεσία. Ένα χαριτωμένο σκιουράκι μας ξεπροβόδισε και ήρθε να προσθέσει μια ακόμη όμορφη νότα σε αυτή τη διαδρομή. Εάν είστε λάτρης της φύσης οι λίμνες Πλίτβιτσε είναι ένας προορισμός που θα πρέπει να προσθέσετε στη λίστα σας. Όπως και να ‘χει, είναι το κατάλληλο μέρος για να χαθείτε, να γεμίσετε ενέργεια, να σκεφτείτε, να παίξετε και να συνειδητοποιήσετε πως οι χαρές στη ζωή πηγάζουν από πολύ μικρές αφορμές, σαν τις σταγόνες ενός καταρράκτη.

Διανυκτερεύσαμε στο χωριό Rakovica και επισκεφτήκαμε το πανέμορφο χωριό Rastoke για φαγητό. Ένα από τα θετικά του roadtrip είναι πως μπορείς να πας παντού και με όποιον θες. Ένα από τα αρνητικά είναι πως μπορεί να μη ξέρεις πού και με ποιον. Εμείς ταξιδέψαμε με το Altervan και όλα αυτά είχαν οργανωθεί ήδη από την ομάδα του για εμάς. Περάσαμε εννέα υπέροχες μέρες, με εννέα όμορφους ανθρώπους και είδαμε μέσα σε λίγο χρόνο τόσο διαφορετικές εικόνες, που κατατάσσουν αυτό το ταξίδι σε εμπειρία ζωής.