Ηνωμένο Βασίλειο: Οι κρατήσεις για διακοπές ξεκινούν νωρίς – Στα φαβορί η Ελλάδα
Θέλοντας να ξεφύγουν από το κρύο, οι πολίτες του Ην. Βασιλείου κλείνουν ήδη μαζικά διακοπές
Τουριστικοί πράκτορες και ταξιδιωτικά γραφεία και επιχειρήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο απολαμβάνουν, ήδη, υγιή επίπεδα κρατήσεων, πωλήσεων και ερωτημάτων για διακοπές για το 2025, ενώ οι ιδιαίτερα ισχυρές συναλλαγές μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς τροφοδοτούν την αισιοδοξία για τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο. Ελλάδα, Ισπανία και Τουρκία “κυριαρχούν” στις επιλογές των Βρετανών καταναλωτών για διακοπές το καλοκαίρι του 2025, με τα Κανάρια νησιά να αποτελούν το απόλυτο “φαβορί”.
Η Jet2holidays και η αδελφή αεροπορική εταιρία Jet2.com ξεκίνησαν τις “μεγάλες εκπτώσεις” τους την παραμονή των Χριστουγέννων, οδηγώντας σε μια πρώιμη έξαρση των κρατήσεων στις 24 Δεκεμβρίου, μια “εξαιρετική ημέρα” των Χριστουγέννων και μια “ισχυρή” Boxing Day (26 Δεκεμβρίου).
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Jet2, Steve Heapy, προέβλεψε ότι η δυναμική αυτή θα συνεχιστεί και το νέο έτος, καθώς η εταιρεία προετοιμάζεται για ένα “κύμα” πωλήσεων αυτό το Σαββατοκύριακο, αφού οι καταναλωτές στο Ην. Βασίλειο προσπαθούν να ξεφύγουν από τον κρύο καιρό. Το πρώτο Σάββατο του Ιανουαρίου, το οποίο ονομάζεται “Sunshine Saturday”, είναι συνήθως μια από τις πιο δημοφιλείς ημέρες του έτους για την κράτηση διακοπών.
Η πρόβλεψη του κ. Heapy ήρθε καθώς οι ταξιδιωτικοί πράκτορες απέδωσαν στις πρώιμες καμπάνιες των προμηθευτών από τους μεγαλύτερους tour operators τις δυναμικές εμπορικές συναλλαγές.
“Προωθήσαμε την καμπάνια της Jet2 και εάν η τελευταία εβδομάδα αποτελεί ένα δείγμα, είμαι πολύ αισιόδοξος”, δήλωσε ο διευθυντής του Idle Travel, Tony Mann, προσθέτοντας: “Θα έλεγα τώρα ότι οι κορυφώσεις ξεκινούν μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς. Οι πωλήσεις τις ημέρες που ήμασταν ανοιχτοί θα μπορούσαν να είναι αντίστοιχες μιας αξιοπρεπούς ημέρας του Ιανουαρίου. Είναι ενθαρρυντικό και ο σημερινός κρύος καιρός θα μας βοηθήσει ακόμη περισσότερο”.
Σύμφωνα με το Althams Travel, ο Δεκέμβριος παρουσίασε αύξηση κατά 25%, σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η διευθύνουσα σύμβουλος του ταξιδιωτικού γραφείου, Sandra McCallister, ανέφερε: “Η περίοδος μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς ήταν ιδιαίτερα καλή, καθώς είχαμε αύξηση από 12% έως 31% κάθε μέρα”.
Το Spear Travels ανακοίνωσε ότι οι ημερήσιες πωλήσεις μεταξύ 27 και 31 Δεκεμβρίου ήταν σχεδόν διπλάσιες από τους στόχους, ενώ ο μήνας Δεκέμβριος συνολικά σημείωσε αύξηση κατά 32%. “Οι συναλλαγές ήταν ισχυρές με μερικές πραγματικά καλές κρατήσεις”, δήλωσε η επικεφαλής των λιανικών λειτουργιών, Natalie Turner.
Μια έρευνα του InteleTravel αποκάλυψε ότι το 70% των ταξιδιωτικών πρακτόρων που συμμετείχαν στην έρευνα δέχθηκαν ερωτήματα μεταξύ της Boxing Day και της παραμονής της Πρωτοχρονιάς, εκ των οποίων το 65% ήταν νέα. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν συνολικά κατά 33%, σε σχέση με πέρυσι, με τα ταξιδιωτικά πακέτα να σημειώνουν αύξηση κατά 64% και τις πωλήσεις κρουαζιέρας να αυξάνονται κατά 58%.
Η διευθύνουσα σύμβουλος της Tricia Handley-Hughes στο Ηνωμένο Βασίλειο απέδωσε το ενδιαφέρον της οικογενειακής αγοράς στις πωλήσεις της Jet2 και τη στρατηγική επένδυση της InteleTravel στην προώθηση των πωλήσεων κρουαζιέρας. “Μπορούμε να περιμένουμε ένα ισχυρό ξεκίνημα για το 2025”, προέβλεψε.
Το Not Just Travel ανέφερε τετραπλασιασμό των κρατήσεων για την Boxing Day, σε σύγκριση με την αντίστοιχη ημέρα το 2023, με το ένα τρίτο όλων των κρατήσεων να αφορούν το καλοκαίρι του 2025.
Το Fred Olsen Travel από την πλευρά του ανέφερε ετήσια αύξηση 8% στις κρατήσεις κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων, παρά το γεγονός ότι τα υποκαταστήματά του άνοιξαν τρεισήμισι ημέρες, σε σύγκριση με τέσσερις ημέρες πέρυσι.
Ο διευθυντής λιανικής πώλησης του ταξιδιωτικού γραφείου, Paul Hardwick, δήλωσε ότι τα επίπεδα ερευνών από την πλευρά των καταναλωτών ήταν “αξιοπρεπή” και αφορούσαν ένα μείγμα καλοκαιρινού ήλιου, κρουαζιέρας και περιηγήσεων. “Δεν περίμενα πραγματικά τεράστια επίπεδα πωλήσεων μέχρι τις 2 Ιανουαρίου, αλλά μέχρι στιγμής η επισκεψιμότητα είναι θετική”, είπε.
Με τη σειρά της η διευθύνουσα σύμβουλος της Inspire Europe, Lisa Henning, έκανε λόγο για εντυπωσιακές πωλήσεις το πρώτο Σάββατο μετά τα Χριστούγεννα. “Ξεπερνάμε τις περσινές χριστουγεννιάτικες επιδόσεις”, τόνισε η ίδια.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Independent Travel Experts, Gary Gillespie, ανέφερε μια επιβράδυνση την εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα, όπως αναμενόταν, και στη συνέχεια μια ισχυρή ανάκαμψη. Οι πωλήσεις μετά τα Χριστούγεννα αυξήθηκαν κατά 72% από τις 20 έως τις 23 Δεκεμβρίου, ενώ η 30η Δεκεμβρίου ήταν μια εξαιρετικά ισχυρή ημέρα, σύμφωνα με τον κ. Gillespie. “Συνολικά, ολοκληρώσαμε τον μήνα σημαντικά μπροστά από τον Δεκέμβριο του 2023”, σημείωσε.
Οι οικογένειες αντιπροσώπευαν το 24% των κρατήσεων, με την Ισπανία να είναι ο πιο δημοφιλής προορισμός, ακολουθούμενη από την Τουρκία και την Ελλάδα. Οι προορισμοί κρουαζιέρας και μεγάλων αποστάσεων κατέλαβαν επίσης υψηλή θέση.
Η εμπορική διευθύντρια της Advantage Travel Partnership, Kelly Cookes, έκανε λόγο για μέχρι στιγμής καλά αποτελέσματα, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 9% σε ετήσια βάση την ημέρα των Χριστουγέννων, παρά την αύξηση του κόστους των διακοπών, και τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 16%. “Γνωρίζουμε ότι η τιμολόγηση είναι υψηλότερη και μπορούμε να το δούμε αυτό στην αύξηση της μέσης τιμής πώλησης, η οποία είναι αυξημένη κατά 7%, αν και ένα μέρος αυτής της αύξησης οφείλεται στο γεγονός ότι οι άνθρωποι πραγματοποιούν υψηλότερες συναλλαγές”, δήλωσε η κα. Cookes.
Τα Κανάρια Νησιά είναι ο κορυφαίος προορισμός στην Advantage, όμως η Ελλάδα και η Τουρκία πραγματοποιούν ένα ισχυρό ξεκίνημα, ενώ η Καραϊβική και η Ταϊλάνδη βρέθηκαν στην κορυφή της λίστας των υπερατλαντικών προορισμών.
Η εμπορική διευθύντρια του Travel Network Group, Katharina Peck, τόνισε ότι πολλά μέλη είχαν κλείσει τα καταστήματά τους κατά τη διάρκεια της εβδομάδας των Χριστουγέννων, αλλά δήλωσε ότι οι μισές από τις κρατήσεις των μελών κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου αφορούσαν καθυστερημένες πωλήσεις για τον φετινό χειμώνα, ιδίως για τα Κανάρια Νησιά. Ενώ οι κρατήσεις για το καλοκαίρι 2025 κατέλαβαν μερίδιο 40% επί του συνόλου. Ο πιο δημοφιλής μήνας για αναχωρήσεις είναι ο Αύγουστος, με την Τουρκία να αποτελεί τον προορισμό με τις περισσότερες πωλήσεις.
Ο διευθυντής του The Travel Shop, Simon Oram, εμφανίστηκε αισιόδοξος μετά από μόλις δύο πλήρεις ημέρες συναλλαγών από τα Χριστούγεννα. “Αν και δεν έχουμε επιβεβαιώσει πολλά ακόμα, τα πράγματα φαίνονται πολύ θετικά για το 2025”, είπε με νόημα.
Πηγή: Money-tourism.gr